kaka13 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvem i satans navn gidder og bruke detta a? Det er det værste drittprogrammet jeg noen gang har sett!!! Alle sider blir vist feil jo... Lenke til kommentar
escman Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Brukerfeil fra din side kanskje? Fungerer fint hos meg Lenke til kommentar
aron Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Litt skjelven når du kommer i nærheten av mus kanskje? Du klarte nemlig å poste denne topicen 4 ganger Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Tåpelige påstander som ikke begrunnes i det hele tatt. Tråden burde vært stengt. Når du først skal argumentere for noe, vær så snill, gjør det med litt fornuftighet. Ikke bare kast ut noe impulsivt. Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 ja vakke meningen unnskyld bra at d ble fixa Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 17:49, skrev kaka13:Hvem i satans navn gidder og bruke detta a?Det er det værste drittprogrammet jeg noen gang har sett!!!Alle sider blir vist feil jo... Sånne uttalelser gjør jo at alle tar deg seriøst Hvilke sider gjelder det?? Jeg har brukt Opera i snart et halvt år og det er et stort fåtall av sider som blir litt merkelige. Hvis du ikke tror meg kan du jo bare vente litt så skal du se hvor mange her på forumet som bruker Opera uten problemer :smile: Lenke til kommentar
drall Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 At visse sider kan se merkelige ut er vel pga feil i ie som alt for mange såkalte webkodere har tilpasset seg. Det er vel ingen tvil om at feilene er lagt inn med vilje av microsoft, som et forsøk på å få internett til å bli noe bare windows-brukere kan nyte godt av. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvorfor skal det absolutt være feil i IE? Lenke til kommentar
aron Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Nå begynner jeg å forstå hvordan du har klart å poste over 1100 meldinger.... [ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-21 19:55 ] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Yummyedit: fjernet unødvendig quoting - det som stod her står rett over! ___________________ Hva mener du med det? Når han sier at det er feil i IE, men ikke i Opera vil jeg gjerne ha en begrunnelse på det. Hadde han skrivd det med en gang hadde jeg ikke trengt å skrive forige melding, og denne! _________________ Mvh, LasseAndreK ________________________ [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-21 19:19 ] Lenke til kommentar
aron Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Vi har jo hatt flere disputer, og dette blir den siste herifra. [ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-21 19:57 ] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Yummyedit: fjernet unødvendig quoting - det som stod her står rett over! ___________________ Hva mener du med disputer? Jeg spurte deg om hva du mente med utsagnet ditt, tør du å svare på det? _________________ Mvh, LasseAndreK ________________________ [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-21 19:20 ] Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 LasseAndreK: Feil i IE fordi det er IE som ikke følger diverse standarder. Blant annet når det gjelder Java har IE sin "egen måte" å gjøre ting på. Bevist laget slik av Microsoft. Når folk lager sider som følger IE's "personlige standard" blir det trøbbel med andre nettlesere (som Opera). Dette problemet oppstår _ikke_ på sider som er laget i henhold til standarder (som f.eks. Sun har satt, i Javas tilfelle). Opera er trolig den nettleseren som følger slike standarder best. Så når sider ikke fungerer i Opera er det faktisk mer Microsofts feil enn Operas. Nye Opera 7 (kun beta enda) fungerer også med flere sider (men dette fordi de har implementert støtte for "IE-standarder" i en del tilfeller, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvorfor krangle om hva som er best?? Man bruker det man liker! ikke sant? Bruker selv BÅDE Opera og IE og jeg synest begge virker helt fint. Blir nok og gå over til Opera hjemme også etterhvert. Fordi Opera er bedre? tja, i Opera er det jo en innebygget "pop-up killer". Og Det har ikke IE.. men begge virker helt fint. Kanskje jeg bytter fordi jeg har Micro$oft langt oppi halsen? Ville jo vært en god grunn det også. Og så må vi ikke glemme at Opera er Norsk. Men så lang bruker jeg IE hjemme og er fornøyd med det! Lykke til med kranglingen! mvh Joar Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 18:56, skrev LasseAndreK:... Hvorfor quoter du så enormt mye? Les litt om quoting her: http://forum.hardware.no/nettikette.php Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Takk, nå ordnet jo alt seg :smile: MS har vel alltid gått sitt eget løp så vidt jeg vet. Implementeringene i IE som ikke følger diverse standarder synes jeg er helt greit. Det oppstår selvfølgelig konflikter med andre browsere. Mulig MS gjorde dette siden de fleste "hjemmebrukere" som ikke har så god peiling på data bruker IE. Det er jo en bevisst handling av MS å legge til IE-ikonet på skrivebordet f.eks. Bruker vanligvis IE selv, men maskinen jeg sitter ved nå (kontor-pc) kjører Opera. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 19:13, skrev borre: Quote: Den 2002-11-21 18:56, skrev LasseAndreK: ... Hvorfor quoter du så enormt mye? Les litt om quoting her: http://forum.hardware.no/nettikette.php Synes rett og slett at det blir mer oversiktlig da. Men hvis det er noen som strider imot HW.no sine etikk-regler skal jeg prøve å sjerpe meg :smile: Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det er mulig du synes det blir mer "oversiktlig", men når det du svarer på står rett over er det både unødvendig og tåpelig å gjøre det. I det minste kan du fjerne den teksten som er irrelevant for ditt svar. Du gjør at det blir VELDIG lange sider med den tullete quotinga, og ikke minst tar slike poster mye mer plass enn det som er nødvendig. Et par hundre slike poster - det _blir_ megabytes av sånt. Så vis hensyn, lær deg skikkelig quoting og hjelp til med å holde forumet ordentlig. På forhånd takk! :smile: Mvh. Moderator yummy. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 19:18, skrev LasseAndreK:Synes rett og slett at det blir mer oversiktlig da. Men hvis det er noen som strider imot HW.no sine etikk-regler skal jeg prøve å sjerpe meg :smile: Unnskyld at jeg tar et quote-kurs midt inne i tråden, men føler det er på sin plass. Hvis du skal quote, så quoter du kun aller siste melding, og redigerer bort eventuelle quotes som allerede er i den posten du quoter. Det er ikke behov for å quote noe mer ettersom det bare er å scrolle et par linjer opp og se hva som står der. Hvis alle skulle ha gjort slik du gjør, så ville vi ha hatt tråder som var 15 skjermbilder lange, og 5 skjermbilder brede. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 19:09, skrev Qrt_:LasseAndreK:Feil i IE fordi det er IE som ikke følger diverse standarder. Blant annet når det gjelder Java har IE sin "egen måte" å gjøre ting på. Bevist laget slik av Microsoft. Når folk lager sider som følger IE's "personlige standard" blir det trøbbel med andre nettlesere (som Opera). Dette problemet oppstår _ikke_ på sider som er laget i henhold til standarder (som f.eks. Sun har satt, i Javas tilfelle). Opera er trolig den nettleseren som følger slike standarder best. Så når sider ikke fungerer i Opera er det faktisk mer Microsofts feil enn Operas.Nye Opera 7 (kun beta enda) fungerer også med flere sider (men dette fordi de har implementert støtte for "IE-standarder" i en del tilfeller, så vidt jeg vet. Dette er helt gale påstander... Java har absolutt ingenting med browseren å gjøre. Java kjøres som en "plug-in" til både opera og IE. Opera bruker Suns Java Virtual Machine, mens i IE kan man velge. Default er microsofts egen, men man kan også velge å bruke suns (må da lastes ned først). Det blir helt galt å sammenligne browsere utfra java på denne måten. Det man derimot kan sammenligne er javascript (som ikke har noenting som helst å gjøre med java) og style sheets. Også her er det feil å påstå at Microsoft ikke følger standarden. Visst følger de standarden. De de derimot har gjort er å utvide standarden, noe som ikke er det samme som å ikke følge standarden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå