h-e-i Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei Jeg hadde maskinen på verksted, men de fant ikke ut av tingene så de satt inn recover plata. Jeg hadde 2 hardisker når den blei satt inn men finner bare en nå. Kan noen hjelpe meg i å forklare hvordan jeg kan finne den andre??????????? Har win 98. Takker for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 [*] Du har sikkert bare hatt en disk, den var sikkert delt opp men når du brukte recovery cden la den partisjonene i sammen igjen... (sjekk om den ene disken du har nå = summen av de du hadde) [*] De har stjålet en disk av deg :razz: lite trolig (skal ikke utale meg så sikkert om det jeg :smile: ) [*] Den andre disken er blitt NTFS(filsystem) eller noe lignende Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Vet du om du har hatt to fysiske disker? Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 jeg har desverre ikke så mye greie på data men før den blei satt ned så hadde jeg ca 7 GB igjen av 12GB. Nå har jeg 7,54 GB og da er alt sletta av det jeg hadde lagret fra før. Så om det kan hjelpe dere til å se om jeg har to fysiske stasjoner. Hvordan får jeg starta recoverplatta da??? Heidi Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Det enkleste for å se om du har to fysiske disker er å åpne kassa, en hardisk kan se slik ut: http://www.maxtor.com/en/index.htm (bildet til venstre) Husker desverre ikke mye av win98, ihvertfall ikke Norsk versjon, men det er en mulighet for å se etter der også. Recovery plata er det bare å sette inn i CD-romen når du starter maskina. Da booter den fra CD'en, menyen der skal være enkel og forståelig. NOTE: Når du bruker recoveryplata sletter/formatterer du alt på harddisken! Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 åpn opp pcen å se om det er to slike harddisker inni :razz: Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Når jeg setter inn recovery plata og starter maskinen skjer det ingen ting. Alt starter bare som vanlig. Heidi Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Når du setter inn en CD som kan boote (slik som en recovery CD) så pleier det å komme en liten beskjed som spør om du vil boote fra CD. Hvis du ikke svarer på den innen 5 sek så booter den bare fra HD som vanlig. Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: NOTE: Når du bruker recoveryplata sletter/formatterer du alt på harddisken! Altså ja, når du bruker den så forsvinner alt (I allefall om man bruker full recovery-valget). Hvilken type PC er det snakk om? IBM? Compaq? Eller? Det kan ofte lønne seg å lese readme.txt eller en evnt. en brukermanual før man begynner å fikse ting på egen hånd om man ikke har altfor gode kunnskaper om hva man driver med. [ Denne Melding var redigert av: tobiaz på 2002-11-22 10:22 ] Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 om det er en slik pakke pc sak. Så er det kun en harddisk. Pleier ikke å være med flere da. ;] Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Å joda, hvis pakka kommer fra Valdres Data og Webdesign så. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 For ei jente med mine små kunnskaper, så faller jeg litt ut av og til her. Om cden kan boote el ikke det har jeg ikke peilin på. Det hender i hvertfall ingenting når den blir starta. Jeg har en IBM maskin. Hvorfor har jeg bare 7 GB nå når jeg hadde 12 GB før, trodde det egentlig var 18 GB på papiret? Sitter på jobb nå men jeg får åpne den i morgen for å se om det en el to hard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå