Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har problem med valg av jente!


Gjest frustrert gutt 18

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert gutt 18

hei og hopp!

 

Jeg har et stort problem. for noen uker sidan rotet jeg med en jente som jeg vet liker meg masse, jeg liker ho og, men ho bor liksom langt vekk, og eneste vi kommuniserer med er nesten bare MSN. og no i den siste uken, har jeg begynt på en ny frue, som bor i samme bygd som jeg gjør. men vet ikke helt hva jeg ska gjør. begge to liker meg, men eg har ikkje lyst å såre noen av dei :( og på hvilke måte ville dere sagt til ho som bor langt vekk at det ikke kan bli noe?

 

help me :)

 

jeg bruker gjestekonto nå, av den grunn at flere av mine kompiser bruker forumet dagelig, og trenger ikke vite om hvem som er den egentlige forfatteren bak denne tråd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må jeg bare få ut litt aggresjon med å si at å poste dette på diskusjon.no er etter min mening litt korny, enda delforumet sier "samliv". ;)

 

Når det er sagt så forstår jeg problemet. I utgangspunktet så har du to valg, men du kan jo bare velge det ene. Luksusproblem! :) Neida..

Du må nå selv, uten hjelp fra andre, velge hvem av de to du har lyst til å være sammens med fremover. Dette er et valg kun du kan gjøre. "Følg hjertet ditt" er et forventet svar når man spør om slikt, men det er faktisk det du må gjøre. Nå vet jeg lite/intet om din situasjon og det er veldig vanskelig å sette meg inn i din situasjon. (Damn I sound like a hobby shrink..) Ut i fra det jeg vet så ville jeg valgt jenta som var nærmest. Avstandsforhold funker svært skjelden.

Lenke til kommentar
Ha begge :p

 

Ihvertfall en stund. Helt til du går inn for noe mer seriøst. Man er jo ikke utro mot noen man bare har rotet litt med.

7539188[/snapback]

Kan ikke si jeg er helt enig i dette.. Hvertfall i mitt hode er det feil å ha flere på en gang.

 

Velg hun du liker best, ikke velg på grunn av avstand. Ting kan fungere selv om avstanden er stor. Hvor langt vekk bor hun?

Lenke til kommentar

Bare for å si det motsatte av alle andre (nei, jeg mener det), så syns jeg du skal velge hun som bor nærmeste. Avstand kan fint fucke opp et forhold.

 

Si til hun som bor langt vekk at du ikke tror det vil fungere mellom dere pga avstanden.

 

Eller hvor langt vekk er det? Kan du reise til hun i helgene? I så fall er saken en annen, da velger du den du liker best.

Lenke til kommentar
I lengden har ikke avstand så mye å si. :)

 

Gå for den du liker best, ikke den som bor best til.

7541044[/snapback]

Har du noen gang hatt et avstandsforhold? Eller et forhold til noen som egentlig bor langt unna/du bor der bare midlertidig selv?

7542107[/snapback]

Nei, men liker en fra England som også liker meg. Vi er ikke offisiellt sammen akuratt nå, men vårt vennskap har fungert utrolig bra selv med en slik avstand. :) Derfor har jeg tro på at det kan funke.

Samtidig er jeg sikkert litt 'fanboy' av at det skal funke, siden jeg innerst inne frykter at det kommer til å gå til helvete for meg grunnet avstanden. :(

Lenke til kommentar
I lengden kan det bli svært vanskelig.

7542457[/snapback]

Å hvilken lengde er det vi snakker om ?

 

Altså, jeg skjønner at før eller siden må man bryte eller velge å flytte nermere hverandre. Men om man ikke ønsker å flytte nermere hverandre er det vel dødfødt fra starten av.

 

Men om det finnes ønske om å flytte sammen, så ser jeg ikke noe negativt med å bo på en avstand et halvt år eller no.

Lenke til kommentar
Å hvilken lengde er det vi snakker om ?

 

Altså, jeg skjønner at før eller siden må man bryte eller velge å flytte nermere hverandre. Men om man ikke ønsker å flytte nermere hverandre er det vel dødfødt fra starten av.

 

Men om det finnes ønske om å flytte sammen, så ser jeg ikke noe negativt med å bo på en avstand et halvt år eller no.

7542469[/snapback]

Nå snakker jeg år, ja. Ikke noen få månder. :)

 

Edit: Eller at man står og ikke aner hva framtiden vil bringe. Det kan og være drepen. Been there...

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Avstandsforhold kan være veldig tøft, og du skal være veldig sikker på at du har lyst til å ha et avstandsforhold til hun hvis du velger å fortsette med henne som bor langt unna. Noe sånt krever en del av forholdet og kan være dyrt og slitsomt, men det er også feil å avfeie noe som kan være veldig bra bare fordi hun bor langt unna.

Lenke til kommentar
Nå snakker jeg år, ja. Ikke noen få månder. :)

 

Edit: Eller at man står og ikke aner hva framtiden vil bringe. Det kan og være drepen.  Been there...

7542495[/snapback]

 

Hvis du føler det sterkt nok, så går det greit. Men da må du virkelig føle for det. Onkelen min har stort sett bodd i stavanger og tanta mi har bodd på mo sammen med barna i ca 6år. Det gikk fint det, nå bor begge nede i stavanger.

 

Jeg vil anbefale deg å tenke igjennom det i en dag eller to. Ett stalltips er å skrive begge navnene på 2 lapper. Rull lappene ihop og rist dem i henda, som om du skulle velge en av de to lappene. Den lappen du ønsker å trekke er den riktige. Ett "triks" jeg bruker når jeg ønsker meg to ting... :p Funker fint og jeg sparer meg bryderiet med å tenke lenge igjennom det.

Lenke til kommentar
Nå snakker jeg år, ja. Ikke noen få månder. :)

 

Edit: Eller at man står og ikke aner hva framtiden vil bringe. Det kan og være drepen.  Been there...

7542495[/snapback]

 

Hvis du føler det sterkt nok, så går det greit. Men da må du virkelig føle for det. Onkelen min har stort sett bodd i stavanger og tanta mi har bodd på mo sammen med barna i ca 6år. Det gikk fint det, nå bor begge nede i stavanger.

7545853[/snapback]

Hvor er mo?

 

Jeg har vært gjennom to sånne forhold. For meg gikk det ikke. Men for all del, det kan sikkert gå strålende for andre. Sikkert noe anderles når man har barn og etablert familie og vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...