Gå til innhold

Valg av minne


corcky

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit p4s8x (sis 648).

Kjøpte 2 Samsung 256mb pc 2700 minnebrikker. (kjøpt på PCMAX, men har samsung minnebrikker)

 

Problemet er at jeg ikke klarer å komme inn i windows med noen av de. Har prøvd å formatert/innstallere os på nytt men maskinen er rett og slett USTABIL. Sitter nå med en Twinmos 128mb pc 2100 som er ALT FOR LITE.

Skal nå innvestrere i Corsair minne. Siden mitt HK støtter ddr 400 har jeg tenkt å kjøpe en pc 3200 brikke. Eventuelt en pc 3500 brikke. (vil den være stabil på min pc?)

Så dere somskal kjøpe minne til sis 648 chipsett må kjøpe skikkelig minne.

Nevner i farten at jeg også satte i en ny IBM hardisk. Dere kan selv gjette om den fungerte. :roll:

 

Dette var en kjip hardware dag.

 

[ Denne Melding var redigert av: corcky på 2002-11-21 18:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 2002-11-21 18:05, skrev corcky:

Jeg har et Abit p4s8x (sis 648).

Kjøpte 2 Samsung 256mb pc 2700 minnebrikker. (kjøpt på PCMAX, men har samsung minnebrikker)

 

Siden mitt HK støtter ddr 400 har jeg tenkt å kjøpe en pc 3200 brikke. Eventuelt en pc 3500 brikke. (vil den være stabil på min pc?)

 

 

Hmm, regner med at du har Asus P4S8X og ikke Abit... Jeg kan berolige deg og andre med at du ikke er den eneste som har hatt problemer med minnet på P4S8X. Den skal fungere med PC2700 256MB Samsung k4h280838d-tcb3 minne. Men du kan ha fått et av P4S8X-ene som ikke spiser PC2700 i 333MHz.

 

Hvis du har den overfor nevnte utgaven av Samsung RAM-en og ikke får dem til å virke bør du sende P4S8X-en tilbake med en gang. Alternativet er å flashe BIOS til versjon 1004, da får du PC2700 RAM til å kjøre på P4S8X med PC2100 hastighet... Jeg har hørt om noen som kjører PC3200 på P4S8X, men de er få og heldige. Hvis du ikke får Samsung RAM-en til å virke på P4S8X-en får du garantert ikke PC3200 til å virke heller.

 

Sorry, men Asus P4S8X er et problembarn :sad: . Og det er ikke SiS648 brikken sin skyld, men Asus som ikke gjorde en god nok jobb når de konstruerte strømdelen til CPU og minnet.

 

Bare spør hvis det er noe du lurer på...

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-11-21 23:39 ]

Lenke til kommentar

Stemmer det at det er et Asus Hovedkort. Tenkte litt feil.

Hmm det var da kjipt det med minnet. For prøve å flashe bios å se hva som skjer. Har nevnte ram: PC2700 256MB Samsung k4h280838d-tcb3 minne. Men fungerer ikke stabilt i det hele tatt.

Takker for bra svar.

 

[ Denne Melding var redigert av: corcky på 2002-11-21 23:56 ]

Lenke til kommentar

Har prøvd forskjellige minneslotter med samme resultat.

De merklige er at jeg bare får maskinen til å kjøre stabilt når jeg har i twinmosbrikken samtidig med samsungen.

Twinmos=stabilt

Samsung=ustabilt

Twinmos+Samsung=stabilt.

 

Høyeste stabile hastighet er 148 mhz ddr.

 

Kjører original bios. Gidder ikke å stresse med å flashe enda da jeg ikke har diskett stasjon og cd brenneren min nettopp har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...