Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har man lov til å øvelseskjøre med mellomtung før man er 18? isåfall, kan man kjøre selv og den du kjører sammen med kjøre på egen sykkel? Tror det er lov. Man må kjøre på en og samme sykkel, man må også montere ekstra speil i alle fall, mulig det er noe mere man må montere i tillegg uten at jeg vet det. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg skal ta moped lappen om 6 mnd, å hadde egentligt tenkt å ta lett mc, men de sa den kostet 30 tusen :S Jeg trodde det var 15 tusen? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg skal ta moped lappen om 6 mnd, å hadde egentligt tenkt å ta lett mc, men de sa den kostet 30 tusen :S Jeg trodde det var 15 tusen? Bare bullshit. Det kommer helt ann på hvor flink du er til å kjøre. Kjenner folk som har kommet unna med å betale 8000 for lappen. Noen oppi 20000, men det er det høyeste jeg har hørt. Er du rimelig stødig på styret og har litt vett i hodet, klarer du fint å ta lappen på 15-16 tusen kroner. Ta lett-mc. Moped er veldig kjedelig i forhold. IMO Endret 31. mars 2008 av Skyline1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tror prisene varierer litt fra sted til sted. For min del måtte jeg betale ca 8000 tror jeg for lett lappen, da hadde jeg vel en dobbelt time ekstra utenom det som var nødvendig. Dette var for ca 5 år siden. Kjørte opp på mellom klasse for 1 år siden, da måtte jeg ut med ganske akkurat 10k og da hadde jeg bare det som var absolutt nødvendig av timer, ikke noe ekstra pga. ustødig kjøring e.l. Tviler på at du havner under 8k i dag siden jeg måtte ut med det samme for 5 år siden, selv om dette kan varierer fra sted til sted + konkurranse. Skal du måtte betale 30k for lett lappen hadde jeg solgt sykkelen og holdt meg til trøsykkel i stedet Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ok, Noen som vet om det er mulig å ta teoriprøven for moped når du er 15, å få lappen når man fyller 16? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ok, Noen som vet om det er mulig å ta teoriprøven for moped når du er 15, å få lappen når man fyller 16? Nei. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har tatt Trafikalt GK, og lurer på å kjøre opp til lettsykkel før sommeren. Noen som har noen formeninger om hvor lang tid resten tar? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har tatt Trafikalt GK, og lurer på å kjøre opp til lettsykkel før sommeren. Noen som har noen formeninger om hvor lang tid resten tar? Du rekker det garantert ikke før sommeren hvis du ikke engang har startet med opplæringen til lett MC. Du får nokk ikke kjørt før neste år, da det er lang kø på kjøreskoler og biltilsynet's oppkjøring. Spørs veldig hvor du bor selvfølgelig, men. Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 En jeg kjenner kom inn en uke etter han søkte(i februar engang), så tror ikke det er et problem slik sett. Men tror jeg drøyer til jeg runder 18 og kjører opp til mellomtung istedet Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 En jeg kjenner kom inn en uke etter han søkte(i februar engang), så tror ikke det er et problem slik sett. Men tror jeg drøyer til jeg runder 18 og kjører opp til mellomtung istedet Forskjell på å komme inn på trafikkskolene og fullføre. Hvis det var det du mente med ''å komme inn'' Er et lurt valg hvis jeg skal si hva jeg mener. Lett-motorsykkel lappen er utrolig bortkastet hvis man ikke begynner oppkjøring når man er 15 år. Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Altså, han ringte engang i februar og starta kursinga uka etter. Ingen kø i så måte Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Altså, han ringte engang i februar og starta kursinga uka etter. Ingen kø i så måte Jaja, selvfølgelig. Det er biltilsynet det er størst kø hos. Når du skal kjøre opp. Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Den kan vel straks ta lenger tid ja. Vel, blir 18 i januar, så om jeg starter kjøretimene over sommeren blir jeg vel muligens ferdig til neste kjøresesong? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Den kan vel straks ta lenger tid ja. Vel, blir 18 i januar, så om jeg starter kjøretimene over sommeren blir jeg vel muligens ferdig til neste kjøresesong? Det kan jeg nesten garantere deg hvis du starter oppkjøring nå Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Må vel være under et halvår til jeg blir 18 før jeg får starte? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Må vel være under et halvår til jeg blir 18 før jeg får starte? Så vidt jeg vet må du være halvår til du er 18 før du kan ta teoriprøven. Jeg tror du kan begynne med kjøretimer før det. Men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Okai. Da ringer jeg trafikkskolen om ikke legne Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Noen som vet om en bra kjøreskole i Follo? Lenke til kommentar
eirik11 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 hvor lang tid tar det sånn ca å ta lett lappen ? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 hvor lang tid tar det sånn ca å ta lett lappen ? Varierer veldig fra sted til sted. Kan ta noen mnd'er, andre ganger et halvt år++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå