Gå til innhold

Ikke sant Diablo 1 er mye kulere og morrosammere en diablo2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skill systemet på d1 gjorde hver char unik (og vanskelighetsgraden varierte med hva du fant av bøker)... i d2 er alle lvl 6 sorceress innen en subclass like

vanskelighetsgraden er vel ganske lik på begge spillene, kanskje en anelse høyere på diablo1. mange erfarne d2 spillere vil nok si det var vanskeligere på d1, men nå går jo samtlige low-lvl d2 chars rundt med d beste utstyret som er å oppdrive til en low-level char...

dette gjelder mest diablo2 expansion, siden d der ble introdusert mange nye prefixes og suffixes:

på d1 var det stort å finne et magic item.. noe man gjorde 3-4 ganger på hver level. i d2 er det så mye magic items at mange ikke engang gidder se på de.. der er d bare rare, set og unique som er verdt å ta med seg, men de finner man kanskje bare 2-3 av i hver akt!!

strategi i diablo1 var å bruke riktig skill til riktig tid, dette er alt for lite vektlagt i diablo2. de gjorde noe bra da immune monstre ble introdusert, men dette hjelper jo ikke da alle gjør cow runs (med ingen immune monstre utenom bosser). den delen av strategi som er vektlagt i d2 er å bygge en char, ikke hvordan å spille den....

men d2 har en del gode sider, desverre er det småting som enkelt kunne vært implementert i d1 hvis blizz hadde tenkt på det da.. dette gjelder hovedsaklg å kunne løpe (noe som sierra la til, men alikevel...) og "alt" knappen for å se items

cheating er MYE bedre på d2.. her finnes ingen town-kill, godhack, etc...

[ Denne Melding var redigert av: Thaxx på 2002-11-23 02:50 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Diablo 1 må jeg si er Diablo 2 overlegent på eit område: stemning.

Ellers, så er det veldig mange aspekt ved Diablo 2 som dere utelater, og som dere sannsynligvis aldri vil få med dere, om dere spiller single-player. Det er utrolig mange ting en må vite, for å bli en god Diablo 2 spiller. Du skal spille mange år for å kunne si til deg selv at du har gjennomført spillet. Du kan ikke slå deg selv på brystkassa av stolthet, og si at "nå er jeg ferdig med D2" etter å ha fått en lvl 99 helt. Jeg har har møtt lvl 99 helter, som blir spilt av folk som er fullstendig noobs. F.eks den lvl 99 druiden som sprang rundt med "Hwanin's Justice" og synes han var über...

Uansett så må man jo spille på closed bnet for å virkelig kunne nyte alle aspekta av D2. Jeg spilte single-player i eit par år, men lærte mer om spillet den første måneden på closed bnet, enn all den tida i single-player. Jeg spiller fremdeles Diablo 2 4-1x timer hver dag, og trives med det. Det er ikke bare eit hack'n slash spill. Uansett så er slike diskusjoner om "hva er best av ditt og datt"-diskusjoner helt bortkastet. Man kan avslutte dem alle, ved å bruke denne setningen: Eye of the beholder

Lenke til kommentar

et godt poeng der! Personlig synes jeg de er ommentrent like bra, men D1 scorer høyest. Selv driver jeg en Diablo 1 klan og synes det er ufattelig moro, men liker ikke all hackingen(men med ekte spillere og venner går det jo greit)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...