.tomf Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Funker ikke Vegas på Core 2 Duo? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Doh! 7550298[/snapback] Får samme greia selv - C2D her også. Funker ikke Vegas på Core 2 Duo? 7550885[/snapback] Joda, funker helt fint selv om den "feilmeldinga" kommer. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det var da bra. Skal kanskje kjøpe spillet, om jeg har nok penger etter Jul. Lenke til kommentar
EmmJay Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Dette er faktisk en sannhet med modifikasjoner. Jeg har en kompis som er medlem av en anti-terror styrke her i Norge, så jeg har fått litt innsikt i hvordan dette fungerer (selv om det meste er hemmelig). Dersom situasjonen involverer gisler, så er det jo litt spesielt, men ellers så bruker man faktisk gjerne hagle til å skyte av dørlåser på låste dører. Man bruker da en spesiell type ammunisjon som tar ut dørlåsen. Hagla de bruker er da spesielt til dette formålet og brukes ikke til noe annet. I tillegg så skriker de kommandoer til hverandre, samtidig med at de løper med masse bråkende utstyr på seg. Man hører dem faktisk på "mils" avstand. Allikevel ender det med at de som måtte befinne seg inne i rommet blir uskadeliggjort, stort sett uten at noen av lagmedlemmene blir skadet. Dette fordi laget er så profesjonelle og samkjørte. Det går så fort å storme et rom at selv om en eller flere hører dem komme og har tid til å legge seg klar og sikte på døra, så har de stort sett ikke sjangs. Jeg vet det høres litt teit ut, men slik er det faktisk i den virkelige verden. 7542223[/snapback] Stemmer det her. Men et par ting. For det første vil en slik aksjon kun være vellykket hvis tiden fra det første skuddet til det siste er kort nok til at fi ikke har tid til å skade gislene. Fart er derfor essensielt. Derfor ville nok ingen operatører stormet en byging slik som det skjer i spill, har ikke spilt dette, men er vel av samme ulla. Skulle det skjedd ville de vært mange, mange flere, for å kunne gjøre det så fort som mulig... For det andre er bruken av sjokkgranater(flashbangs) også viktig. Og når jeg leser i anmeldelsen at hørselen er det eneste du kan orientere deg med etter at en flashbang har eksplodert så humrer jeg litt for meg selv. Realisme du liksom, litt ettersom hvilken type granat som blir brukt så vil både hørsel og syn være satt ut i flere sekunder. Du kan dog trene deg opp til å minimere effekten( de fleste spes. styrker som trener ofte vil ikke merke effekten på langt nær så mye som en sivil) 7546779[/snapback] Nå er jo ikke dette en tråd hvor vi skal ta opp Hard Entry som militær gren, men jeg kan alltids utdype litt:) Jeg har selv drevet med dette og mye av det dere sier er korrekt. Det som er spesielt med Hard Entry er at RoE og handlingsmønster er utrolig forskjellig fra scenario til scenario. I forholdsvis myke oppdrag bruker man ikke samme ildkraft og moment som i et tungt høyrisikooppdrag. Rainbow Six-spillene og da også Vegas legger seg på den kanskje hardeste linjen før du er over i fullskala krig (til tider er de kanskje der også). Mot så godt trente terrorister er overraskelsesmomentet din eneste venn, og det er derfor viktig at ting går uhyre raskt - ergo to sekunder på å skyte døra av hengslene = potensielt døde gisler. Hvordan mener du Lasan at man ellers skal fremstille en flashbang i et spill da? Jeg har blitt "truffet" av dem selv, og vet at synet blir ikke kritthvitt og du ser et crosshair foran deg, men jeg synes fremstillingen er tilfredsstillende Angående PC-versjonen: Jeg har sett tråden Stikk-Kont@kten refererer til, men jeg kan ikke si at jeg opplevde noe særlig problemer med spillet rent ytelsesmessig. Når det gjelder flerspillerdelen er denne først og fremst testet ut på Xbox 360-versjonen, og tidsklemme og en sent ankommet PC-versjon gjorde at jeg ikke fikk så mange runder her, og dette kan være noe av årsaken til at jeg ikke har støtt på så mange problemer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 For det andre er bruken av sjokkgranater(flashbangs) også viktig. Og når jeg leser i anmeldelsen at hørselen er det eneste du kan orientere deg med etter at en flashbang har eksplodert så humrer jeg litt for meg selv. Realisme du liksom, litt ettersom hvilken type granat som blir brukt så vil både hørsel og syn være satt ut i flere sekunder. Du kan dog trene deg opp til å minimere effekten( de fleste spes. styrker som trener ofte vil ikke merke effekten på langt nær så mye som en sivil) 7546779[/snapback] Husk at de helproffe har elektronsk styrt lydisolerende øreplugger som trolig reagerer veldig raskt, så at hørselen returnerer etter kort tid (og før synet) etter en flashbang tror jeg kan være realistisk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 proffene har også Hjelm, Briller/gassmaske og/eller balaclava, dette er ting som også hjelper mot flashbangs Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Om du ikke liker konsoll pga. du ikke kan få spilt med tastatur og mus så er jo det over nå med XFPS360: http://www.modnet.no/product_info.php?products_id=2363 Jeg venter på Rainbow Six på min 360 til jeg får min Akkurat den der drepte skillet mellom pc og konsoll-spilling for min del. 7547948[/snapback] Det der blir jo på grensen til juks... Dvs, at alle seriøse online konsoll gamere MÅ kjøpe denne for å ha sjangs mot resten 7548722[/snapback] Stussa litt på det der selv. Hvor riktig det var oppimot live. Men uansett så øker det gleden med COD3 og Rainbow Six Vegas iallefall. Det drepte iallefall grensa mellom konsoll og pc for min del. Lenke til kommentar
Lord Reanicus Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) For det andre er bruken av sjokkgranater(flashbangs) Berre for å klarifisere; Sjokkgranat er ikkje ein flashbang, eg har kasta sjølv sjokkgranater sist veka, og det har ikkje samme funksjon som flashbang. Flashbang dreper ikkje, men ein sjokkgranat er fyllt med tnt og skaper ein sjokkbølge istadenfor splint, og er dødeleg innanfor 2 meter radius av nedslaget. Flashbang er meint for å disorientera fienden, sjokkgranat er meint for å nøytralisere fienden. proffene har også Hjelm, Briller/gassmaske og/eller balaclava, dette er ting som også hjelper mot flashbangs Korleis hjelper balaklava deg mot ein flashbang? Det er jo berre ein forenkla finnlandshetteav polyester. Endret 22. desember 2006 av Lord Reanicus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 For det andre er bruken av sjokkgranater(flashbangs) Berre for å klarifisere; Sjokkgranat er ikkje ein flashbang, eg har kasta sjølv sjokkgranater sist veka, og det har ikkje samme funksjon som flashbang. Flashbang dreper ikkje, men ein sjokkgranat er fyllt med tnt og skaper ein sjokkbølge istadenfor splint, og er dødeleg innanfor 2 meter radius av nedslaget. Flashbang er meint for å disorientera fienden, sjokkgranat er meint for å nøytralisere fienden. proffene har også Hjelm, Briller/gassmaske og/eller balaclava, dette er ting som også hjelper mot flashbangs Korleis hjelper balaklava deg mot ein flashbang? Det er jo berre ein forenkla finnlandshetteav polyester. 7554182[/snapback] den hjelper ikke mye, men alt som dekker ansiktet helper. og sammen med briller og hjelm osv har det en effekt Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Stun grenades Stun grenades, also known as "flash & bang" grenades, flashbangs or simply flash grenades, were originally designed for the British Special Air Service as an incapacitant. Stun grenades are used to confuse, disorient, or momentarily distract a potential threat for up to five seconds. A "flashbang" can seriously degrade the combat effectiveness of affected personnel for up to a minute. The best known is the M84 Stun Grenade, commonly known as the "Flashbang", so called because it produces a blinding (1 million Candela) flash and deafening (170-180 dB SPL) blast. This grenade can be used to incapacitate people, generally without causing serious injury. Standard operating procedure for LAPD SWAT has officers deploy flashbangs close to the point of entry. This is because all attention will be directed towards the door once it has been breached, and deploying the flashbang close to this point heightens the chances that a suspect will be affected by the device. The physiological processes through which this is made possible are quite simple. The flash of light momentarily activates all photosensitive cells in the retina, making vision impossible for approximately five seconds until the eye restores the retina to its original, unstimulated state. Subjects affected by flashbangs describe seeing a single frame for the five seconds (as if their vision was "paused") until it fades and normal sight returns. This is because the sensory cells which have been activated continue sending the same information to the brain until they are restored to their resting state, and the brain translates this continuous information into the same image. The incredibly loud blast emitted from the grenade contributes to its incapacitative properties by disturbing the fluid in the semicircular canals of the ear. The semicircular canals consist of three half circles of tubing, each oriented in one of the three planes of motion, that are filled with fluid. The walls of the tubes are lined with hair cells which use their small, hairlike cilia to detect the motion of the water. This establishes a person's sense of balance and movement through space. When a flashbang detonates, the fluid in the semicircular canals is disturbed, and with it the subject's sense of balance. The phenomenon is similar to spinning rapidly in one direction, and suddenly stopping. The sensation that the room is moving comes from the movement of the fluid in the inner ear. Upon detonation, the fuse/grenade body assembly remains intact and produces no fragmentation. The body is a steel hexagonal tube with holes along the sides which allow a blast of light and sound to be emitted. This is done to prevent injury from shrapnel. However, injuries resulting from the concussive properties of the detonation sometimes occur. The filler consists of about 4.5 grams of a pyrotechnic metal-oxidant mix of magnesium and ammonium perchlorate. Concussion grenades The concussion or overpressure grenade is an antipersonnel device that is designed to damage its target with explosive power alone. Compared to fragmentation grenades, the explosive filler is usually of a greater weight and volume. The case is far thinner and is designed to fragment as little as possible. The shock wave overpressure produced by this grenade when used in enclosed areas is greater than that produced by the fragmentation grenade. Therefore, it is especially effective in enclosed areas. These grenades are usually classed as offensive weapons because the effective casualty radius is smaller than the distance it can be thrown. The hand-sized US MK3A2 concussion offensive hand grenade is an example of an offensive grenade. It is filled with TNT and has a body made of tarred cardboard. A more famous example of an offensive grenade is the German Model 24 "potato masher" grenade with a standard tin body. The term concussion is often erroneously applied to stun grenades. This is not descriptive of the effects caused by the grenade. The term concussion is used because the grenade relies only on its explosive power for its casualty-producing effect. Concussion grenades Concussion grenades The concussion or overpressure grenade is an antipersonnel device that is designed to damage its target with explosive power alone. Compared to fragmentation grenades, the explosive filler is usually of a greater weight and volume. The case is far thinner and is designed to fragment as little as possible. The shock wave overpressure produced by this grenade when used in enclosed areas is greater than that produced by the fragmentation grenade. Therefore, it is especially effective in enclosed areas. These grenades are usually classed as offensive weapons because the effective casualty radius is smaller than the distance it can be thrown. The hand-sized US MK3A2 concussion offensive hand grenade is an example of an offensive grenade. It is filled with TNT and has a body made of tarred cardboard. A more famous example of an offensive grenade is the German Model 24 "potato masher" grenade with a standard tin body. The term concussion is often erroneously applied to stun grenades. This is not descriptive of the effects caused by the grenade. The term concussion is used because the grenade relies only on its explosive power for its casualty-producing effect. Endret 22. desember 2006 av BTK Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Av de som klager på realisme, hvilket spill har du noensinne vært redd for kuler i ? Det blir man i Vegas ! Der er det ordentlig fysikk og en skademodell som gjør at du blir fysisk redd for å bli truffet ergo du får god bruk for cover systemet. 7543669[/snapback] Fysisk redd? Lider du av noe da? Swat 4 f.eks, der er man redd for å bli truffet (men ikke fysisk) =P Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Av de som klager på realisme, hvilket spill har du noensinne vært redd for kuler i ? Det blir man i Vegas ! Der er det ordentlig fysikk og en skademodell som gjør at du blir fysisk redd for å bli truffet ergo du får god bruk for cover systemet. 7543669[/snapback] Fysisk redd? Lider du av noe da? Swat 4 f.eks, der er man redd for å bli truffet (men ikke fysisk) =P 7556827[/snapback] Blir ikke fysisk redd for kuler når jeg spiller i allefall. Jeg gjemmer meg bak en benk etc. når jeg blir skutt på. I alle spill egentlig, så lenge jeg vet at AI-ene vil drepe meg når jeg blir truffet godt nok. Lenke til kommentar
Lord Reanicus Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Trur ikkje heilt den wikipedia quoten vil hjelpa så mykje BTK. Er berre det at folk kaller flashbang for ein sjokkgranat, som er feil, sidan ein sjokkgranat er dødeleg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 folk har faktisk død av flashbangs også da, men da har de gjerne hatt problemer med hjertet eller lingnende. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Trur ikkje heilt den wikipedia quoten vil hjelpa så mykje BTK. Er berre det at folk kaller flashbang for ein sjokkgranat, som er feil, sidan ein sjokkgranat er dødeleg. 7557186[/snapback] Nei, det hjelper vel lite siden folk flest ikke gidder å lese noe her på forumet lengre enn to setninger. For de få som gidder, så får de ihvertfall klarhet i forskjellen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 faktisk det eneste spillet jeg tåler nå for tiden, siden gears of war var en skuffelse (liker ikke å sitte bak hovedperson). Spillet er helt sjef, anbefales 7548814[/snapback] Det har da vert klart ganske lenge no hvilket synsvinkel GeOW skulle foregå i Dersom det var hobudgrunnen til skuffelsen din er det nok på tide å ta noen solide tabletter. OT: Flott anmeldelse, spillet skal kjøpes om ikkje så altfor altfor lenge, må bare spille igjennom ein bunke spill på PS2 samt Zelda på Wii Likte cover-systemet i demoen utrolig godt, mye bedre enn det man finner i GRAW (håper de har videreført noe av dette til GRAW2). Og ettersom HDTV`en e rpå vei i posten skal det bli salige stunder. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Dette spillet er fantastisk. Anbefaler dette til de som vil ha noe taktisk. Skulle ønske det var vanskligere iaf. på realistisk Lenke til kommentar
koronag Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Fytti katta for et søplespill! :!: Jeg må faktisk le, det er jo verre enn GRAW. Jeg kjøpte det med et gavekort jeg fikk til jul, men jeg løp tilbake til butikken og klaget over at jeg hadde for dårlig pc til å spille det. Byttet det i filmer, og takk gud for det. Det er faktisk litt fascinerende at spillet ikke bare får gode omtaler, men at det i tillegg er mulig å gi ut en status-tittel med så stygg grafikk i 2007. Jeg mener, er dette fremtiden til fps-sjangeren? Død og pine. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Grafikk betyr ingenting! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Grafikk betyr ingenting! 7687147[/snapback] Selvfølgelig gjør det det!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg