Gå til innhold

Streaming av DivX/Xvid m.m. fra Vista

Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Som mange av dere helt sikkert vet så har Vista lekket ut på nettet nå, både til MSDN abbonenter, og pirater. Media Centeret i Vista har hatt problemer med å få streamet DivX, Xvid, DVDer og mer like lett som i XP MCE.

Nå har det i midlertid kommet ut to alternativer som gjør dette mulig.

Det første har vel de fleste hørt om, Transcode 360 (www.runtime360.com), og det andre heter Video Extender 360 (www.videoextender360.com) og har akkurat kommet ut.

Transcode 360 har problemer med streaming og installering i 64-bits utgaven av Vista, og sliter litt siden programmet er bygget opp rundt .net 1.1. Det har nå blitt kodet om til .net 2.0, men har fremdeles mange bugs, og flere sliter med å få dette til å virke.

Video Extender 360 er et helt nytt alternativ som kom ut i går, og ble laget av en som ikke fikk streamet filer med sin 64-bits versjon av Vista. Dette programmet er da altså bygget opp fra grunnen, og virker med 64-bits versjon, og nå også 32-bits versjon. Dette programmet bruker mye mindre ressuser, men er til gjengjeld mindre konfigurerbart, men det gjør jobben sin i høyeste grad ;)

Begge disse alternativene er free-ware, og blir finansiert av doneringer. Liker du programmet, og har noen kroner og avse... Vel, du vet hva du skal gjøre =)

Ville bare tipse om dette, siden jeg har slitt lenge med å få til streaming av filmer til Xbox 360en min siden jeg gikk over til Vista.

- Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...