Jukimuk Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har akkurat skaffet meg en flatskjerm en digital inngang. Min bror har helt make skjerm men bare med analog inngang. Antar at digital er bedre enn analog men ser ikke forskjellen på de selv... Hva er fordelene med digital og fordelene med analog`? Lenke til kommentar
Qizaa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Digital skal visst være raskere har jeg hørt, men jeg har ikke merket noe forskjell på min ( har bårde digital og analog inngang) men det er vel noen som gjør det... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 På LCD er det digitalt signal som brukers og har du analog ingang må signalet gjøres om til analogt før det igjen gjøres om til digitalt og det er litt treiegere lpuss at det er litt bedre kvalitet på digital og at det støtter litt høyere oppløsning og hdcp og alt det derre .... Er ikke helt siker selv, men tror det er sånn ! Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 hei, en dvi kabel kan faktisk være analog(!). Men har du mulighet, kjør dvi. dette gir bedre kvalitet og noe kjappere system da du fjerner to konverteringsprosesser. En fordel med dvi er at den oppdaterer kun det punktet der det faktisk skjer noe ikke hele bildet.... les mer på: http://en.wikipedia.org/wiki/Dvi Musa Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 DVI er heller ikke ømfintelig for andre ledninger som ligger i nærheten av kablene, noe VGA kan være. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) DVI overføring vil gi bedre bilde, og du slipper å justere noen innstillinger. Kan nevne at ved VGA overføring på en flatskjerm må sinalene konverteres først til analoge, og så tilbake igjen, som forringer bildekvaliteten. Og som brusfantomet sier er det mindre ømfintlig med tanke på forstyrrelser, eneten funker det 100% eller ikke, kan man nesten si. Endret 20. desember 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå