Gå til innhold

Hvor mange ulovlige windows er det?

pong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det er en del prosent på verdensbasis. Det ligger jo en del Windows på nettet, og hvis du ser på antall ganger nedlastet så er det en del.. Er ikke helt sikker på prosentene. Snakker vi nedlastinger eller brente cder?

EDIT: Skrivefeil

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar
Regner med at det er en del prosent på verdensbasis.  Det ligger jo en del Windows på nettet, og hvis du ser på antall ganger nedlastet så er det en del.. Er ikke helt sikker på prosentene. Snakker vi nedlastinger eller brente cder?

EDIT: Skrivefeil

7541117[/snapback]

var ca 50% av alle private brukere i danmark brukte ulovlig lisens til xp (tror det var noe slikt)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
det er 5 032 335 innbyggere i danmark, og halve hadde piratkopiert windows                (5 032 335/2)=ca.2516167stk, har piratkopiert.

(2516167stk*2150kr(XP Home)=5409759050kr som har gått "tapt".

Kan dette stemme? :p

Sempron ;)

7543229[/snapback]

Husk 50% av windows xp brukere!

Ikke befolkningen. Trekk fra de uten noe, trekk fra de med eldre eller andre windowser, trekk fra mac brukerne og trekk fra linux brukere osv

Så kommer du frem til de soim har windows xp og deler det på halve.. (er en stund sia men tror jeg leste det på digi.no)

Lenke til kommentar

Ikke befolkningen. Trekk fra de uten noe, trekk fra de med eldre eller andre windowser, trekk fra mac brukerne og trekk fra linux brukere osv

Så kommer du frem til de soim har windows xp og deler det på halve.. (er en stund sia men tror jeg leste det på digi.no)

7544753[/snapback]

trekk fra de som ikke har datamaskin i det hele tatt også

Lenke til kommentar

7544753[/snapback]

trekk fra de som ikke har datamaskin i det hele tatt også

7546336[/snapback]

*

Trekk fra de uten noe
*
Lenke til kommentar
var ca 50% av alle private brukere i danmark brukte ulovlig lisens til xp (tror det var noe slikt)

7557469[/snapback]

Hmm... Etter det jeg hører her kunne MS gjort det lurt i å senke prisen på produktet sitt, og tilby studentpriser og slikt. Ah, greit med Linux, slipper å tenke på sånt. :p 2000 kr er jævlig mye penger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...