Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det snart Jul og jeg får litt for mye penger igjen og da klør det i lommene mine.

Er ute etter ett passe bra anlegg og lurer på om dere synes dette er bra?

7541968[/snapback]

I følge våre tall er det svært lite problemer med dette anlegget. Vi har ca 1 % som har klaget på produktet. Men husk du har angrefrist, så er det noe som ikke virker eller går i stykker i posten så får du hjelp:)

Einar.

Lenke til kommentar

Ja, men om folk er fornøyde er vel en annen sak? har dere solgt mange av dette? jeg synes dette anlegget ser greit ut, men om det spiller no fin lyd er en annen sak, som alle vet selger dere ikke varer med så stort tap. Så tviler på at dette er noe 10 000 kroners anlegg. Ser pent ut på bildene dog, selv om dere igjen har klart å klistra inn en dame som ikke går i det heletatt inn i bildet, det tullet burde dere slutte med forresten... virker bare useriøst når dere gjør det.

Når det gjelder trådstarter, du får alltid det du betaler for. Så for den tusenlappen du bruker her, sitter du igjen med høytalere for 1000 kroner om det er no god lyd i dem, det er det vel opp til deg selv å avgjøre.

Komplett.no hadde disse for 1000kr tidligere forresten... ser det er endel folk som har kjøpt dem der... flere som har gått på den blemma at de trodde de kunne bruke disse direkte på PC/TV, husk at du må ha mer en kun disse... :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Ja, men om folk er fornøyde er vel en annen sak? har dere solgt mange av dette? jeg synes dette anlegget ser greit ut, men om det spiller no fin lyd er en annen sak, som alle vet selger dere ikke varer med så stort tap. Så tviler på at dette er noe 10 000 kroners anlegg. Ser pent ut på bildene dog, selv om dere igjen har klart å klistra inn en dame som ikke går i det heletatt inn i bildet, det tullet burde dere slutte med forresten... virker bare useriøst når dere gjør det.

Når det gjelder trådstarter, du får alltid det du betaler for. Så for den tusenlappen du bruker her, sitter du igjen med høytalere for 1000 kroner om det er no god lyd i dem, det er det vel opp til deg selv å avgjøre.

Komplett.no hadde disse for 1000kr tidligere forresten... ser det er endel folk som har kjøpt dem der... flere som har gått på den blemma at de trodde de kunne bruke disse direkte på PC/TV, husk at du må ha mer en kun disse... :)

7547604[/snapback]

Vi har solgt nærmere 1.000 anlegg av dette. totalt.

Lenke til kommentar

Hvordan får folk seg til å kjøpe slik.. møl?

Skal prøve holde meg litt saklig her.. Skal ikke påstå at man kan lese seg frem til hvordan en høyttaler låter, men man får hvertfall en klar indikasjon.. Det er flere ting i spesifikasjonene som gjør meg veldig skeptisk.

La oss ta det mest åpenbare. en gulvstående høyttaler på over en meter som veier 4,5 kg. Og hvorfor betyr vekt noe? Det sier litt om hvor lite den faktisk inneholder.. her er det de mest stusslige elementene, små magneter, simpelt delefilter, tynne kabler osv prakket inn i den tynneste mdf'n du klarer oppdrive. Denne høyttaleren veier omentrent like mye som to tivoli radioer.. utrolig at de får det til faktisk.

neste punk på lista er elementene... her snakker vi 3 stk 3" elementer. Små elementer kan i og for seg være bra det. Men da kreves det mye mer enn det gjør av et større element. Skal et lite element prestere godt er det viktigt at membranen er lett og har stor slaglengde bl.a, for å flytte den mengden luft som kreves. Ser man på opphenget på disse elementene så avslører det ganske klart at lang slaglengde er man ikke i nærheten av engang her..

Så er man ute etter den minste antydning til bass bør man nok nå begynne å se seg etter en annen høyttaler. Noe man får bekreftet når man leser videre på spesifikasjonene: "Settet benytter 3” elementer, samt en Super Audio diskant på ½”. Dette gir et frekvensområde på hele 150Hz – 35000Hz!" At netthandelen/proson klarer trekke dette frem som en positiv ting overrasker meg. 150Hz er da latterlig høyt til en gulvstående høyttaler å være. Til sammenligning spiller en gjennomsnittelig gulvstående høyttaler ned i 30Hz +/- og en stativhøyttaler ned i 45 Hz +/- (±3dB). For de som ikke vet hva dette betyr så er det rett og slett tall på hvor dypt høyttaleren går i bassen. Lavere jo bedre.

Som sagt, man kan ikke lese seg frem til hvordan en høyttaler låter. Men man får en klar indikasjon. For meg ser dette ut til og være dårlig kvalitet fra ende til annen.. Mitt råd er og spare opp til hvertfall en 2-3 000,- og kjøp et sett fronthøyttalere til og begynne med. Så kan du spe på med center og bak når økonomien tillater det. Er du ute etter mye for pengene så kan man alltids gjøre et kupp på bruktmarkedet.

Lykke til.

Hadde forresten vært interessant og høre om Netthandelen har noen kommentarer og komme med. Det kan jo hende jeg er helt på villspor her.... :wee:

Lenke til kommentar

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser. Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde. Dette kan tydeliggjøres gjennom f. eks brukernavn, avatar og signatur. Ethvert forsøk på reklamering, som f. eks opprettelse av en ny tråd for å informere om at dere setter ned prisene, er ikke tillatt. Dersom du er ansatt av et firma, og diskuterer på forumet angående saker som f. eks varer dere selv fører, firmaet du er ansatt i eller konkurrenter av dere, skal det informeres tydlig om at du faktisk er ansatt av nevnte firma. Du trenger altså ikke opplyse om dette konstant, men kun når det gjelder saker som er relevante ovenfor firmaet du er ansatt i.

Noen poster fjernet.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...