Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Treningsklær på vinterstid

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, hva bruker dere når dere trener på vinterstid?

Eg tenker da mest på ute..

Synes selv det blir ubehagelig når eg må ha på meg så mye klær for å ikke bli for nedkjølt, og føler at bevegelsesfriheten blir liten. Eg bruker da å ha på meg passe passende joggebukse med adidas thights på innsiden, en singlet på bunn + langermet passe tykk genser. Er det ekstra kaldt tar eg på meg en hettegenser også(eller om det regner). Sko og sokker som normalt. Og for å varme ørene bruker eg koss PortaPro + pannebånd. Noe som fungerer, men eg føler det er for mye.

Andre tips? :)

For øyeblikket er det her 7-8 grader ute. Noe som da tilsier at det ikke har vært behov for mer klær... enda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker stort sett det same som resten av året.

Joggesko.

Treningsbukse av eit eller anna merke (tynn).

T-skjorte.

Fleecejakke, evt. ein genser.

Lue.

Fungerer fint til ein joggetur dette. Men no er det ikkje så ofte det er veldig kaldt her. :)

Lenke til kommentar
Joggesko, shorts (:D) og langermet undertøy; mao. det samme som resten av året.

Dårlig vane kanskje, men shortsene er min trofaste treningskamerat.

7543298[/snapback]

Det er veldig behagelig å ha shorts, og heller pakke på seg litt mer på overkroppen, men det kan være litt skummelt om man sliter med knærne.

Jeg har et par tynne knevarmere som egentlig er sykkeltøy, som jeg tar på i stedet for stilongs under joggebuksa når det virkelig er kalt.

Ellers har jeg det samme som resten av året med unntak av varme sommerdager, supplert med lue og vanter.

Lenke til kommentar
Om jeg forstår rett er vel hansker uten fingre egentlig bare hansker med avklippede fingre, ikke votter altså. Men hvorfor bruke slike hansker? Da blir jo fingrene ekstra kalde.

7559421[/snapback]

Lettere å pille seg i nesa? :!:

Nei, ikke vet jeg. Bruker et par tynne vanter, jeg.

Forstår meg ikke på de som star innendørs og løper. Svetter som en gris, selv ved hvilepuls :roll:

Lenke til kommentar
Forstår meg ikke på de som star innendørs og løper. Svetter som en gris, selv ved hvilepuls  :roll:

7561101[/snapback]

Sant, men av og til er været bare et sant helvete og da er det lett å dra seg innendørs. :p

7563454[/snapback]

Lett å droppe treninga mener du? :ph34r:

Til løping trenger du jo egentlig ikke så veldig mye mer klær da. Ull-undertøy + tights/joggebukse og en vindtett ("pustende") jakke, votter og lue evt buff. Sykkel derimot er sykt kaldt imho. har bare syklet i marka i det siste for å ikke få så stor fart.

Lenke til kommentar

Hansker uten fingre fordi jeg svetter som en jævel på hendene, og er tuppene avklipte kan jeg være nogenlunde avkjølt, samt at jeg lettere kan åpne sjokoladen min ^^

Seriøst: hansker uten fingre er gjerne litt tynnere, og så har jeg ett godt forhold til de jeg har.

Lenke til kommentar

Eg har nettopp kjøpt meg løpejakke som eg faktisk var imponert over hvor god den var å ha på, selv når det var kaldt. Eg bruker da singlet eller t-skjorte på innsiden.

Eg kan faktisk godt forstå dette med vanter uten fingre. Når det ikke er fingre på er det langt enklere å styre både mp3spiller(mobilen) og pulsklokka. Man kommer faktisk til knappene :)

Men lue tror eg at eg dropper. Kjøper meg heller et stort pannebånd slik at varmen kommer ut fra topplokket.

God jul :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...