Gå til innhold

Koble til qtek 8300 med PC`en (Løst)

joku

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søkt litt om Qtek 8300 her men fant ingenting om hvordan man kobler denne til PC`en. Så spørsmålet er hvordan man får lakt inn musikk i den. Vil gjerne ha alt trinn for trinn pga har prøvd mange ganger å koble den til uten noe resultat. Får bare feil meldning om at tilkoblingen ikke er vellykket. Det skal også nevnes at den ikke finner COM2 port og at den ikke er instalert. Så viss det er noe der som gidder å hjelpe hadde det vært fint. :)

mvh joku

EDIT: Skal også nevnes at jeg prøver å koble til med USB kabel.

Endret av joku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må benytte deg av ActiveSync, ja... For å legge inn musikk er den enkleste veien å gå gjennom Windows Media Player, den konverterer filene til passende bitrate og format, og legger de i fine mapper på telefonen. Har du albumart, blir også dette lagt til, så du kan se bildet av albumet i Media Player på telefonen :)

Lenke til kommentar

Har de samme instillingene.

Men har det noe å si om jeg har 2007 Beta av Outlook? Må jeg ha noe ekstra drivere? Eneste jeg har instalert er Activesync. Og må jeg ha noen instillinger på mobilen for å få den til å fungere?

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke Office 2007 da jeg brukte 8300.. Kanskje det funker hvis du åpner ActiveSync på mobilen, og starter connection derfra? Har ikke noen særlig flere tips egentlig, annet enn å kanskje prøve en annen versjon av ActiveSync. Eventuelt sjekke om det går med en annen pc.

Lenke til kommentar

Først av alt:

Installer seneste utgave av ActiveSync for i de gamle versjonene er det mye rart du finner. Den nyeste er nok ikke prikkfri den heller, men det beste man får tak i...

Har vært MYE problemer rundt omkring med brannmurinnstillinger også...

Bare plugg inn telefonen og følg anvisningen på skjermen. ActiveSync vil starte automatisk hvis den finner telefonen din, hvis ikke, se nederst på svaret mitt!:)

Anbefaler WMP jeg og, dette er veldig bra når du skal synkronisere med musikk. Åpne WMP og gå inn på synkriniser også er det bare å dra sangen du vil ha over til mobilen til en liste. Genialt!

Men har problemer med tilkoblinga, gå inn på www.smartmobil.no

Der vil du få hjelp med litt dype problemer;)

Lenke til kommentar

Aah. Problemet er løst. Det var to feil. Det ene var at jeg hadde outlook 2007 beta og det andre var det med 4.0 ActiveSync. Så nå har jeg lastet ned en nyere versjon av activeSync og har en eldere versjon av outlook. Og nå funker det som det skal. Takk for hjelpen alle sammen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...