Gå til innhold

Ta av ISH på E6600?

loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fine svar dere gir skal jeg si,

"finn det ut selv"

"gå til at annet forum å finn det ut"

Om du tar vekk IHS, så vil du sansyneligvis få 1-3 grader kaldere prosessor, men det er stor risk med å ta den av, den er loddet på, og du på varme opp prosessoren på en steikeoven eller med noe varmt noe, så ta barberblader å pirke den av, og da er det lett å stikke bladet inn i kjernen og drepe prosessoren eller ødelegge noe annet.

Så vil ikke anbefale å ta den vekk, om du ikke sliter med sabla skjev IHS og høye temperaturer.

Lenke til kommentar

"finn det ut selv"

Om du tar vekk IHS, så vil du sansyneligvis få 1-3 grader kaldere prosessor, men det er stor risk med å ta den av, den er loddet på, og du på varme opp prosessoren på en steikeoven eller med noe varmt noe, så ta barberblader å pirke den av, og da er det lett å stikke bladet inn i kjernen og drepe prosessoren eller ødelegge noe annet.

Så vil ikke anbefale å ta den vekk, om du ikke sliter med sabla skjev IHS og høye temperaturer.

7547409[/snapback]

Ikke for å være frekk Hellemyr, men jeg syns nå svaret til managhead og den guiden som ligger på XS var en smule bedre enn ditt svar. Vet du i det hele tatt hvor mange som har drept socket 775 CPUer med å bruke for høy temp når de prøver å fjerne IHSen? Du har ikke mange gradene å gå på mellom tempen som "det som holder kjernen til IHS" smelter på og tempen som loddetinnet som selve kjernen er festet til CPUen smelter på.

Jeg har enda ikke sett noen som har stukket et barberblad inn i kjernen, men ganske så mange der selve kjernen har fulgt med IHSen når de har tatt den av.

Uansett så vil jeg anbefale trådstarter til å lese alt han finner om info angående dette på nettet før han prøver. Les både om de som har fått det til og de som ikke har fått det til.

Lykke til og husk å måle nøyaktige temperaturer både før og etter du har fjernet IHSen så du vet hvor mye du tjente på det.

Lenke til kommentar

"finn det ut selv"

7547409[/snapback]

Vel, han spurte om noen hadde erfaring med å ta av IHS. Jeg har tatt av IHS på AMD, men Intel vil jeg ikke engang prøve på (det er ikke det med å skjære løs IHS som er problemet, men å varme opp som aspstein sier). Derfor, er det greit å linke direkte til en side der det står "alt" du trenger å vite? - Der mange faktisk har prøvd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

drepte min 478 celeron d 2.8 cpu i går kveld når jeg gjorde et forsøk på å fjerne ihs :no::no:

sitter med ihs og kjerne i den ene handa og resten i den andre :hmm:

etter litt tårer og godsnakk med dama så bestilte jeg core2duo og asrock 775 dual :dribble:

så kom jo noe godt ut av det da :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...