droidy Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Var litt dårlig formulert av meg, det jeg mente var om man måtte ta den kjøringen på bane. Og etter å ha lest litt så ser det ut som det holder å ta den kjøringen på lukka område, å ikke nødvendigvis på ei bane Fikk pris på rundt 15 lapper for A nå (har bilførerkort fra før), det var da med kun det obligatoriske. Meldte meg ihvertfall på, satser på å ha en A i førerkortet mitt før sommeren Hm, kjøring på lukket område istedetfor har jeg aldri hørt om, men fullt mulig det går. Det er opp til kjørelæreren hvordan han gjør det (så lenge det blir gjort skikkelig). Du får uansett ha lykke til! Jeg betalte forøvrig 12 000 kr, for alt. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Når var det du da betalte 12 000,- for alt? Hadde du da noen timer utenom det obligatoriske? Kom fram til ca. 15000,- på den nærmeste kjøreskolen med det obligatoriske og 3 kjøretimer. Lenke til kommentar
droidy Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Når var det du da betalte 12 000,- for alt? Hadde du da noen timer utenom det obligatoriske? Kom fram til ca. 15000,- på den nærmeste kjøreskolen med det obligatoriske og 3 kjøretimer. Vanligvis blir det vel mye mer enn kun 12 000 kr, og 15 000 kr. Om man ikke virkelig er flink til å kjøre da, og aldri trenger ekstra timer for å øve på et eller annet (det trengte jeg). Årsaken til at jeg havnet på 12 000 kr, er fordi jeg ikke var en "vanlig" elev ved kjøreskolen, det ble litt "bytte-tjeneste". 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Heisann Tenkte selv på å ta tung MC lappen. Har hatt B serfikatet i en god stund nå, hvor mye antar dere prisen vil komme på? Og er det noen trafikkskoler i Oslo dere anbefaler? Jo billigere jo bedre! Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Halla. Reiser til USA i juni og blir der i et års tid. Skal til Florida. Tenker på å ta MC lappen der, hvordan blir det? pris? mye styr? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Så det koster 20 dollar? Og når jeg kommer hjem er det bare å ta oppkjøring til MC innen et år, så har jeg lappen? Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Hvor mye penger burde jeg sette av til mellomtung lappen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Det heter ikke "mellomtunglappen", det heter "motorsykkellappen" eller "klasse A". Effektbegrensningen ligger i din egen alder/erfaring. Du bør nok regne med et sted mellom 20 og 30 lapper. Kun det obligatoriske nærmer seg 20k hos min kjøreskole, og ordinære kjøretimer er ikke billige heller. Om du har lettlappen/A1 fra før kan du egentlig ikke regne med å slippe unna noe annet enn innledende MC-kurs (og trafikalt grunnkurs selvfølgelig), men du bruker forhåpentligvis færre timer på det kjøretekniske og det trafikale. edit: Satsene er inkl gebyrer hos vegvesenet altså, gitt at du ikke stryker. Endret 7. juni 2012 av srbz Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg hadde(og sto) på oppkjøring på tirsdag på kl A Betalte mellom 15 og 16 tusen, inkludert alt, men da med kun det obligatoriske. 1 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg holder på med MC-lappen nå, men på grunn av tidsrestriksjoner, så vil de som har tatt og bestått teoritentamen få kjøre først. Må jeg levere legeattest før jeg får lov til å ta teoritentamenen? Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hei, har hørt at det blir endringer på MC-lappen i januar 2013. Betyr det at jeg som 19-åring ikke kan ta tung-lappen nå og kjøre rundt på mellomtung sykkel til neste år? Må jeg da heller ta A1 og ha den til jeg blir 24, for så å oppgradere til A? Mvh. Zezner Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Nei, det betyr at du ikke kan kjøre tyngre sykkel enn mellomklasse (> 22 kW eller > 0,16 kW/kg) før du fyller 24. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Du kan ta mellomtung, og få tung om to år (Ved å ta noen ekstra kjøretimer). Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ah, okei! Takk for svar begge to! Da blir det hvertfall lappen til nesteår uansett Lenke til kommentar
simws Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Skal ta lett-lappen til neste år, og har betalt for det obligatoriske og 15 køyretimar! Dokke som har tatt lappen, kor mange køyretimar hadde dokke sånn ca (utenom det obligatoriske.)? Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hadde 1 kjøretime på bane for å teste de ulike øvelsene som du har på oppkjøring. 1 vanlig kjøretime og langkjøring. Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 kan jeg ta klasse a førerkort når jeg er 18, og ikke ha klasse a1 eller m? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå