Kahuna Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Opplevde en litt rar sak med en minnepinne... Når den settes inn i en bestemt maskin vises den ikke i explorer. Den dukker opp i device manager og kan fjernes på vanlig måte via icon i system tray. Den får en stasjonsbokstav ( e: ) og kan aksesseres fra kommando-vinduet. Hvis jeg bruker "subst" kommandoen til å gi den en ekstra stasjonsbokstav så dukker den nye bokstaven opp i explorer. Hvis jeg setter to minnepinner i samme maskin så får den første e:, og forblir usynlig, mens pinne to blir f: og synes, uansett hvilken av pinnene som settes inn først. Maskinen har et par nettverksdrev men de ligger på z: og x: og er ikke i konflikt med minnepinnen. Er det mulig at explorer nekter å vedkjenne seg e: ? Noen tips? Lenke til kommentar
Jester7 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg opplever av og til at minnepinner får samme bokstav som en allerede mappet network share. må inn i disk management og gi pinnen en ny bokstav for at den skal dukke opp. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg opplever av og til at minnepinner får samme bokstav som en allerede mappet network share. må inn i disk management og gi pinnen en ny bokstav for at den skal dukke opp. 7542610[/snapback] det er ganske vanlig. Opplever det nesten daglig, da en skal ha ut noe av pc-er som har mappet opp flere nettverksgreier. da tar de nettverksgreiene (husker faenmeg ikke navnet) stasjonsbokstaven som minnepennen egentlig vil ta, men så greier ikke minnepinnen å finne seg en ledig bokstav. Det kan vel også skje hvis du har brukt mange av stasjonsbokstavene til HD-er og cd/dvd-rom osv... Men et spørsmål... Hva skjer hvis du bruker opp alle stasjonsbokstavene? fra A til Z? blir det to bokstaver i stasjonene eller blir det bare ikke kapasitet til å "se" flere stasjoner? slik at du må fjerne bokstaven fra en, og legge til den på en annen disk eller hva det nå er som vil ha bokstaven? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg opplever av og til at minnepinner får samme bokstav som en allerede mappet network share. må inn i disk management og gi pinnen en ny bokstav for at den skal dukke opp. 7542610[/snapback] Jeg trodde først det var det som hadde skjedd men så enkelt var det altså ikke. Det er explorer som ikke viser e: driven... Når du har brukt opp hele alfabetet så er det fullt. (hvis ikke du kan assigne disker til hvilkensomhelst unicode karakter LOL) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå