myosotis Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Jeg har tenkt å forbedre blant annet geografikarakteren min fra videregående, men så har det seg slik at jeg har både en muntlig eksamenskarakter og en standpunktkarakter i det faget. Jeg ønsker å forbedre standpunktkarakteren (4), og ikke muntlig eksamenskarakter (5). Jeg skal registrere meg via privatistweb.no. Det jeg lurer på er hvordan jeg ordner det slik at det er standpunkt- og ikke eksamenskarakteren som heves? Noen som vet? - Myosotis Endret 19. desember 2006 av myosotis Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hvis du tok faget som elev, kan du forbedre karakteren din i faget uten å tenke på eksamenskarakteren vil jeg tro. Jeg er ikke sikker, men tror uansett ikke det går an å forbedre en eksamenskarakterer med mindre du strøk på eksamen eller tok faget som privatist. Er ikke 100% sikker på akkurat dette, men at du kan forbedre deg i geo uten å bekymre deg for eksamenskarakteren er jeg rimelig sikker på. Ring skolen din og/eller privatistkontoret for å være på den sikre siden. Og husk at du får ordinærvitnemål dersom du forbedrer en karakter i et fag. Lenke til kommentar
myosotis Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Hei . Jeg tok faget som elev 2003/2004 og kom da opp i muntlig geografi i tillegg. Ja, jeg må nok kontakte privatistkontoret for å få klarhet i en del ting vedrørende det å gå opp som privatist for å forbedre karakterer fra videregående. Er klar over at primærvitnemålet blir til ordinærvitnemål, men å ta opp fag og gjøre noen flere realfag enn det jeg hadde på videregående vil være fordelaktig for min videre utdannelse... Tusen takk for svar - Myosotis Endret 20. desember 2006 av myosotis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå