Shulgin Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei! Veien til dette problemet er en ganske lang historie, men jeg skal prøve å fatte meg i korthet da jeg ikke tror allverdens detaljer er nødvendige. Mine to foreldre har en Dell-bærbar hver. En dag forleden fikk den ene PC-en ganske store problemer som tilsynelatende var vanskelige å rydde opp i. Jeg orker ikke å forklare hva som deretter skjedde, fordi jeg forstår det ikke sjøl en gang, men jeg har altså formatert hovedpartisjonen og installert en litt eldre Windows-installasjon på den, som jeg ikke vil bruke (spesielt ikke med hensyn til drivere... stress). Jeg hadde selvfølgelig lett etter Windows-CD-er fra Dell allerede. Jeg fant dem ikke nå heller. Jeg snakket med leverandøren og han fortalte meg at "CD-en", med drivere og programvare, lå på en skjult partisjon som man kunne boote fra ved å trykke Ctrl + F11 når PC-en starter. Jeg visste egentlig at dette var vanlig på nyere, bortebygde PC-er, så jeg lo litt av meg selv og prøvde det. Men det funket ikke! Etter mye prøving, bestemte jeg meg for å teste det på den andre bærbaren. Der fungerte det utmerket. Mao. er det noe som har skjedd etter at jeg formaterte og installerte Windows, men jeg rørte da vitterlig ikke den 3 GB store partisjonen? Jeg har i etterkant sjekket og fått bekreftet at den ligger der (ved å bruke den Windows-CD-en jeg hadde). Hvis dere er enige med meg i at det ikke kan ha skjedd noe med partisjonen (jeg vet ikke, men det virker ulogisk), hvordan kan det da ha seg at jeg ikke får boote fra den på vanlig måte? Og viktigst hvordan kan jeg klare å boote fra den? (Eller kanskje jeg kan få fatt på innholdet og brenne det til en DVD som jeg deretter booter fra?) På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå