^fmj Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har akkurat fått adsl opp å gå, har 2,5 mbit linje. Testet hastigheten diverse steder og ender da opp på rundt regnet 2,4 som gjennomsnittshastighet noe som er helt etter boka. Men når jeg laster ned så kommer jeg ikke høyere enn 230 kbps. Det får jeg ikke til å stemme, utfra regelen skal man jo dele på 8. Da skulle jeg jo hatt en hastighet på rundt 300. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 >Det kommer ann på hvor du laster ned fra og da. Det er jo begrensning i severene. Er også mulig at 2,5mbit er bruttohastighet og at det derfor blir trekt litt. Kan også være at du bor litt langt fra sentralen og dermed ikke får fulll hastighetsutnyttelse Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 2,5 mbit er det som linjen i teorien er på. Praksis er noe annet, som jeg nevnte i posten min. Får 2,4 mbit i gjennomsnitt fra diverse speedometer rundt omkring, noe som jeg anser som helt normalt. Litt tap blir det. Har prøvd å laste ned fra forskjellige steder som etter hva jeg vet ikke har noe tak på 230 kbps. Bor etter mitt skjønn ganske nært sentralen, ca. 500m. 2400 burde jo tilsi cirka 300 ned. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hvilken hastighet får du vist du laster ned en eller annen iso fra ftp.uio.no? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Ifølge netlimiter var den veldig variabel. Bandwith controller standard sier 150 jevnt. Men det er fordi linja ikke er bedre akkurat nå. Får plutselig bare 1500 på itavisen, hw.no, digi. Endret 20. desember 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Som regel har man litt overhead på linja, men det avhenger av avstand til sentral. Du må huske på at ettersom hvilken protocol du bruker går det med noen kb til den og crc sjekk. I tillegg er det jo ikke sikkert at stedet du laster ned fra er i stand til å gi større hastighet...... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Det er en uting at man ikke leser gjennom tråden før man poster. Er feil på linja :/ - Men telenor sa det skulle bli rettet innen 27. Så da er det bare å vente. Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Båndbreddetest:http://nettforlaget.net/goto/speed/ Prøv noen av de testene som er nevnt over, eller prøv å last ned en del av openoffice. Der har dem svært gode servere. Sjekk også opp hvor langt du er i fra linja di her. Logg inn med: Bruker ID: skapaksprovider Passord: prov Velg SHDSL, og skriv tlf nummeret ditt;) Lykke til Endret 21. desember 2006 av Lonto Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Trådstarter ønsker tråden stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg