Emilkake Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) tenker å kjøpe meg ny spillPC, men den trenger ikke være så "heavy" siden jeg mest bare spiller litt Counter-Strike: Source, Oblivion, Medieval war 2 o.l. De spillene krever jo litt, men ikke så alt for mye.. med tanke på at denne sikkert skal vare noen år må jeg jo ha best mulig ytelse for pengene.. Tenkte meg en Prisramme på 10000-15000 Og jeg fant et forslag som jeg bygde vidre på: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=39422 Har da mus, eksternt lydkort(som funker fett), tastatur, høytalere og headset fra før.. Noe viktig jeg mangler? Noen tips til forbedringer? Takker for all hjelp EDIT: Har bare rundt 5000 nå, men får de resterende 10000 innen 2-4 måneder, så det er selvsagt noen nye og bedre komponenter som er kommet innen den tid, men dette blir en liten retningslinje for meg =o) Endret 20. desember 2006 av Emilkake Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hvis ikke maskina di er "heavy", hva er da "heavy"? 8800GTX, E6600, 2GB PC6400 minne, det begynner å bli ganske heavy. Ser bra ut det der, men ville nok valgt en Mist 500W istedet, eller en større PSU hvis du har tenkt å kjøre GTX i SLI. Lenke til kommentar
Emilkake Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) ja ok da, men liksom, ikke 20000+ "heavy" en releativt "billig" PC som funker fett Det som har irritert meg med min PC er at den ikke klarer å kjøre Oblivion uten en kraftig lagg.. hjalp litt etter jeg stilte brightness så lavt jeg kunne, men samtidig se noe som helst.. Da er det vel heller min 1.85 Ghz prosessor som er problemet, derfor tenkte jeg "hvorfor ikke bare kjøpe en helt ny PC?" EDIT: Og i følge (http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl) så er min 1.85 Ghz PCU "Performance Rated at 2.50 GHz" Litt klokking.. Men GFX kortet er vel det som trenger mest oppdatering(selv om det er den nyeste tingen på PCen min foruten en RAMbrikke) Men dette ble litt mye unødvendig babbel, hovedsaken er at jeg skal ha ny PC ;D Endret 20. desember 2006 av Emilkake Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 nice handlevogn der! Ville gått for noe sånt om jeg skulle handle selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå