MapOnFire Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 En ubeskrivelig latterlig ting. Here goes: Etter at jeg la inn passord i Windows XP kommer jeg meg ikke inn på min egen maskin. Så tydeligvis har jeg stavet passordet feil to ganger etter hverandre da jeg la det inn. Eller fins det en sjanse for at tastaturet er annerledes ved oppstart, slik at jeg ikke får de samme tegnene (passordet har spesialtegn)? Uansett: Hvordan i helvete skal jeg få fiksa dette? Jeg forsøkte å innstallere Windows på nytt, men når jeg booter med disken så får jeg likevel spørsmål om passordet. All hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 .. eller bare trykke F5 under oppstart? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Evt. bare holde inne "F5" eller "F8" når den booter. Da kommer menyen for sikkerhetsmodus opp! Så bare lager du en ny bruker med full tilgang, sletter den gamle og du er i boks! Evt. dra over viktige filer og sånn til den nye brukeren, når det gjelder passordet vet jeg ikke om du får gjort noe med det. Lenke til kommentar
MapOnFire Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 .. eller bare trykke F5 under oppstart? 7539350[/snapback] Ok, dvs. boote med Windows-disken i mens jeg holder nede F5 får den til å starte i sikkerhetsmodus? Jeg blir drithappy hvis det er så enkelt, får ikke testa nå, er et annet sted. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Og hvis du har passord på Administrator kontoen og, så ordner Hirens Boot CD det for deg ved å resette passordet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Slettet en misvisende post ang. triks som kan faktisk skade maskinen. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Slettet en misvisende post ang. triks som kan faktisk skade maskinen. 7539373[/snapback] og hvorfor skal det skade maskinen??.... trenger ikke nødvendigvis dra ut støpslet, kan jo også holde inne pwr knappen daaaa... Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 .. eller bare trykke F5 under oppstart? 7539350[/snapback] godt mulig, går ikke med meg ivertfall... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Slettet en misvisende post ang. triks som kan faktisk skade maskinen. 7539373[/snapback] og hvorfor skal det skade maskinen??.... trenger ikke nødvendigvis dra ut støpslet, kan jo også holde inne pwr knappen daaaa... 7539383[/snapback] Hehe Dette er tross alt et dataforum, når man bare kan trykke F5 så er bruken av stømkabler eller pwr-knappen unødvendig, faren for å få korrupt Windows/kaputt disk/annet er til stedet. Ikke vet vi hvor viktige ting trådstarter har på disken sin. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Slettet en misvisende post ang. triks som kan faktisk skade maskinen. 7539373[/snapback] 7539383[/snapback] Hehe bruken av stømkabler eller pwr-knappen unøvendig, faren for å få korrupt Windows/kaputt disk/annet er til stedet. Ikke vet vi hvor viktige ting trådstarter har på disken sin. 7539409[/snapback] du har vell rett... Endret 19. desember 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 All hjelp mottas med stor takk. 7539232[/snapback] Er det selve Admin passord så her har du hjelp, funker hver gang. Bruk en annen maskin til å lage en bootCD... Husk og bare slette gammel passord og ikke lag nytt. (skriv til disk til slutt) http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå