Aedion^ Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Har alltid lurt på; hva er egentlig den beste måten å få goopen jevnt og fint spredt utover kjernen på prosessoren? Den første metoden, og den man finner flest steder på nettet, er at du tar en liten klatt goop i ett hjørne av prossesor kjernen, og smører det ut i ett 1mm jevnt og tykt lag ved hjelp av noe slik som ett kredittkort. Andre metoden, tar man en liten klatt i midten av prosessoren, og deretter bare trykker cpu-vifta ned oppå, slik at goopen fordeles jevnt utover prosessoren. Hvilke av metodene gir best resultat, og er sikrest? Har prøvd førstnevne metoden ett par ganger, men sliter alltid med å få det jevnt... Hadde vært så greit om metode 2 var like så god. Noen her som kan annbefale en av disse to framfor den andre? Endret 20. desember 2006 av RaVager_X Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 I følge Arctic Silver så er det metode to som er best, den hindrer luftbobler å danne seg i goopen. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Bruker alltid metode to, jeg holdt faktisk på med en liten personlig test for noen dager siden (metode 1 vs. 2) men glemte det Uansett, metode to fungerer veldig bra og er i tillegg noe enklere så ingen tvil her i gården. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Goopen smelter jo og blir helt tyntflytende med en gang CPU'n blir varm uansett. Har det så mye å si hvordan den er spredt utover før den settes på da? Så lenge man ikke har på altfor mye, såklart. Endret 20. desember 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Så lenge mengden er riktig, så fungere en liten klatt i midten som presses ut veldig bra. Mengden goop er viktigere en selve smøringen. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 pleier bare å smøre utover ett tynt lag og så en bitteliten smule i midten. da er jeg sikker på at jeg har nok til å dekke hele cpuen. Så lenge man har nok så er det ikke noe forskjell igrunn, det blir like mye skvist utover uansett og har man på litt my så blir det bare skvist litt utenfor prosessoren... Lenke til kommentar
Aedion^ Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Ok.. Takk skal dere ha for hjelpen. Føler alltid at det kan gjøres bedre når jeg bruker metode 1, og det ender derfor ofte opp med at jeg går å irriterer meg over om jeg gjorde det riktig eller ikke. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg og, er en svert ond sirkel! Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nr. 2 på GPU også? Skal installere VF900 i morgen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nr. 2 på GPU også? Skal installere VF900 i morgen. 7668577[/snapback] Ja, det fungerer det og. Men jeg vill tatt å smørt et tynt lag over hele først, deretter en liten klump i midten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå