GeirGrusom Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Properties på disken->Hardware->(finn disken på nytt i listen)->Policies->Enable write caching on the disk Skru den av Jeg har skrudd det av på alle mine disker. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har gjort følgende på alle tre diskene: Riktig? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jepp, det er korrekt =) Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Det kommer ikke opp lenger! TUSEN TAKK OG GUD JUL! Lenke til kommentar
madsgyver Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg har det samme problemet. Har to sata2 disker. en for operativsistem og en for lagring. Har gjort slik det er forklart over, men feilmeldingenn dukker stadig opp. Diskene er forholdsvis nye, rundt august. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Du må stille ned båndbredden i diskkontrollerens egenskaper i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg har gjort følgende på alle tre diskene: Riktig? Er det noe man evn må gjøre før man gjennomfører denne prosedyren? Ta backup, etc? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Nei, ingen grunn til det. Men backup er noe man skal ha uansett. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 backup kan man vel ta uansett via en ubuntu live cd? Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 OK. Men jeg har altså ingen eksterne disker koblet til dataen. Det er c:/ som er problemet her. Kan jeg gjøre samme prosedyre som det henvises til ovenfor med den? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 du kan ta backup fra C:\ via en ubuntu live cd og ta backup av alt du vil ha over til en ekstern disk. Har alltid fungert for meg. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg tenker ikke på backup av filene. Se på bildene i posten lengre oppe. Er det negativt å bytte innstillingene slik han gjorde også på c:/? Jeg er altså usikker på om det er noe de kun anbefaler å gjøre på eksterne disker..? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Å optimalisere for rask fjerning vil medføre at ytelsen går ned. Det er klart at det ikke er ønskelig å ha denne innstillingen for en intern disk, men det skader ikke å prøve. Merk at det er ikke foranderer noe på selve disken, dette gjelder kun Windows sin måte å bruke disken (buffere). Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ser nå at jeg ikke kan endre innstillingene der. De er "låst". I tillegg er det aktivert skrivebufring.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå