Gå til innhold

Viasat problem, får ikke inn alle kanaler

Anbefalte innlegg

Mine mor har hatt Viasat i mange år, og ikke så altfor mange problemer med de, men da jeg kom hjem tilk Jul i år, hadde alle kanalene falt ut. Etter mye om og men, fant jeg ut at den ene LNB hadde gått i stykker, så jeg byttet om, og kjøpte en ny en på clas-ohlson (den er stilt inn mot Thor 1 for NRK1 og 2).

Selkvfølgelig måtte jo parabolen bli fininstilt på nytt etter som vinden har bløst den litt av kurs, så etter en del finjusteringer får jeg nå på Sirius; 90% (rett under 1 tallet ved 100% merke) på signalstyrke og fullt på signalkvalitet og bare litt dårligere styrke på Thor.

Jeg kan lett se på mesteparten av kanalene, men problemet oppstår når jeg vil se på MTV, VHI, History, SportN med flere. På disse kanalen kommer det opp en feil melding at det ikke noe signal til kanalen, og at jeg må sjekke antenne koblingen. Jeg ringte VIASAT og de sa at jeg måtte få bedre signalkvalitet, noe som jeg synes er litt rart, siden jeg har det så bra som det går ann ifølge mottakeren min.

VI er på Sølvpakken, med en eldre (ca 4 år gammel parabol) med Sagem ISD 4150 mottaker.

Er det noen som har hatt det samme problemet, og vet hva løsningen er, eller ett godt tips

På forhånd tusen takk.

Endret av Svennis1982
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...