Gå til innhold

Festningen enda en gang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var tøffe bilder men likte ikke helt hvordan bildet var tatt.

Synes nesten det ser ut som at bildet er tatt i et spill. Jeg synes også det første bildet var litt grått og trist og det var ikke mye spennende i bildet. Det andre bildet hadde litt mer "liv" og jeg tror det hadde blitt flott hvis du hadde cropet det og somet likt som på det forige bildet. Nå var det siste bildet litt lite så man får ikke et ordentlig intrykk av bildet.

Nå var det veldig mye negativt her, men håper du klarer å jobbe videre med flere ordentlige bilder

Lenke til kommentar

Zoomer du med kameraet før du tar bildene?

Har sett mange bilder av festningen din i det siste må jeg si :p

Men er enig at det ser ikke ut som ett foto nesten. Er liksom en dis/tåke over bildet. Og fargene fader ikke inn og ut men ligger oppå hverandre mer (se nede venstre i bildet).

Lenke til kommentar
Ser ut som om det er tatt fra et spill. Ser ikke realistisk ut i det hele tatt.

Tviler sterkt på at det er ekte. :ermm:

7550871[/snapback]

Det er ekte, han har jo tatt bildet selv. :) Flott bilde forresten. Likte det siste best, men skulle sett det litt "større".

7552096[/snapback]

Joda, jeg har tatt bildene selv. Ekte eller ikke. "Merge to HDR" med flere RAW-filer. Man kan vel kanskje ikke kalle det ett vanlig bilde så på en måte har WD rett.

Det siste bildet er lagd fra en RAW fil. ISO 100, f/5.6, 2,5sek, AWB, og 55mm på 18-55mm kit linse. Av den lagde jeg 9 TIF filer som jeg brukte til HDR-bildet. Også kuttet litt bort, levels og USM.

Litt større skal jeg ordne. Snart. ;)

-----

Wildbill: Har oppdatert bildet du ville ha større.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Tror du må ta en kontrastjustering av det første bildet ditt (mens det er i 16 eller 32 bits modus)

Har justert litt på bildet du har lagt ut LINK

Ikke så mye å hente fra et 8-bits bilde, men det er mulig å se en liten forbedring.

Har prøvd HDR en gang selv og etter sammenslåingen var bildet utrolig blast, men en kontrastjustering fikset det.

Du kan justere kontraster med curves slik:

Curves-Contrast.png

På et HDR bilde må du nok ta i mer enn det er gjort i kurven over.

Lenke til kommentar
Er festnigsbildet fra halden?

Sorry, har ikke noe mer å tilføye enn det andre har sagt.. bare lurer på om det er fra halden.. Ligner veldig :p

7580005[/snapback]

Joda, det er i Halden. :yes:

Også må jeg jo si at Rivers sin versjon av bildet er klart bedre. Det du viser skal jeg også prøve. Syns det fjerner litt av tåken på bildet, men jeg likte den klare blå fargen som kom da.

Tilslutt får jeg vel si at Fredriksten festning er ett av hovedmotivene mine, om dere ikke allerede har skjønt det :!:

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Tror du må ta en kontrastjustering av det første bildet ditt (mens det er i 16 eller 32 bits modus)

Har justert litt på bildet du har lagt ut LINK

Ikke så mye å hente fra et 8-bits bilde, men det er mulig å se en liten forbedring.

Har prøvd HDR en gang selv og etter sammenslåingen var bildet utrolig blast, men en kontrastjustering fikset det.

Du kan justere kontraster med curves slik:

Curves-Contrast.png

På et HDR bilde må du nok ta i mer enn det er gjort i kurven over.

7568197[/snapback]

Hvorfor ikke bare bruke Brightness/Contrast?

- Flott bilde dette her, enig i at det trenger noe kontrast justering men himmelen ser fortsatt litt urealistisk ut. Og bildet er nok desverre litt uskarpt. Men et ok utført bilde..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Med dette bildet avslutter jeg denne tråden. Mister nettforbindelsen nå i dag, og vet ikke når jeg er på igjen. Så derfor takker jeg for meg og ønsker med dette alle ett riktig godt nyttår.

*BILDE*

7618417[/snapback]

Kjempefint nyttårsbilde! Ser hvilken vei vinden blåste også. Godt nytt år til deg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...