Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål om forbedring av karakter i geografi

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å forbedre blant annet geografikarakteren min fra videregående, men så har det seg slik at jeg har både en muntlig eksamenskarakter og en standpunktkarakter i det faget. Jeg ønsker å forbedre standpunktkarakteren (4), og ikke muntlig eksamenskarakter (5). Jeg skal registrere meg via privatistweb.no.

Det jeg lurer på er hvordan jeg ordner det slik at det er standpunkt- og ikke eksamenskarakteren som heves? Noen som vet?

- Myosotis

Endret av myosotis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tok faget som elev, kan du forbedre karakteren din i faget uten å tenke på eksamenskarakteren vil jeg tro. Jeg er ikke sikker, men tror uansett ikke det går an å forbedre en eksamenskarakterer med mindre du strøk på eksamen eller tok faget som privatist. Er ikke 100% sikker på akkurat dette, men at du kan forbedre deg i geo uten å bekymre deg for eksamenskarakteren er jeg rimelig sikker på. Ring skolen din og/eller privatistkontoret for å være på den sikre siden. Og husk at du får ordinærvitnemål dersom du forbedrer en karakter i et fag.

Lenke til kommentar

Hei :). Jeg tok faget som elev 2003/2004 og kom da opp i muntlig geografi i tillegg. Ja, jeg må nok kontakte privatistkontoret for å få klarhet i en del ting vedrørende det å gå opp som privatist for å forbedre karakterer fra videregående. Er klar over at primærvitnemålet blir til ordinærvitnemål, men å ta opp fag og gjøre noen flere realfag enn det jeg hadde på videregående vil være fordelaktig for min videre utdannelse...

Tusen takk for svar :D

- Myosotis

Endret av myosotis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...