iMono Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 En kompis av meg sin far vurderer å kjøpe LCD/Plasma-skjerm. Jeg anbefalte ham denne; https://prisguiden.no/product.php?productId=52652 Poenget er at han ikke finner noen steder i Bergensområdet som har den inne. Noen som vet? Så lurer jeg også på om alle skjermer støtter Blu-rays kopisikring som jeg har hørt noe om. Hvordan finner man ut om de virkelig kan spille Blu-ray plater? Takk Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kopisperren er en form for kryptering av digitale bildesignaler kalt HDCP. Denne TVen støtter HDCP, og skal derfor kunne brukes til blu ray. Når den atpåtil har full HD oppløsning er det jo veldig bra. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Best-Buy altså expert sin nettbutikk Gå på expert og spør om de har den Kjøpte samsung lcd tv fra Best-Buy og fikk den frakta på døra for 95kr og kan levere den inn på expert viss det blir problemer Lenke til kommentar
iMono Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Har denne støtte for HDCP?: https://prisguiden.no/product.php?productId=47412 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 HDCP er ett krav for HD ready merket (Hd klar på norsk), og den skjermen har jo det merket. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Greit, men det jeg har hørt var at HD-ready ikke var en garanti for at man kunne spille av Blu-ray-filmer. Sikkert feil det da. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Greit, men det jeg har hørt var at HD-ready ikke var en garanti for at man kunne spille av Blu-ray-filmer. Sikkert feil det da. 7545538[/snapback] sikkert feil ja.... Men hender jo at de bak kassa ikke vet noe som helst... så er lurt og undersøke litt av og til Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Der er visstnok flere standarder og mye kluss med de standardene som er, både når det gjelder HDMI og HDCP. Det kan føre til at mange skjermer med HDCP støtte likevel ikke vil få spilt av blu ray filmer. Men det er ingen produsenter (eller få tror jeg) som oppgir hvordan HDCP de har osv. Det beste du kan gjøre er å sørge for at skjermen støtter HDCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå