Gå til innhold

Tips til CMS (Ikke nyhetsbasert)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått i oppdrag å lage en webside til et mer eller mindre lokalt band. Har forholdsvis lite peiling på programmering, men har tidligere fått til å lage greie websider ved hjelp av gratis CMS. De CMS'ene jeg har testet, har alle vært lagt opp slik at de er ment til nyheter (nettavis) og/eller blogging. Dette trenger jeg altså ikke nå. Siden blir stort sett fylt med tekst og bilder som skjelden oppdateres (om oss, spilleplan, etc) og et fotoalbum som nok skal oppdateres relativt ofte. En nyhetsdel er også aktuelt, men vil ikke bygge siden rundt det, hvis dere skjønner. Dessuten bør det ikke være unødvendig "stort" og ha mulighet for gjestebok. Har dere tips til CMS som vil passe? Det hadde sikkert vært like greit å lage dette fra grunnen av, men da jeg har minimal kunnskap om både html, php og css, og ikke har tid til å sette meg inn i dette med det første, må jeg nok gå for CMS eller lignende.

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv falt ned på Joomla med eXpose som bildemodul, men det har også sine begrensninger..

Føler at det er 2 skoler her:

Blogg/nyheter - Her ligger f eks Joomla og WordPress. Solide og kompakte nok, men sliter stort med å skille brukergrupper og tilpasse moduler.

Portaler - Nuke, Fusion ol. Føles som å klatre i stilaser bygd av barn, men veldig anvendelig.

Si ifra om du finner den perfekte gyldne middelvei. Gratis CMS for corporate production sites :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger noe lignende..

Jeg trenger helst noe som ligner på cutenews, men som kan kategorisere nyhetene til foreskjellige sider.. (kategorisering på forskjellige sider er ikke kjempeviktig) Og helst ikke har den "powered by cutenews" eller lignende i bånn..

Den må også være lett å bare stappe/include i det designet jeg allerede har laget.. Og bør være lett å endre størrelse/template på...

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar

Hei!

Joomla bruker jeg selv, men da til en "nyhetsbasert" side. Fungerer forsåvidt greit til mitt bruk, sett bort fra en del bugs som irriterer. Joomla blir uansett for "stort" til dette prosjektet.

Og så var det en som nevnte Cutenews. Det har jeg også brukt, og det fungerte i og for seg ganske greit. Dog ønsket jeg flere muligheter, og gikk over til Joomla. Det er fult mulig å kategorisere nyheter til ulike sider i Cutenews - jeg fikk det til. Husker ikke i detalj, men det var noe med at hver kategori fikk et nummer, og så kunne du velge hvilke "nummer" som skulle inngå på hver side du opprettet.

Takk for alle tips så langt, tar gjerne i mot flere! Kan presisere at det jeg ute etter, er det "enkleste som finnes". Trenger en meny og sider tilknyttet denne, med muligheter beskrevet i første post. Kunne som nevnt gjort dette selv (om jeg kunne litt mer), men poenget er også at mindre datakyndige folk skal kunne administrere disse sidene.

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...