Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beste måten å dumpe noen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å si akkurat hva man tenker og føler? Men man bør jo tenke litt gjennom det på forhånd da. Ikke bare buse ut med det. Kommer jo litt an på hvor gammel man er og selvfølgelig. Det man uansett ikke bør gjøre er å sende brev/epost/sms for å fortelle det. Begynn med å si at man synes det er veldig vanskelig å si det man skal si. Ikke start med å si "jeg synes du er fin og grei, MEN..." Det er æsj. Heller ikke finn på en historie som er usann. Hvis man for eksempel har funnet noen andre, da bør man si det rett ut. Men på en pen, omsorgsfull måte. :)

Edit: Uansett bør man ikke være sammen med noen om man ikke vil, DET er slemt det! Kaste bort andres tid, usj..

Endret av tundra
Lenke til kommentar

Ærlighet, enkelt og greit. Ærlighet, vennlighet, forsiktighet og omsorg i en salig blanding.

Og klem. Klemmer underveis er bare bra. "Underveis" sier jeg fordi dette er en samtale som helst skal foregå en liten stund, om du er glad i personen. Husk også å fortelle personen at du er glad i ham/henne.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Spørs helt om du har tenkt å ha kontakt med personen i ettertid. Kort, konsist, brutalt. Hvis du er helt sikker, IKKE la personen tro at det er rom for at dere kan bli sammen igjen.

Er jo bare å si at dere må snakke sammen, si hva du føler. At du ikke ønsker å være sammen lengre. Ikke kom med en lengre svadarekke om at det er ikke deg det er meg osv. Blir bare teit og mer sårende.

Lenke til kommentar

Jeg syns måten den siste dama jeg var sammen med brukte var ganske ok.

Hun var ærlig, la alle kortene på bordet og forklarte at det ikke fungerte for henne slik ståa var der og da, uten å rote seg bort i "det er ikke deg, det er meg"-klisjeen. Enkelt, null styr og det fungerte utmerket selv om det ble litt snufs og hyl der og da.

Men som toth sa, bruk tid. Forbered gjerne litt i forkant også, slik at det ikke sklir helt ut. Been there, done that...

Lenke til kommentar

Sånn som lock-aze sa, så syns jeg det er greit å være klar på det at du ikke vil gi forholdet en ny sjanse. Den som gjør det slutt har som oftest kommet lenger i prosessen enn den som antakelig ikke aner noe, og den andre personen vil kanskje begynne å håpe på at "dersomatte hvisomatte."

Ellers finnes det vel ingen snille måter å gjøre det på, men det må jo gjøres. Du kan jo si det rett ut, at dette fungerer ikke for deg lenger. Og så evt. grunner du måtte ha for det.

Lenke til kommentar

Sørg ihvertfall for at det ikke blir over msn, sms eller telefon. Kan være enklere for noen, men er utrolig kjipt for den andre parten.

Men nå er ikke jeg så flink til å slå opp da.. Hater å såre, blir enda mer lei meg selv.. Men kommer meg vanligvis fort over det siden jeg har vært forbanna på de fleste (Off Topic, maybe).

Lenke til kommentar

Ang. lock-aze og Juliess' innlegg;

Selvfølgelig er det utrolig viktig å få frem at det _virkelig_ er over om det er det.. Men dette går jo under begrepet ærlighet, mener jeg. :)

Tvetydige signaler ødelegger bare for alle, og forlenger pinen. Been there, done that.

Lenke til kommentar

Oppfør deg drit og vent til den andre personen dumper deg!

Nei, jeg vet ikke helt, noen må jo nesten bli såret da, så da foreslår jeg å gjøre det fort (som å rive av et plaster, du vet).

Eneste gangen jeg har dumpet noen var rett etter jeg fant ut at kjerringen var utro, var ikke så spesielt vanskelig å dumpe hun da akkkurat.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Nei det er lissom det.. Jeg kan jo ikke være sammen med han fordi han har følelser for meg.. Men alikavel.. Dette er mye mer vanskelig enn jeg trodde.. Helt forferdelig!

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var 14 og kunne få vennina til å gjøre det...

Men neida.. I en alder av 21 så annses jeg vel som voksen og må virkelig gjennomføre dette... Det er helt grusomt!

Lenke til kommentar

Fortell hvorfor det er over.

Bryt kontakt, ikke noe klem, ikke si vi kan være venner...bare walk away.

Jenter har en tendens og ville inngå kompromi. Som gutt takler jeg det utrolig dårlig. "skal jeg være en venn å se deg treffe nye gutter og være ok med det?". Det funker ikke sånn.

vær ærlig, respektfull men skap en avstand emosjonelt og fysisk med engang. Ikke pakk det inn i noe med klemmer og gode ord. De vil høres falske og såre mer enn de hjelper. Spesielt om han du dumper (som du sier) fortsatt er glad i deg.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...