Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo 244, 1978mod, 200000km


oletider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun 200.000? Pfft... såvidt innkjørt da jo! :D

 

Har hatt atskillig bedre erfaring med B21 motorene enn B23 variantene. Vi prøvde faktisk å knekke en her for en tid tilbake. Kjørte 4 mil (og tilbake) uten hverken olje eller vann. Da vi omsider stoppa den ville den ikke fyre igjen etterpå... dvs helt til vi lot den kjøle seg ned, etterfylte vann og olje, vrei på tenninga og *vroom*

 

Jeg har vel utelukkende gode erfaringer med B21 motorene selv (har hatt 4 240'er i min tid), jeg er ikke mekaniker av yrke, men denne motoren er så enkel og logisk å vedlikeholde at selv jeg klarte enkle utskiftninger. Bare sørg for at plugger, ledninger, tennstift, kondensator (og event. fordelerlokk) er så nytt som mulig så har du noe som starter og går veldig pålitelig.

Lenke til kommentar

Hei, jeg selv har "gått" stigen.

 

En Volvo 242L med B20A motor. Svak, men dog seig.

 

En Volvo 244 DL med B21A Motor. Sterk, velvillig.

 

En Volvo 244 GL med B23E Motor. Sterk som bare det. Meget vellvillig.

 

En Volvo 740 GLE med B23E Motor. Sterk, og rask som bare det. Og meget vellvillig, hadde vogn på 1600 KG bakpå, og "lurte" på om det var noe der bak.

 

Og nå en Volvo 940 GL med en B23FB Motor, ikke fullt så sterk, men har rullet ca 350 000 KM.

 

Eller`s kan De finne mye nyttig her : http://www.bilforumet.net/

 

Og husk, Volvo er latin og betyr "jeg ruller".

 

Volvo er en meget slitesterk bil, om den får stell og "kjærlighet", så "go for it"

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...