pingo78 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg et videokamera til hjemmebruk grunnet familieutvidelse o.l., og etter lengre tids gjennomsyn av blandt annet dette forumet, så har jeg landet på panasonic NV GS37, grunnet ting som anbefalinger her, pris, brukervennlighet osv... Så var jeg en tur på både Lefdal og Elkjøp for å se på priser, og begge steder ble jeg strekt rådet til å heller kjøpe JVC GR D640. Dette er litt opp i pris for meg, men er likevel fristet da det oppgis med en F-verdi på 1,2, og dermed også angitt til å være langt bedre for filming innendørs i dårlig belysning (juleselskaper, bursdager o.l.). Når jeg leter på nettet finner jeg ingen tester av dette JVC-kameraet, og jeg synes det derfor er vanskelig å ta en avgjørelse på hvor vidt det lønner seg å kjøpe dette kameraet. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette? mvh snart far for første gang...... Lenke til kommentar
Solstice Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Hei Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg et videokamera til hjemmebruk grunnet familieutvidelse o.l., og etter lengre tids gjennomsyn av blandt annet dette forumet, så har jeg landet på panasonic NV GS37, grunnet ting som anbefalinger her, pris, brukervennlighet osv... Så var jeg en tur på både Lefdal og Elkjøp for å se på priser, og begge steder ble jeg strekt rådet til å heller kjøpe JVC GR D640. Dette er litt opp i pris for meg, men er likevel fristet da det oppgis med en F-verdi på 1,2, og dermed også angitt til å være langt bedre for filming innendørs i dårlig belysning (juleselskaper, bursdager o.l.). Når jeg leter på nettet finner jeg ingen tester av dette JVC-kameraet, og jeg synes det derfor er vanskelig å ta en avgjørelse på hvor vidt det lønner seg å kjøpe dette kameraet. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette? mvh snart far for første gang...... 7540287[/snapback] Av erfaring vet jeg at JVC leverer bra saker. De har jo innebygget LED lys som standard, det er jo et stort pluss, laveste F verdi på videokamera som også er et stort pluss, grei batterikapasitet (kan kjøpe bedre batt). Husk; Et videokamera skal ta vare på dine minner! Når du skal bli far for første gang ville jeg ha rådet deg til å legge litt ekstra i et videokamera. Tenkt hvor dumt det er om noen år å se tilbake til minnene i dårlig kvalitet.. På de billige videokameraene får du dårlig kvalitet i dårlige lysforhold, da kan vidoene bli kornete! Man får det man betaler for Jeg kjøpte Panasonic MX8 i 2002 for 22000,- Denne bruker jeg idag og har knall kvalitet Vil bruke den til den blir defekt Endret 20. desember 2006 av Solstice Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 F-verdien betyr ingen verdens ting om ikke sensoren er like bra som sensoren i kameraet med dårligere f-verdi. Sensoren er like viktig når det kommer til lysfølsomhet som optikken. Det kan også være at Lefdal og Elkjøp har kjøpt inn dette JVC kameraet som en "melkeku" (de har samme eier), og derfor prøver å selge dette kameraet. Ville heller tatt turen til en seriøs fotoforhandler om du har disse i nærheten, for å se hva de sier. Kjenner ikke så godt til JVC, annet enn at de sammen med Samsung stort sett tar de dårligste plassene i stortester, mens Panasonic holder seg på toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå