thomassit0 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 vel, jeg kan ihvertfall si at jeg syns Wii sports er veldig morsomt, vet ikke om du har prøvd den eller ikke, men jeg har hvertfall spilt det rundt en time daglig, og det er på en kamerat sin maskin om du er bekymret pga grafikken så bør du vente litt, flere spill som kommer som ser betraktelig penere ut enn de som er ute nå. super mario galaxy, super smash bros brawl for å nevne noen. metroid prime 3 ser og ganske greit ut. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hvorvidt Nintendo Wii kommer til å bli enn suksess (og videre til å forandre måten vi spiller spill på generellt) er fremdeles uvisst. Maskinen/hardwaren i seg selv har potensiale til å kunne tilby oss masse digg men alt avhenger av spillutviklere og utgivere. Problemet gjennom de siste mange årene er at store utgivere kjøper opp mindre utviklere og deler ut penger til prosjekter som tilsynelatende vil bli suksesser/selge (ergo Shooter Game Future Massacre 2394, Bang Bang 13, Cardrifter Kløfta 1035 og Soccer Champ 932) i motsetning til å satse på utvikleres ideer som kunne ha blitt mye bedre spill enn det vi i alminnelighet får servert på hyllene. Nintendo har gamblet stort med sin konsoll, de går mot strømmen når det gjelder grafikk, de går mot strømmen når det gjelder styring av spill og di går mot strømmen når det gjelder fokus på 'sikre' prosjekter. Konsollen i seg selv setter de pengegriske utgivere i et dilemma...for å gi penger til en av sine utviklere MÅ de gamble på noe nytt, noe som ikke er prøvd før og da ingen i forkant visste hvor godt Wii ville bli mottatt av folket satte de sine 'dårligste' utviklerteam til å utvikle 'billige' spill til Wiis lansering. Dette gjenspeiles også i kvaliteten på de aller fleste release titler for Wii. Det er ikke det originale Far Cry Ubi teamet som står bak Wii versjonen og dette synes desverre. Langt de fleste Wii release spill er hastejobber som er sluppet på markedet kun for å teste etterspørsel og interesse. Det blir som å stikke storetåa i sjøen når man er på stranden en tidlig vårdag...er vannet varmt eller ikke? Spill som er på vei viser så langt ikke større grunn til å føle seg trygg på Wii's fremtid så her blir det opp til Nintendos egne utviklere å bane vei, bære fakkelen og bevise at Wii er en platform for gode spill. Med Wario Ware neste måned får vi nok et (sansynligvis) kvalitetsspill fra Nintendo og Eurogamers omtale av Trauma Center Second Opinion (utgitt idag, 9/10 score) viser også at det kan lønne seg å ta sjangser med orginale spill (selv om det i dette tilfelle er snakk om en remake av et DS spill). Metroid er sansynligvis så langt unna som 4-5 måneder (muligens enda lenger) og Mario kan drøye så lenge som et helt år før vi ser det i hyllene. Nintedo Wii er et genialt stykke leketøy men dens fremtid er i software makerenes hender. Jeg håper av hele mitt hjerte at vi får mange og gode spill på denne platformen i de nermeste månedene, ellers er jeg stygt redd den vill ende opp på samme kirkegård som den (for tiden) geniale Sega Dreamcast. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det var ingen som forventet den store hypen til Wii, fra den massive køen på E3 fram til launch. Plutselig var Wii en konsoll med mulighet for stor profitt, og alle ville slenge seg på den. Problemet var bare at de kom litt i seneste laget. Det er hovedgrunnen til at vi ser en del quick and dirty ports nå. Jeg vil tro at om noen måneder får vi høre om flere Wii-spill som IKKE er ports, men laget mer med Wii i tankene. Bare å smøre seg med tålmodighet og vente. Imens har man jo Virtual Console-spill som burde være grei nå når spilltørke-perioden kommer. Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) vel, jeg kan ihvertfall si at jeg syns Wii sports er veldig morsomt, vet ikke om du har prøvd den eller ikke, men jeg har hvertfall spilt det rundt en time daglig, og det er på en kamerat sin maskin om du er bekymret pga grafikken så bør du vente litt, flere spill som kommer som ser betraktelig penere ut enn de som er ute nå. super mario galaxy, super smash bros brawl for å nevne noen. metroid prime 3 ser og ganske greit ut. 7542541[/snapback] Hadde du lest hele innlegget mitt hadde du sett at jeg dro frem alle disse spillene med bilder som det positive. Og til Bear: Jeg prøver å sette et spørsmålstegn. Jeg viser til fler spill som ikke er gitt ut enda og til spill som akkurat har blitt annonsert. Jeg prøver å gjøre det saklig med linker til mine påstander. Og det er ikke bare drittslenging i innlegget. Jeg liker det jeg har til Wii, nemlig Zelda og Sports, og jeg ønsker meg Rayman til jul fordi det ser gøy ut. Endret 20. desember 2006 av Starscream12 Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Herrejesusnavn og mario, konsollen Wii kom you ut 8 Desember FFS!! .. 7542387[/snapback] Enig. Xbox360-en manglet jo totalt et "must-have-game" forrige jul, og det tok flere måneder før det kom noe virkelig bra på banen (Oblivion/GoW). Blir sikkert ikke så værst denne Wii. Ville kanskje vente med å kjøpe den til Nintento går tom for gamle titler å porte. Akkurat nå er det jo bare en hau gameboy-spill med litt bedre grafikk (med vekt på LITT) og en kontroller som det vil ta lang tid før spillutviklerne lærer seg å utnytte. Lenke til kommentar
Zylar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er allerde solgt 2 millioner Wii ! Om noen få måneder er den mest sannsynlig forbi 360 allerede. Så noen flopp blir den garantert ikke. Dessverre i mine øyne da jeg finner Wii og Nintendo frastøtende. Den og Nintendo er den rake motsetningen av hva jeg vil ha som next gen. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Greit at bra spill ikek har kommet enda (bortsett fra Zelda). Men at kontrolleren lagger og er uresponsiv er vel et litt mer alvorlig varselstegn? Har hørt mye crap om feelingen til kontrolleren. "En tungvindt a-knapp". Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 At kontrolleren ikke regarer er Bullshit. Det med monkey balls er at none av små spillene ikke er bra laget. Kontrollerene fungere. kjempe bra til de 3 spillene + wii sports og wii play som jeg har spillt. arnizzz har du prøvd? Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Greit at bra spill ikek har kommet enda (bortsett fra Zelda). Men at kontrolleren lagger og er uresponsiv er vel et litt mer alvorlig varselstegn? Har hørt mye crap om feelingen til kontrolleren. "En tungvindt a-knapp". 7542698[/snapback] HVor har du hørt det? Tro meg, A-knappen er langt fra 'tungvindt'. Den sitter perfekt, og føles veldig bra. Har heller ikke merket noe lagg med kontrollen. Husk på at hvordan kontrollen fungerer er forskjellig fra spill til spill. Hvis det er et rushet spill, kan det hende kontrolleren ikke fungerer som den skal. Lenke til kommentar
Biera Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg eier Wii først og fremst for Nintendo titlene. Og det er Nintendo titlene som ser bra ut! Smash Brothers Brawl (Bilde, Bilde 2), Metroid Prime Corruption (Bilde) Mario Galaxy (Bilde) Sonic Wildfire (er Sega da Bilde) Dragon Quest Swords ser ikke så verst ut, det heller! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Greit at bra spill ikek har kommet enda (bortsett fra Zelda). Men at kontrolleren lagger og er uresponsiv er vel et litt mer alvorlig varselstegn? Har hørt mye crap om feelingen til kontrolleren. "En tungvindt a-knapp". 7542698[/snapback] Hehe, kontrollen fungerer jo faktisk bedre enn jeg trodde den skulle gjøre. Fungerer perfekt Og, tungvindt a-knapp? Den fungerer jo fint den? Lenke til kommentar
Agg Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg tror at Nintendo og utviklere vil skjerpe seg etter hvert. Gi dem litt mer tid som Bear sier over. Hvorfor skal Nintendo skjerpe seg? De har jo nok en gang gitt ut et fantastisk spill med Zelda Twilight Princess. Problemet ligger helt klart i griske tredjeparteutviklere/utgivere som vil slenge seg på bølgen nå. Twilight Princess er også et godt eksempel på at et spill kan se fantastisk ut selv med utdatert hardware (det er jo trossalt utviklet for Gamecube). Launch-titler er sjelden bra, for å dra frem et gammelt og velkjent eksempel så tok det nesten ett år før Xbox360-eiere fikk et spill de kunne skryte av (Gears of War), og da syns jeg det blir utrolig idiotisk å begynne å klage når en konsoll ikke har vært tilgjengelig i mer enn en måned på verdensbasis. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 At kontrolleren ikke regarer er Bullshit. Det med monkey balls er at none av små spillene ikke er bra laget. Kontrollerene fungere. kjempe bra til de 3 spillene + wii sports og wii play som jeg har spillt. arnizzz har du prøvd? 7542719[/snapback] det er faktisk bare å vifte litt i åpningsmenyen så ser du faktisk hvor tregt den reagerer Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Du burde du re synce kontrolleren din, siden jeg ikke sliter noe med dette. Lenke til kommentar
Farmus Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 grafikk er ikke alt! selv mener jeg at viss ett spill skal være bra, så skal det ha en bra historie, å være gøy å spille, grafikk er bare ett pluss.. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg synes trådstarter absolutt adresserer et reelt problem. Det er ikke bare i år vi ser mange PS2/GC/Xbox-konverteringer med tacked-on Wii-kontroll. Det ser ut til å fortsette i 2007 også med spill som Prince of Persia: Two Thrones, Baha Racing, SSX Blur (?), MOH: Vanguard etc. Trolig vil dette fortsatte i flere år med tanke på hvor populær PS2 er fortsatt. Det er jo tross alt enklere for utviklerne å konvertere fra PS2 i stedet for å måtte nedgradere et komplekst multiplattformspill fra PS3 og X360. Det at man fortsatt kan telle lovende, framtidige tredjepartsspill på en hånd (Sonic, Final Fantasy-spinoff, Sims, No More Heroes, Resident Evil-spinoff) er urovekkende... Nintendos egen line-up er jo ekstremt lovende, men med sterke rykter om at Mario og Metroid ikke blir å se før neste jul er jeg redd mange Wii-eiere vil oppleve mange måneders spilltørke som vi så på N64 og GC. Jeg er spent på hvordan konsollen gjør det salgsmessig til sommeren når den verste hypen har lagt seg... Endret 20. desember 2006 av kilik Lenke til kommentar
Zylar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Sier jo seg selv at det blir så godt som umulig å konvertere 360/PS3 spill over til Wii. Så multiplattform spill som Fifa f.eks vil nok for alltid bruke forrige generasjons teknologi på Wii. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 HVor har du hørt det? Tro meg, A-knappen er langt fra 'tungvindt'. Den sitter perfekt, og føles veldig bra. Har heller ikke merket noe lagg med kontrollen. 7542722[/snapback] Og, tungvindt a-knapp? Den fungerer jo fint den? 7542748[/snapback] Jeg tror han mener at bevegelsessensorene er som en tungvint A-knapp, i den forstand at de ikke blir brukt til noe en knapp ikke kan gjøre like godt. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Eg skal vere einig i at der ikkje er mykje å hoppe taket for til Wii enno, det einaste verkeleg interessante spelet for meg er eigentleg ein Gamecube-port. Men som dei andre her seier: gi det litt tid, so vil nok situasjonen betre seg. Eg skal sjølv sannsynlegvis ha Wii ein gong i løpet av neste år, når det kjem fleire fristande titlar. Når det gjeld kontrollaren, gjentek eg det eg har sagt før: for at det skal vere nokon vits i, må utviklarane bruke han til meir enn å gjenkjenne bestemte "gestar" som blir oversatte til førehandsdefinerte handlingar i spelet. Då blir det berre ein meir tungvindt måte å trykke på knappar på. Eg er litt skeptisk med tanke på late utviklarar som kanskje vil gjere det på denne måten med multiplattform-spel (der Wii-versjonen i tillegg vil komme verst ut på grafikk), men reknar med at der kan bli ein del bra mellom dei spela som er utvikla spesielt for Wii. Kay Endret 20. desember 2006 av KayAU Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg vil spille Wii sports med mine venner, men det finnes ikke tilbehør og oppdrive. Det kommer etter hvert, så dette punktet er ikke relevant. Det er ikke noen ting å få tak i til min Wii, enn dårlige spill, og de dårlige spillene bare fortsetter å komme...... Wii Sports og Zelda er jo knallspill. Snart kommer også Wario Ware, Mario Galaxy, Metroid Prime, Madden, osv. Hvor mange porter skal Wii eierene tåle. Så mange at utviklerne forsiktig får prøvd seg på Wii, og så blir det bare bedre og bedre med tiden. Som med DS. Noen ganger lurer jeg på om Wii egentlig har mer kraft enn en Gamecube, Hvorfor? IGN sin anmeldelse av Farcry. Så på grunn av ett spill lurer du på om Wii har mer kraft enn GameCube? Hva er så poenget med dette inlegget? Først må jeg bare få fortalt min frustrasjon og skuffelse over halveisarbeidet utviklerene legger inn i Wii. Velkommen til nok en konsollansering De første spillene utnytter aldri konsollen fullt ut. Greit at gameplay har mye å si, men jeg quoter IGN sin anmeldelse av Farcry og sier "Proof that graphics matter." Hvis grafikken er så dårlig at det går ut over spillet så er det klart det har noe å si. Men i f.eks. Wii Sports så går ikke grafikken ut over spillgleden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå