Gå til innhold

Anbefal ukjente band/grupper!


Bøtta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Et band Fra arendal som heter Subito and the redheads.

bandet er helt utrolig, og musikken er genialt satt sammen (rock)

Medlemmene i bandet er vel ikker mer enn 17 år gamle alle sammen, men musikken deres sier noe helt annet! skulle ikke tro de var så unge i forhold til hvor bra "siund" de har osv! Tror de skal oppvarme for Alex. Denstad With i kulturhuset i arendal den 17. mars...anbefaler det!¨Så de på UKM etter jeg selv hadde spillt, og jeg gikk ut fra salen med kjeften vid åpen..var helt paff :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en gruppe som sikkert er ukjent for de fleste: Gandalf

Jeg tenker ikke på det Finske death metal bandet folk muligens forbinner med dette navnet. Men bandet som hadde navnet først. Det Amerikanske Psychedelia bandet Gandalf, er det bandet jeg tenker på.

De har gitt ut såvidt jeg vet 4album, alle disse er noe man kan sitte å fryde seg over, helt fortryllende og atmosfærefylt deilig psych fra seint 60 tili 70. Anbefales på det sterkeste til folk som har glede av Psychedelisk musikk :)

Lenke til kommentar
Budgie er det alt for få som hører på. De spiller rock av diverse slag, og har ifølge All Music Guide inspirert utallige andre band. De ga ut det første albumet sitt i 1971, og det så langt siste kom ut for en snau måned siden (smakebiter fra det nyeste er å finne her).

Breadfan fra Never Turn Your Back on a Friend.

7543449[/snapback]

 

Den henger jeg meg på! Budgie er utrolig bra! Har hørt på "Panzer division destroy" i kanskje ett halvt år nå, og er enda ikke lei...! Knall bra!

Lenke til kommentar

Solar Anus:

Japansk stoner/doom/psychedelic/metal. Dette relatift ukjente bandet blander sounden fra flere av de store inn til sin egen lille spessiele sound. De synger på japansk, å det er rett og slett rått! Hører for eksempel en skikkelig Black Sabbath/Budgie gitar, kan minne om Amon Düül til tider. Definitift det beste japanske bandet jeg vet om. Mye jamming og lange deilige tracks som inneholder mye fuzz gitar.

Om jeg anbefaler Solar Anus? Ja!

Lenke til kommentar

Satariel

 

Svensk Melodic Death metal band. Svært ukjent, men fremdeles et absolutt herlig band. Med Pär Johansson (fra bl.a. Torchbearer ((et annet veldig ukjent med veldig bra death metal band ;) )) så blander de inn all slags typer vokal.

 

Tilnærmet umulig å få tak i en youtube/googlevideo film av de, men på Myspace siden dems kan du høre fire sanger, hvorav den fjerde, Hogtied Angel, skal komme på den nye EPen deres, Chifra.

 

Albumet Hydra burde du prøve ut aller først, et klart mesterverk i mine øyne. Phobos and Deimos eller heller ikke så værst, og debuttablumet Lady Lust Lilith kan mine mer om Black Metal enn Death Metal.

Lenke til kommentar
Et band som er totalt ukjent og smertelig ufortjent er Garden Wall fra Italia :mrgreen:

Vitaly Menshikov som driver den Uzbekistanske siten Progressor tok saken i egne hender, nå har ihvertfall Garden Wall en hjemmeside. For de som liker sær metal så er kanskje ikke 48 sekunder helt bortkasta, lydklippet er hentet fra albumet Forget the Colours som kom ut i 2002.

 

Et annet band som er totalt ukjent er Thule fra Honningsvåg, de har såvidt blitt nevnt i norsk media. NRK nevnte at de i 2003 skulle delta i by:Larm, og bemerket at band med så lang fartstid var sjelden kost. Grunnet reisekostnader så kunne ikke bandet komme til Trondheim, hvordan tror du det føltes? Sangen Aurora B oppsummerer det meste...

 

Edit: Garden Wall og Thule har henholdsvis en fartstid på 13 og 20 år, m.a.o. lar de seg ikke knekke så lett :woot:

5459112[/snapback]

 

Edit - MP3er:

Garden Wall

Thule

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...