Lagn Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Overhodet ikke! At headsettet har eget batteri er en fordel. Å overføre via blåtann tar [for telefonen] ofte mindre strøm enn å drive et større headsett via ledning. det visste jeg ikke. takk! men det blir jo tyngre. men når jeg snakker om den rundt, må du/ dere lese litt nøyere. jeg snakker om at den usben sitter der den sitter fordi den er avlang, ikke fordi den er veldig kort og er en sånn sprett på plass plugg, og dermed er mye mindre og sitter like godt. jeg høres litt frekk ut, unnskyld.. Endret 29. desember 2006 av megaloman Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) det blir jo tyngreVed siden av Jabra-headsettet mitt (BT620s) bruker jeg HDBT-700. Det er ikke optimalt (sitter feks dårlig nå som jeg har fått briller), men viser at man kan lage gode A2DP-headsett som veier 50g. Du finner også de med propper som veier rundt 25g. Det er naturligvis tyngre enn to løse jallapropper, men sett i forhold til at enheten har innebygget batteri ser jeg ingen grunn for å klage. men når jeg snakker om den rundt, må du/ dere lese litt nøyere. jeg snakker om at den usben sitter der den sitter fordi den er avlang, ikke fordi den er veldig kort og er en sånn sprett på plass plugg, og dermed er mye mindre og sitter like godt.Mulig jeg har misforstått deg tidligere. Det er derimot sikkert at jeg ikke forstår mye av det du nettopp skrev. Ikke for å være frekk tilbake. Endret 29. desember 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) men når jeg snakker om den rundt, må du/ dere lese litt nøyere. jeg snakker om at den usben sitter der den sitter fordi den er avlang, ikke fordi den er veldig kort og er en sånn sprett på plass plugg, og dermed er mye mindre og sitter like godt Jeg forstod heller ikke helt hva du nå mente... Hvilke tyder på at jeg ikke forstår godt nok, eller at du ikke forklarer godt nok Strikes both ways Synes alltid det er gøy når folk tegner det de ikke klarer å forklare i ord. Så hvid du gidder hadde det vært sinnsykt fett med en tegning av Megaloman's drømme-plugg!. Tegning Tegning Tegning Tegning Tegning !! edit: quoting... Endret 29. desember 2006 av KRZT Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) ' Endret 4. april 2010 av megaloman Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 megaloman: Fin tegning. For meg ser den litt ut som fast-port, men forstår det ikke er slik den er tenkt. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) fast port til SE er jo bare 2 tynne, veldig lange pinner på hver side. synes dette hadde vært en forbedring jeg da. er jo samme greia; snap-in eller hva man kaller det. hehe, takk sigmund! Endret 29. desember 2006 av megaloman Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 En mobiltelefon må selvfølgelig ha en form for inngang. Hvordan skal man ellers kunne flashen dem Men dette er jo ikke noe Ola Nordmann gjør, så den kan ligge skjult langt vekk, som på Nokia 3510i ,som det ble nevnt her. Og da ser jeg bare et "problem". Minnekort. De er nødt til å ha en inngang, og den er du god om du får fjernet! I fremtiden er det kanskje innebygd alt sammen, men ikke foreløpig. SIM-kortet bør også få en plass. For hvis de skal være helt "sprekkfrie", så regner jeg med at selv batterilokket må forsvinne, som på for eksempel Nokia 7280. Kanskje man ikke får bruk for SIM kort i fremtiden. Du slår på mobiltelefonen og velger operatør. Den kobler seg til operatørens database og du skriver inn telefonnummer og passord. Så kan du bruke mobiltelefonen som om den skulle ha hatt SIM kort. Det negative er at du må gjennom hele prosessen hver gang det ikke er dekning, eller du skrur av mobiltelefonen. Men det hadde sikkert vært mulig å gjøre så den automatisk valgte et spesielt nettverk og telefonnummer, slik at du bare trengte å skrive inn passord eller neste generasjons PIN-kode Én ting er iallefall sikkert. Fremtiden blir trådløs! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Og da ser jeg bare et "problem". Minnekort. De er nødt til å ha en inngang, og den er du god om du får fjernet!Løsning som benyttes på 6131 og K610i mfl der minnekortporten ligger innenfor batterilokket, men slik at man kan bytte uten å slå telefonen av er etter mitt synspunkt noe av det bedre. At man skal droppe batterilokket er jeg derimot sterkt imot. SIM-kort, batteri som kan byttes og minnekort er smarte ting som er kommet for å bli. Man kunne selvfølgelig droppet SIM-kort, men hvorfor? Det ville bare gitt operatørene økt makt over forbrukerne (slik er det i hvert fall i Japan og Sør-Korea). Foruten muligheten til å (etter hvert?) koble flere nummer mot samme terminal er SIM-kortløse systemer ikke til fordel for sluttbrukeren. SIM-kort ftw. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 både SE og nokia (om kanskje også motorola) har mulighet for å oppdatere telefonens programvare pr mobilnett. så "flashing" begynner å bli noe ola nordmann kan gjøre. men om ting går virkelig feil så trenger en nok en port ja. men den kan fint være under skallet slik at en må til med fagmessige verktøy for å gjøre jobben. men fremtiden blir mer og mer trådløs. leste nylig at en forsker (i japan tror jeg det var) hadde laget en induksjonsplate (trådløs lading) som kun brukte strøm når det faktisk ligger en gjenstand oppå plate. og da bare i det området som gjenstanden ligger. spennende utvikling Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Og da ser jeg bare et "problem". Minnekort. De er nødt til å ha en inngang, og den er du god om du får fjernet!Løsning som benyttes på 6131 og K610i mfl der minnekortporten ligger innenfor batterilokket, men slik at man kan bytte uten å slå telefonen av er etter mitt synspunkt noe av det bedre. At man skal droppe batterilokket er jeg derimot sterkt imot. SIM-kort, batteri som kan byttes og minnekort er smarte ting som er kommet for å bli. Man kunne selvfølgelig droppet SIM-kort, men hvorfor? Det ville bare gitt operatørene økt makt over forbrukerne (slik er det i hvert fall i Japan og Sør-Korea). Foruten muligheten til å (etter hvert?) koble flere nummer mot samme terminal er SIM-kortløse systemer ikke til fordel for sluttbrukeren. SIM-kort ftw. 7599591[/snapback] Jeg synes løsningen på min M600i er helt kurrant. Har en K610i også, men ville ha en smart-telefon M600i har en liten luke som du dra ned med fingeren. Denne lille fliken sitter i et plast-hengsel som føles litt elastisk. Altså vil det ikke brekke av hvis du trykker for hardt, og det vil lukke seg omtrent helt inntil telefonen på egenhånd Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 http://www.mobileburn.com/pressrelease.jsp?Id=2992 tror dere vil like denne Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå får mobilen din ny plugg Får håpe denne blir like utbredt som microSD (altså at alle utenom SE tar den i bruk). Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå får mobilen din ny plugg Får håpe denne blir like utbredt som microSD (altså at alle utenom SE tar den i bruk). 7647631[/snapback] Sant nok, men SE gikk jo for M2 fordi M2 er både raskere og trekker mindre strøm, så la oss heller håpe at alle går for den beste standarden, ikke den første Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Får håpe denne blir like utbredt som microSD (altså at alle utenom SE tar den i bruk). Sant nok, men SE gikk jo for M2 fordi M2 er både raskere og trekker mindre strøm, så la oss heller håpe at alle går for den beste standarden, ikke den første Ditto. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg synes dte var en god idè, og et godt tiltak vil det bli, hvis det gjennomføres. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå vil jo Nokia ha micro-USB. De bør bli bra. USB, men mindre, slik at mobiltelefonene ikke blir gigantiske? Lenke til kommentar
stormx Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Synes 3,5mm stereo og mini USB er den mest geniale kombinasjonen jeg. Universial lademuligheter og universal headset muligheter, helt fantastisk! Hvis designet og størrelsen er problemet har de jo til og med presset inn en 3,5 mm stereo plugg og lade/overføringsplugg i iPod shufle som er mildt sagt mikroskopisk.. iPod shuffle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg