NoEvo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hva koster mc lappen for meg når jeg er 18? har ikke lettlappen fra før, bare moped... Jeg ble ferdig for ca fire uker siden og betalte 14000 tilsammen for alt, jeg hadde heller ikke lettlappen fra før, kun moped. Endret 11. oktober 2007 av NoEvo Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er det billig? Jeg tenker siden lett lappen koster det samme... Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tja, er ikke så gal pris nei. Det kommer mye an på hvor mange kjøretimer utenom det obligatoriske du trenger, jeg slapp unna med 4t. Andre jeg vet om som har tatt lappen har betalt alt mellom 12k og 18k. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Noen som vet hva som foregår under sikkerhetskurset? Har fått beskjed om å møte opp på gocartbane om en uke, så jeg tror det er noe morsomt du lærer å bremse i sving, bremsetest i 80. samt mye sving kjøring som er det viktigste. Var det kjekkeste, også det dyreste. Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 hvor mye av mopedlappen kan man ta før man blir 16? Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 hvor mye av mopedlappen kan man ta før man blir 16? Alt. Men du må ta teoriprøven etter du har fylt 16. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Trinn 1 Trafikalt grunnkurs: Trinnet utgjøres av et obligatorisk Trafikalt grunnkurs på 17 timer. OBS! Gjennomført Trafikalt grunnkurs er vilkår for å kunne starte øvingskjøring ved skole eller privat. 17 timer? Jeg tok det på skolen på 1 og en halv dag. 5-6 klokketimer. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Vet ikke om dette er riktig sted, men det har jo litt med det å gjøre. Traktor-lappen? Info, pris (ca), type osv.. sånn du har med alt det andre Eller noen som vet? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) noen fra bergen som vet hvor jeg kan ta teori kurset til lett-mc? Og er prøven omtrent det samme som bil teorien? Endret 7. januar 2008 av Svampebob Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Min søster tok kurset i fjor, og det var ingen prøver.. Tror det var 6 timer med lære.. over 3 eller 6 dager da.. så fikk du med gratis L til å ha bakpå bilen Det var i byn en plass, men er ikke helt sikker på hvor. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 først må du ha trafikalt grunnkurs for å kunne øvelsekjøre med uansett kjøretøy så må du jo ha teori prøve for lett-mc for å kunne starte å ta 6 obligatoriske kjøretimer og flere vis læreren din mener du trenger det... så kan du ta oppkjøringen, og vis du greier den har du lett-mc lappen... Du tenkte sikkert på trafikalt grunnkurs, og det har jeg fullført og alle får L Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Det trafikale grunnkurset er ikke bestått via en prøve, men kun ved x antall timer tilstedet under kurset. Slik var det ihvertfall til meg når jeg kjørte opp. Men sant som nevnt over her, at man trenger det trafikale grunnkurset i boks for å kunne øvelseskjøre noe som helst form for kjøretøy som er registrerbart. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hvis man skal ta mopedlappen, og har tatt traff. grunnkurs, hva er det som gjenstår da? 14 timer med kjøring og deretter testen hos biltilsynet, eller er det oppkjøring og andre skumle ting og da? Endret 27. januar 2008 av Enojo Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Hvis man skal ta mopedlappen, og har tatt traff. grunnkurs, hva er det som gjenstår da? 14 timer med kjøring og deretter testen hos biltilsynet, eller er det oppkjøring og andre skumle ting og da? Det trafikale grunnkurset gir deg rett til å øvelseskjøre alle kjøretøy hvis alderskrav er oppfylt. Det som gjenstår er selve kjøringen i trafikken, mørkekjøring og teoriprøve hos biltilsynet som gir deg tilgang til førerkort for klasse M. Ingen praktisk oppkjøring på moped hos biltilsynet, det er din kjørelærer som gir deg grønt lys på den praktiske delen. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Takk, takk, har også tatt mrøkekjøringa. Endelig en liten klarhet i dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 6 000 - 10 000 for oppgr. av lett lappen til mellom-/tunglappen? Kan man få det så lavt som 6? Jeg bor på landet og måtte ut med 10 000.. Men som du sier det kan jo variere Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg har tatt alt av teori og mopedkurs og skal snart ta teori prøven(når jeg fyller 16). Men hva må jeg gjøre for å ta teori prøven? Når jeg tok trafikalt grunnkurs fikk vi et skjema "søkndan om førerkort". Skal jeg sende den til trafikkstasjonen før jeg tar prøven eller skal jeg ha den med når jeg tar teori prøven? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 send den før du går der, det tar ca 2 uker å få igjenom den søknaden, jeg gjorde den feilen at jeg ikke sendte det så jeg måtte vente 2 uker ekstra Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 om man tar A får man også A1 påskrevet førerkortet da`? det er jo akkurat samme maskin bare med en større motor. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har man lov til å øvelseskjøre med mellomtung før man er 18? isåfall, kan man kjøre selv og den du kjører sammen med kjøre på egen sykkel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå