Gå til innhold

Grafikkminne - Mye å si?

Prebba1

Anbefalte innlegg

Har grafikkminne mye å si om jeg skal kjøpre et krevende spill på en bærbar datamaskin?

Har tenkt å kjøpe meg en bra bærbar til rundt 10000-12000,- til militæret, og har funnet denne https://prisguiden.no/product.php?p...f5543b238ebb003

Men den har bare 256MB grafikkminne og jeg vet at det finnes en del maskiner med 512MB .. Men lurer på om det har mye å si?

Skal helst kjøre Battlefield og WoW og noen andre krevende spill, på helst maks grafkk uten lagg.

Vet at det er mange andre komponenter som har mye å si, men de andre komponenten på denne maskinen ser bra ut, utenom Skjermkortet.

Takk.

Preben~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki takker.. Grafikkortet vil da kjøre spil på maksinstillnger? Bra =)

Men ka med resten av maskinen, fungerer den til å kjøre spill på maksinstillinger? Prosessor, Minne og slikt =)

Takker.

Preben~

PS: Er ikke så flink med maskiner.

Lenke til kommentar

Men ka med resten av maskinen, fungerer den til å kjøre spill på maksinstillinger? Prosessor, Minne og slikt =)

Takker.

Preben~

7539657[/snapback]

Jeg ville ha doblet hovedminne så du får 2024MB da vil du få en enda mer stabil maskin samt det hjelper også i spill...

Når det gjelder hovedspørsmålet ditt så er 256MB minne på skjermkortet mer en nok men om X1800 kjører alt på max "de mest krevende spillene" er kanskje et nytt spørsmål....

X1800 har en god grafikkmotor så om du ikke får alt på max så får du i hvert fall god oppløsning... kommer også mye an på hvordan kortet er klokket i maskinen.

Lenke til kommentar

Takker.

Preben~

7539657[/snapback]

Jeg ville ha doblet hovedminne så du får 2024MB da vil du få en enda mer stabil maskin samt det hjelper også i spill...

7540527[/snapback]

Mer minne gjør ikke maskinen mer stabil, det gjør den mye raskere på oppgaver som trenger mer enn 1gig minne derimot. Så hvis pcen skal brukes til tunge spill (battlefield) så kan det være lurt å oppgradere til 2gig minne ja..

Lenke til kommentar

Takker.

Preben~

7539657[/snapback]

7540527[/snapback]

Mer minne gjør ikke maskinen mer stabil, det gjør den mye raskere på oppgaver som trenger mer enn 1gig minne derimot. Så hvis pcen skal brukes til tunge spill (battlefield) så kan det være lurt å oppgradere til 2gig minne ja..

7540558[/snapback]

Kaller det stabilitet jeg men men ;) "raskere og mer effektiv i alt"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Takker.

Preben~

7539657[/snapback]

Det er litt tregere enn 7900GS som jeg har (X1800 greier 5700 poeng i 3Dmark05 mot 7900GS sine 6400 poeng). Jeg kjører de fleste spill på maks, må f.eks kutte litt på skygger og vegetasjon i gothic 3 og skyggger i oblivion, kjører maks AF men ikke AA. X1800 holder nok også i flere år framover, mest minnet som hemmer denne slik flere har påpekt, 2 GB er et must for de som spiller de nyeste spillene :)

Lenke til kommentar
X1800 skal vel klare maks instillinger? mitt X1600 tar Swat4 i 1280x1024 (1280x800 manglet i valgene) BF2 tar den med alt på high uten lagg. I wow er alt på high og cs/hl spillene er alt på maks. og dette er bare på X1600. X1800 burde da klare det meste på maks?

7540916[/snapback]

Nå tror jeg det er mange forskjellig meninger ute å går på hva som er maks innstillinger. Hvis det er på max, da er det på max. Også har det veldig mye å si hvilken oppløsning man kjører. Hvis man kjører max i 800x600, som blir det ikke det samme å kjøre i 1280x1024, eller 1600x1200. Jeg har et overklokket 7900gt som er lang bedre enn nevte, og jeg kan se lang etter å kjøre max i 1600x1200 med bra flyt.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål til den maskinen. Jeg ser etter en laptop i samme prisklasse, og dender ser veldig bra ut. Problemet er at nesten ingen selgere oppgir specsene til maskinen. Hva er det egentlig som følger med?

7540951[/snapback]

Den med kode 13 ( se i produktkoden så finner du 13 enkeltstående) har visstnok T2300-cpu, 80 gb hdd og 1 gb minne, den med kode 14 tror jeg har 120 gb hdd. Den med kode 13 finner du til under 10000 mens den med kode 14 er noen hundre dyrere. Du kan ringe webshoppene som har dem i sitt sortiment og høre hva de sier om dem?

Lenke til kommentar
Uansett... greier du deg ikke uten Prebba1?

Da er det på tide og slutte og spille det  :thumbup:  Da er du nok syklig avhengi og da vill jeg tro militære er noe for deg uten maskin ;)

7541224[/snapback]

Hehe tenkte det samme.. Men Battlefield vil eg ihvertfall spille, cs source og slikt .. Litt skyting må man vel ha i militæret? :p

Men tror eg gir WoW accounten til en kompis av meg elsker spillet =)

Ihvertfall.. TAKKER for alle svar folkens ... Går for den maskinen eg =)

Takker.

Preben~

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...