Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mskinene låser seg når den skal starte

Anbefalte innlegg

Hei, i går slo jeg av pcen på vanlig måte, og når jeg skulle slå på den igjen nå så kommer den til der den oppsumerer i bios med harddisker og slik, men der kommer det bare AMD athlon 3700, og så stopper pcen, kommer ikke inn i bios eller noe som helst, hva kan det være, jeg slet fryktelig med å få tv ut signaler på pcen i går, lurer på om dette kan ha bidratt til feil?? Har også lagt merke til at det har kommet en dure lyd far pcen i det siste, har ikke peiling på hva det er for noe.

her er maskinvare:

AMD S9393 3700+

2gb crucial minne

1 ide 200 gb hd

1 sata 250 gb hd

Ati Radeon 1900gt

2x dvd rw

tagan 530 w strømforsyning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, i går slo jeg av pcen på vanlig måte, og når jeg skulle slå på den igjen nå så kommer den til der den oppsumerer i bios med harddisker og slik, men der kommer det bare AMD athlon 3700, og så stopper pcen, kommer ikke inn i bios eller noe som helst, hva kan det være, jeg slet fryktelig med å få tv ut signaler på pcen i går, lurer på om dette kan ha bidratt til feil?? Har også lagt merke til at det har kommet en dure lyd far pcen i det siste, har ikke peiling på hva det er for noe.

7540860[/snapback]

Enten er det en harddisk som har problemer, og det kan være oppstartsdisken din, eller så kan det være minnet den ikke klarer å sette timings riktig på.

Du bør i såfall slette cmos, altså trekke ut kontakten, flytte jumperen på cmos-tre pins en plass bort (les bruksanvisning på hovedkortet om du må ta ut batteriet også), sette den tilbake, og skru på.

Deretter, hvis den booter som normalt, gå inn i bios, sjekk at diskene dine er registrert der, gå inn på minne, sett timings manuelt til det de er oppgitt til, og øk volten på minnet med et par tideler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...