Gå til innhold

SoundBlaster Audigy Player = BSOD


Anbefalte innlegg

Hei, sliter litt med Audigy kortet mitt..

 

Får BSOD ( Bluescreen of death /blåskjerm :lol: ) hele tiden enten det er når Winamp kjører, eller spiller... Spesielt på Hitman 2.

 

På BSOD står det noe som dette: IRQ_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Jag har Downloada de nyeste driverne fra creative, har oxo prøvd å dytte kortet i alle PCI Slotene.

 

Men det som er litt merkelig er at det funker helt supert når jeg dytter inn et gammelt SoundBlaster PCI 128 kort :???:

 

Noen som har en lur løsning her kansje??

 

_________________

amd-nerd.net -> Fordi jeg fortjener det!

 

[ Denne Melding var redigert av: [urban] på 2002-11-21 16:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører selv Audigy player og XP uten problemer. Har du prøvd å sette lydkortet i en annen PCI slot? Tenker da på feilmeldingen; IRQ.... Kan ha noe med det å gjøre. Du kan i tillegg tvinge hovedkortet til å kjøre en IRQ update, en funksjon som i hvertfall finnes på mitt HK.

Lenke til kommentar

Den der har jeg vært borti før. En fyr sa jeg skulle fjærne ACPI driverne. IKKE gjør det!

 

Det du bør gjøre er å oppdatere driverne fra internett. Vanligvis holder det. Hvis ikke, sjekk om det står i en PCI slot som deler IRQ med en annen. Sjekk hvilken enhet det i så fall deler IRQ med. Unngå øverste og nederste PCI slot. Den øverste (rett under AGP porten) pleier å dele IRQ med AGP porten. To intensive kort som lydkort og skjermkort MÅ IKKE dele IRQ. Det går galt. Den nederste PCI slot-en kan ha en tendens til å være ustabil.

 

Vanligvis er det driverkluss når du får slike meldinger. Har sett dem en del.

Lenke til kommentar

Gå inn i Egenskaper for "Min datamaskin" - Enhetsbhandlig. Eller my computer -> properties -> hardware -> device manager

 

Se etter "gule spørsmålstegn", har du en, eller fler, vil jeg anbefale deg å avinstallere alle tilleggskort, ta dem ut av maskinen, deretter å installere et kort om gangen.

 

Det nye lydkortet ditt skapte nokk hele smørja.

 

Se også etter om noe står oppført to ganger.

 

Skjekk også om du kan enable OS IRQ i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...