tNy Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 De legger ut timene ganske sent. Her la de ikke ut før i slutten av April, mens jeg fikk 9 mai. Lønner seg å ringe vær dag når tiden nærmer seg, for timene blir fort tatt. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Her ble også listene lagt ut veldig sent! Kjørelæreren min ringte hver dag så ble faktisk den første den sesongen til å kjøre opp, 10. mai. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Fant ut siden jeg leverte søknaden elektronisk, kunne jeg bestille praktisk førerprøve via nettet (Statens Vegvesen). De hadde lagt ut noen datoer i mai tilgjengelig, jeg valgte 19. mai, i håp om at det blir nok tid til å kjøre gjennom det obligatoriske og bli klar til prøven. Er dette i overkant optimistisk av meg? Vet fortsatt ikke når skolen vil starte med opplæringen, la oss si første uka i april. Er da 1,5 måneder egentlig nok til å gjennomgå det som trengs? Grunnen til at jeg valgte den datoen er at man får 4 ukers karantene ved stryk, så da kan jeg i det minste prøve på nytt i juni. Vil helst klare lappen før sommerferien. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Bare å si til kjøreskolen så tidlig som mulig at du har dato da, så burde de vel få til deg :-) Myst, har jeg sett det navnet på ett annet mc forum? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Ja, det var en god idè. Sender mail til dem NU! Sikkert, er registrert på mcsiden.no også. Har en blogg med litt aktivitet i. Oppdatering: Fått svar fra trafikkskolen: de tar hensyn til eleven på alle måter, så da er det stor sjanse for at jeg hører fra dem før mars er omme. Endret 7. mars 2014 av Myst Lenke til kommentar
Niram Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Lite aktivitet her for tiden! Lurte på om noen har erfaring med å ta A-førerkort uten å ha erfaring/øvelseskjørt fra før? Jeg kjørte noe scooter som 16-åring (uten gir) og har dermed mopedlappen. Vanlig moped har jeg faktisk aldri kjørt. Nå er jeg 25 og har lekt med tanken å skaffe meg førerkort på tung mc. Er det veldig vanskelig å komme gjennom dette som helt nybegynner? Har kjørt bil i 7 år, så har bra med erfaring i trafikken ellers. Og hva må man regne med av kostnader sånn ca? Rundt 25-30000? Endret 27. juli 2014 av NiRaM Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Les postene mine i denne tråden kanskje det gir deg noe pekepinner. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Kompis av meg tok lappen uten og ha kjørt MC før. Han hadde riktignok en Scooter, men total sum ble ca. 25k inkl oppkjøring. Jeg tror derfor et estimat på 25-30k ikke er helt feil Mvh Faller Lenke til kommentar
Niram Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Ok. Høres ikke ille ut. Hvor lang tid sånn erfaringsmessig tar det? Forstår at denne sesongen er på hell, men litt ift neste år. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Han begynte i april eller noe sånt. Treningsbanen hadde akkurat åpnet, og lappen hadde han i hånden 19. mai Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hvis jeg har A1 og tar mellomtung når jeg er 18, må jeg da ta enda et førerkort for tung når jeg er 20 eller kan jeg bare starte å kjøre tung så lenge jeg har mellomtung? Lenke til kommentar
krifini00 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Hei hva må man gjøre hvis man skal kjøre opp til en sykkel som er 900cc som for exsempel nuda 900r Endret 8. oktober 2014 av krifini00 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Har du kikket på Royal Jordanian, eller? Du må ha klasse A (tung) for den sykkelen, og da må du ha fylt 24 år. Hvis du allerede har lappen på noe annet, så slipper du grunnkurset. 1 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 Hoi, det er lenge siden jeg har vært aktiv her. Jeg har nå oppdatert førsteposten med litt info fra nyere tid, blant annet lagt inn A2, som er vår nye førerkortklasse, samt oppdatert litt detaljer og pyntet litt. Håper alle sammen får informasjonen dere trenger, hvis ikke er det bare å spørre Ride safe ! 4 Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hei Jeg tenkte å ta klasse A i år (fyller 24 i løpet av sommeren). Spørsmålet mitt da er hva jeg slipper av obligatoriske kurs. Har klasse A1 fra før, og har derfor både tatt mc-teorikurs og bestått teorien på trafikkstasjonen. Har lest litt forskjellig rundt om kring på nettet, og det står ikke noe overgangsregler fra A1 til A på statens vegvesen sine sider. Ganske sikker på at jeg slipper mc-teorikurs, men slipper jeg å ta teorien på nytt hos trafikkstasjonen? Noen som har erfaring eller tilfeldigvis vet? Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hei Jeg tenkte å ta klasse A i år (fyller 24 i løpet av sommeren). Spørsmålet mitt da er hva jeg slipper av obligatoriske kurs. Har klasse A1 fra før, og har derfor både tatt mc-teorikurs og bestått teorien på trafikkstasjonen. Har lest litt forskjellig rundt om kring på nettet, og det står ikke noe overgangsregler fra A1 til A på statens vegvesen sine sider. Ganske sikker på at jeg slipper mc-teorikurs, men slipper jeg å ta teorien på nytt hos trafikkstasjonen? Noen som har erfaring eller tilfeldigvis vet? Lenge siden så du har sikkert fått svar. Slik jeg har forstått det er det du sier riktig. Teori og MC-kurs er det du slipper, resten er obligatorisk. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Er VELDIG gira på å få tatt MC-lappen. Er det for sent å starte så sent på året? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Nei, det skal gå fint det om du står på litt. Ta kontakt med en kjøreskole etter helgen, og begynn så fort som mulig. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Har tatt kontakt med Svein Svendsen og skal på MC-kurs neste mandag :-) Stemmer det at man må ta teorien på både klasse A og B? Kommer vel til å bli ruinert siden alt jeg har av erfaring er 2 mnd. med scooterkjøring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå