tt22 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Holder på å teste ut en webside til et prosjekt! Den ser ok ut i internett explorer, men så prøvde jeg den i Opera og bakgrunnsfargen var gyselig grønn! Enda verre var det i Netscape. Der er alt helt svart!!!! Helt sykt at noe så enkelt som bakgrunnsfarge skal variere slik. Hva er årsaken til dette?!? http://3dnews.bilvrak.com Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 hva er koden du bruker? du kan jo prøve med: <body bgcolor="#000000"> skift ut #xxxxxx med fargen du vil ha, 000000 = svart. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har merket det samme. Bakgrunnsfargen skjer det ingenting med, men skriften, plasseringen, oppsett av tabeller o.l blir anderledes i f.eks. Opera. Merkelig. Lenke til kommentar
tt22 Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Bruker dette : bgcolor="rgb( 252, 252, 254 )" Nesten helt hvit. Likte den bedre enn helt hvit. Fant koden på en annen side Lenke til kommentar
kim Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Skjønner ikke hvorfor du skriver: <body bgcolor="rgb( 252, 252, 254 )"> Som foresten ikke blir helt hvitt.. Skriv heller: <body bgcolor="#FFFFFF"> (hvit bakgrunn) Eller #FCFCFE om du vil ha 252, 252, 254 [ Denne Melding var redigert av: kim på 2002-11-21 17:22 ] Lenke til kommentar
tt22 Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Ok, takk får teste det. Har forresten det problemet med tabellene også Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 problemet med tabellene kommer sikkert av at du ikke bruker <td> og </td>. Du må ha disse inni <tr> for at det skal virke. Det er en god ide å sjekke ut http://validator.w3.org om du vel sjekke feil i koden din. Jeg ser du har ganske mange feil, men det er mangelen på <td> som vil gjøre størst utslag. I tillegg er det nok en god ide å skifte ut bgcolor til bgcolor="#FFFFFF" eller "white" Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Bruker den validatoren hele tiden nå. Den er gull verdt; Når jeg sjekker sidene i Opera ser de bortimot helt like ut som i MSIE (bare tables som ser ørlite grann annerledes ut, men stort sett ikke merkbart, og er ikke negativt så jeg gidder ikke å stresse med det). De har også en egen CSS validator i tillegg til HTML. Bruk begge om du bruker CSS og. Så får du et sånt fint bevis på at du oppfyller deres krav Dreamweaver er bra på koden, men Doc type var feil i forhold til hva validatoren foreslo, så jeg byttet det ganske enkelt ut. Lenke til kommentar
tt22 Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Takker så mye. Dette løste alle mine problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå