Andie93 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg tok et obligatorisk teorikurs på 3 timer, så dreiv jeg mye på www.prove.no og www.teoritentamen.no. Besto på første forsøk For å øvelsekjøre må han eller hun du kjører med ha hatt lappen sammenhengene i minst 5 år og være over 25 år. Jeg hadde også en rød L bakpå hjelmen, men er ikke sikker på om dette er påbudt Veit det med att personen du kjører må ha hatt lappen i over 5 år.. Fant ut att før du kan øvelseskjøre privat, må du ha tatt sånn trafikalt grunnkurs, men er det en teori prøve der også? Nope, må bare gjennom et kurs hos en kjøreskole. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Vurderer å ta tung motorsykkel lappen. Har fra før billappen i snart 3 år nå. Jeg kan vel hoppe over trafikalt grunnkurs da? Siden jeg allerede var innom det da jeg tok billappen. Eller er det eget kurs for tung lappen? Hvor lang tid til sammen bruker man gjennomsnittlig for å få tung lappen? Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 har nå hatt mopedlappen siden oktober og har kjørt 900 km. fikk i dag en kontrollseddel av statens vegvesen mens den stod parkert like ved skolen (står ikke hva som er "feil", sykkelen er nesten helt ny), så frister i grunn noe sykt å ta lett lappen. Må ærlig innrømme at mopeden, en RS 50, er trimmet med effektanlegg uten at den går så fantastisk bra av den grunn. Hvor mange kjøretimer tror dere jeg trenger evt? jeg "kan" jo på en måte kjøre, men dette er da moped, noe som er litt annerledes enn Lett mc iom at den går fortere. tror dere jeg kan få presset den til under 10 lapper? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hadde kjøretime på lett mc i dag. Når vi kjørte inn i 100 sona spurte han hvor fort jeg hadde lov til å kjøre med lett mc, jeg svarte da 100 km. Men han sa det var feil, og at man bare kan kjøre i 80 km. Stemmer dette? Jeg har aldri hørt om det :S Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Såklart kan man kjøre i 100kmt så lenge det ikke er fartsbegrensning på sykkelen.(er det på noen lettsykler, var enten KTM, Husqvarna eller TM) Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 På ktm exc står det vel max 80. km/t tror jeg. Men kjøreskole syklene klarer så vidt 80 uansett Men er rart at kjørelærerne sier sånt når det er feil da :S Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Har akkurat meldt meg på førerkort klasse A. Jeg har aldri kjørt noe som helst av moped, scooter eller motorsykkel før. Hvor mange kjøretimer tror dere jeg trenger før jeg er klar for oppkjøring? 10-15? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 10-15 høres greit ut. Men det varierer veldig på hver person. Noen som aldri har kjørt MC før kan ha et naturtalent for det, mens andre trenger lang tid for å lære. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Får håpe på det beste da Noen som akkurat har tatt mc lappen i Bergen som vet hvor lang ventetid det er på oppkjøring? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Får man spørsmål om sidevogndelen i teoriboken på prøven? Eller blir det som henger på bil? Og bør man lese litt i boken for klasse B? Eller får man ingen sprøsmål om trafikkregler osv ? Endret 2. juni 2009 av Rubex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Får man spørsmål om sidevogndelen i teoriboken på prøven? Eller blir det som henger på bil?.. 2x tvilsomt .. bør man lese litt i boken for klasse B? Eller får man ingen sprøsmål om trafikkregler osv ? google.no --> teoriprøve mc Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 har jeg m147 og m146 når jeg har lett mappen? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Yupp. Ved å ta A, får du A1 og 146/147. Ved å ta A1 fpr du 146/147 Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg vet dette varierer veldig, men i en ganske stor by, med flere valg av kjøreskoler , hvor lang tid i mnd tar det i gjennomsnitt å ta moped lappen? Vet at det er mye lettere/raskere enn A1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Ikke veldig lang tid, da du kun trenger Trafikalt GK og å avlegge en teoriprøve... Så i teorien kan u ta den på 2 dager... Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Ikke veldig lang tid, da du kun trenger Trafikalt GK og å avlegge en teoriprøve... Så i teorien kan u ta den på 2 dager... Du trenger jo også 4 timer kjøring med kjørelærer har jeg forstått Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Hei! Så først siden var ganske gammel, så spør jeg ; Tenkt å ta tung lappen nå, er 19år, har kjørt moped i 2år og cross. Kan kjøre veldig bra, men har ikke kjørt noe større enn 250ccm på bane ol. vel og merke. Ca Pris? Jeg har hørt alt fra 5 000 til 25 000kr. Har mopedlappen og bil. http://www.dinside.no/7253/tips-hvor-mye-koster-mc-lappen http://www.wright.no/sarpsborg Endret 29. juni 2009 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Selv om du har kjørt mye sykkel så betyr det ikke nødvendigvis at du klarer å kjøre en chopper? Mange trafikkskoler som har slike sykler. Jeg kunne kjøre R sykkelen min veldig godt, men klarte overhodet ikke å kjøre chopperen første gang jeg satt meg på den på trafikkskolen. Om man får en sykkel man takler ganske godt, og man er generelt ganske god til å kjøre kan man få lappen til ned mot 10k. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Er ikke det jeg sier, jeg sier bare at jeg har generell god kunnskap om to-hjulinger, å hvordan kjøre en. Jeg sier ikke at jeg er så utrolig god til å kjøre Chopper. Tar meg en tur inn til kjøreskolen i morgen og slår av en prat jeg. Så får jeg ting svart på hvitt. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Rettet opp noen småfeil i førstepost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå