oletider Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 noen som hvet om dette er grei bil? ingen mangler eller noe, eu ok i september i år. oransj, med masse crom, amrikansk front, doble små fine lykter. lurte mest på motor messig? grei motor som sitter i denne? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er vel en B21 om jeg ikke er helt på viddene. Solid motor, enkel å skru på. Hvor langt har den gått? Lenke til kommentar
oletider Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 gått200000km, trodde også det var B21, B21A faktisk, men grei motor asså? har hatt en B19 før å det var søppel det. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Kun 200.000? Pfft... såvidt innkjørt da jo! Har hatt atskillig bedre erfaring med B21 motorene enn B23 variantene. Vi prøvde faktisk å knekke en her for en tid tilbake. Kjørte 4 mil (og tilbake) uten hverken olje eller vann. Da vi omsider stoppa den ville den ikke fyre igjen etterpå... dvs helt til vi lot den kjøle seg ned, etterfylte vann og olje, vrei på tenninga og *vroom* Jeg har vel utelukkende gode erfaringer med B21 motorene selv (har hatt 4 240'er i min tid), jeg er ikke mekaniker av yrke, men denne motoren er så enkel og logisk å vedlikeholde at selv jeg klarte enkle utskiftninger. Bare sørg for at plugger, ledninger, tennstift, kondensator (og event. fordelerlokk) er så nytt som mulig så har du noe som starter og går veldig pålitelig. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 okay, hørtes bra ut, men en ting, det er ufattelig fæle baklykter på disse bilene, så hva kan gjøres med de? soting eller hel rødt? og hvor skaffer jeg hvite blinkers foran til denen modellen? Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei, jeg selv har "gått" stigen. En Volvo 242L med B20A motor. Svak, men dog seig. En Volvo 244 DL med B21A Motor. Sterk, velvillig. En Volvo 244 GL med B23E Motor. Sterk som bare det. Meget vellvillig. En Volvo 740 GLE med B23E Motor. Sterk, og rask som bare det. Og meget vellvillig, hadde vogn på 1600 KG bakpå, og "lurte" på om det var noe der bak. Og nå en Volvo 940 GL med en B23FB Motor, ikke fullt så sterk, men har rullet ca 350 000 KM. Eller`s kan De finne mye nyttig her : http://www.bilforumet.net/ Og husk, Volvo er latin og betyr "jeg ruller". Volvo er en meget slitesterk bil, om den får stell og "kjærlighet", så "go for it" Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
oletider Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 okay, høres bra ut, men i 244dl 79 modell sitter det vartfall b19 motor , masse søppel på ei gang, vanskelig å få noen eksta hk ut av en 24478modell? 96 elelr 100hk nå orginalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå