Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch 510i - høy pipelyd!

Anbefalte innlegg

Jeg har telenor adsl, og har brukt en Thomson Speedtouch 510i til i flere år nå uten problemer. Men de siste dagene har det begynt å komme pipelyder med veldig høy tone fra den, noe som er utrolig irriterende! Med en gang jeg kobler inn strøm, bråker det helt forferdelig. Etter hvert roer lyden seg litt ned, men den er fortsatt veldig irriterende... Noen som vet hvordan jeg kan løse det, om det er mulig? Må til og med dra ut strømmen om natta på grunn av pipingen :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, ser ut til at jeg må kjøpe nytt :( . I går kveld, da jeg åpnet opp vinduet i 45 minutter, begynte den å pipe skikkelig høyt igjen. I tillegg forsvant også internettforbindelsen... Virker som om den trenger lang tid på å varme seg opp...

Noen som har noen forslag til nytt modem da? Jeg bruker den her som ruter: https://prisguiden.no/product.php?productId=30005

Lenke til kommentar

Hmm, det var hyggeligere pris ja :green: . Et par ting: Støtter den ADSL2+? Og hva betyr det her?

- G.dmt opptil 8 Mbit/s

- G.lite opptil 1,5 Mbit/s

EDIT: Kom over den her og, er den noe å satse på? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300192

Eller den her, hvis jeg skulle finne på å skaffe meg adsl2+? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314689

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

klassisk problem det der. det som sesteen sier stemmer helt fint.

skur den opp og så finner du frem limpistolen, og den ringspolen som du ser rett ved strøm inn er den som lager lyden, fyll så den er helt dekket med lim fra limpistolen og problemt går bort. 10kr fix :-9

Lenke til kommentar

skur den opp og så finner du frem limpistolen, og den ringspolen som du ser rett ved strøm inn er den som lager lyden, fyll så den er helt dekket med lim fra limpistolen og problemt går bort. 10kr fix :-9

7552303[/snapback]

Ok... Testa å bytte strømforsyning(den store klumpen :p ). Nå koblet den seg rett opp mot nettet i hvert fall, og det aller meste av lyden forsvant :) . Virker fortsatt som om det er en svak lyd, men jeg skal vente litt og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

7552303[/snapback]

Ok... Testa å bytte strømforsyning(den store klumpen :p ). Nå koblet den seg rett opp mot nettet i hvert fall, og det aller meste av lyden forsvant :) . Virker fortsatt som om det er en svak lyd, men jeg skal vente litt og se hva som skjer.

7558142[/snapback]

Bare husk: Det er stille før stormen! :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Bare husk: Det er stille før stormen!  :ohmy:

7558185[/snapback]

Og det vil i denne sammenhengen bety...?

7558205[/snapback]

At det kanskje virker fint og er "stille" nå, men at det kan bli verre.

Bare syntes at det passet, jeg. God Jul!

Lenke til kommentar

Hmm, det var hyggeligere pris ja :green: . Et par ting: Støtter den ADSL2+? Og hva betyr det her?

- G.dmt opptil 8 Mbit/s

- G.lite opptil 1,5 Mbit/s

EDIT: Kom over den her og, er den noe å satse på? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300192

Eller den her, hvis jeg skulle finne på å skaffe meg adsl2+? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314689

7550030[/snapback]

Skal du ha støtte for ADSL og ADSL2+ må du over på den siste (5102).

Har selv en Billion 5102s i bridgemodus til ADSL2+, virker helt fint det.

G.dmt er forresten vanlig ADSL.

Lenke til kommentar

7573516[/snapback]

Ok, jeg gikk for førstnevnte(den billigste)... Valget sto mellom den billige pluss ny musematte, eller den andre uten musematte :green:

Lenke til kommentar

7573516[/snapback]

Ok, jeg gikk for førstnevnte(den billigste)... Valget sto mellom den billige pluss ny musematte, eller den andre uten musematte :green:

7573538[/snapback]

Duger helt sikkert den!

God jul forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette er et vanlig problem på 510i. Som telemontør kommer jeg ofte ute for disse modemene. Stort sett har ikke kunden merket hylinga, men klager på andre ting. Et vanlig problem med 510i er at modemet bare klarer rundt 2464 samtidig som at det har hyling.

Vi har fram til nå byttet disse modemene, da de stort sett har vært telenoreide modemer. Nå er det blitt en endring på det, så nå går det på garantien, ellers må kunden kjøpe nytt modem, enten av oss, eller av en annen leverandør.

Lenke til kommentar
Dette er et vanlig problem på 510i. Som telemontør kommer jeg ofte ute for disse modemene. Stort sett har ikke kunden merket hylinga, men klager på andre ting. Et vanlig problem med 510i er at modemet bare klarer rundt 2464 samtidig som at det har hyling.

Vi har fram til nå byttet disse modemene, da de stort sett har vært telenoreide modemer. Nå er det blitt en endring på det, så nå går det på garantien, ellers må kunden kjøpe nytt modem, enten av oss, eller av en annen leverandør.

7592497[/snapback]

Så jeg kunne bare klaget til Telenor om det? I går fungerte modemet ca. 30 sekunder før det skrudde seg av i 30 sekunder, skrudde seg på i 30 sekunder osv... I tillegg til intense pipelyder

Uansett, fikk nytt modem idag, så nå fungerer alt fint :)

Lenke til kommentar

Så jeg kunne bare klaget til Telenor om det? I går fungerte modemet ca. 30 sekunder før det skrudde seg av i 30 sekunder, skrudde seg på i 30 sekunder osv... I tillegg til intense pipelyder

7593067[/snapback]

Hei

Lurte litt på hvordan denne ustaliliteten din artet seg?

For jeg har store problemer med et SpeedTouch 510i modem for tiden.

(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=688746)

Faktisk så piper modemet mitt veldig høyt synkront med at LAN lyset

blinker :)

Når du sier at det fungerte i 30 sek osv. er det påloggingen til Telenor

du snakker om da? Problemet mitt er at ruteren min (Jensen) ikke

klarer å logge på, men med direkte kabling fra pc til modem så kommer

jeg på nett - dog litt ustabilt.

Lurer på om jeg sitter med et modem som er på tur til å ta kvelden....

h

Lenke til kommentar

7593067[/snapback]

Hei

Lurte litt på hvordan denne ustaliliteten din artet seg?

For jeg har store problemer med et SpeedTouch 510i modem for tiden.

(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=688746)

Faktisk så piper modemet mitt veldig høyt synkront med at LAN lyset

blinker :)

Når du sier at det fungerte i 30 sek osv. er det påloggingen til Telenor

du snakker om da? Problemet mitt er at ruteren min (Jensen) ikke

klarer å logge på, men med direkte kabling fra pc til modem så kommer

jeg på nett - dog litt ustabilt.

Lurer på om jeg sitter med et modem som er på tur til å ta kvelden....

h

7593846[/snapback]

Begynte bare med en pipelyd som var vanskelig å høre, men nok til å irritere meg. Etter hvert har det bare blitt verre, samt at det tok laaang tid før det koblet seg opp(det lyset med "@" blinker bare oransjt). Det vil si at @-lyset blinket oransjt i ca. 30 sekunder, før det lyste grønt i 30 sekunder osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...