Taken Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg har leitet og leitet, men ikke funnet noen steder hvor det står om planer om utbygning av ADSL nettverkt til noen av leverandørene. Jeg bor ganske nær sentrum i Kongsberg, et sted som absolutt burde ha grei dekning, men det eneste som går an å oppdrive her er 1.5 MBit ADSL. Grunnen alle kommer med er at det ikke er ledig plass i sentralene. Finnes det noen oversikt over hva som er under utbygning, eller hva som er tilgjengelig basert på en adresse? Jeg skulle gjerne finne ut om det er planer om ADSL2 utbygning eller mulighet til å få internett via GET, eller noe lignende. Jeg begynner å bli noe desperat etter 3-4 måneder med unnskyldninger fra flere selskaper som sier de kunne komme med noe bedre, men måtte trekke det tilbake da de endelig skulle installere det hos meg.(Og jeg har snakket med flere naboer med samme problemet) Hvis noen kunne svare på dette, eller peke i riktig retning hvor jeg skal leite, så hadde jeg satt stor pris på det. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg har leitet og leitet, men ikke funnet noen steder hvor det står om planer om utbygning av ADSL nettverkt til noen av leverandørene. Jeg bor ganske nær sentrum i Kongsberg, et sted som absolutt burde ha grei dekning, men det eneste som går an å oppdrive her er 1.5 MBit ADSL. Grunnen alle kommer med er at det ikke er ledig plass i sentralene. Finnes det noen oversikt over hva som er under utbygning, eller hva som er tilgjengelig basert på en adresse? Jeg skulle gjerne finne ut om det er planer om ADSL2 utbygning eller mulighet til å få internett via GET, eller noe lignende. Jeg begynner å bli noe desperat etter 3-4 måneder med unnskyldninger fra flere selskaper som sier de kunne komme med noe bedre, men måtte trekke det tilbake da de endelig skulle installere det hos meg.(Og jeg har snakket med flere naboer med samme problemet) Hvis noen kunne svare på dette, eller peke i riktig retning hvor jeg skal leite, så hadde jeg satt stor pris på det. 7541931[/snapback] Når det gjelder utbydding og totaltoversikten tror jeg at JARA er sjefen. Se om du finner noe på www.jara.no, evt prøve å kontakte dem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå