Fjøslukt Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei... Finnes det en måte å endre den eksterne IP'en som er gitt av NGT? Vet at den endres automatisk ca hver 3 mnd, men jeg vil helst ha den endret nå.. Har en Cisco router! Kun seriøse svar, takk... Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
aron Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Du kan jo prøve med dette i et dos vindu: På prompten skriver du: ipconfig og trykker enter og så ipconfig/ release og trykker enter og så ipconfig/ renew og trykker enter skriver du help og trykker enter får du opp hele smørbrødlista over kommandoer. Funker ikke dette så må du kpntakte NGT og be pent :smile: Edit: Ingen selvfølge at enter skal trykkes [ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-21 16:54 ] Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Det går ikke.... "Operasjonen mislyktes fordi det ikke finnes noe kort til godkjenning for denne operasjonen" Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 16:48, skrev aron:Du kan jo prøve med dette i et dos vindu:På prompten skriver du:ipconfig og trykker enterog såipconfig/ release og trykker enterog såipconfig/ renew og trykker enterskriver du help og trykker enter får du opp hele smørbrødlista over kommandoer. Dette hjelper ingenting når det er adressen på routeren han skal bytte. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 16:41, skrev Fjøslukt:Hei...Finnes det en måte å endre den eksterne IP'en som er gitt av NGT? Vet at den endres automatisk ca hver 3 mnd, men jeg vil helst ha den endret nå..Har en Cisco router!Kun seriøse svar, takk... Du kan prøve å reboote routeren. Ellers kan du sikkert kontakte NGT men de lurer nok veldig på hvorfor du vil bytte ipadresse. Den endres forøvrig ikke automatisk hver 3. md svjv, men kun når man har gjort endringer på nettet el. If it ain't broken - dont fix it. Lenke til kommentar
aron Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det er vel dhcp fra NGT. Hadde Alfanett med dhcp før og fikk ikke ny ip ved å reboote routeren. Stakkaren er vel utsatt for hackerangrep eller netterror. Du får stramme inn på brannmurer osv. til det blir tett. Du kan jo seff ringe NGT å forklare dit problem. Det koster ikke å prøve. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Løsningen er kjiip men enkel... Skru av routeren din. Tell til 86401, ja over 24 timer ja... Skru på, og (forhåpentligvis) har du nå fått ny ip. Men jeg hadde ringt ngt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå