Windkin Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Jeg har et hovedkort med chipset av typen via KT333. hovedkortet er et MSI KT3 Ultra2-R (ATA133 RAID). jeg trenger sårt en ny prosessorvifte. Noen som vet om det er mulig å få tak i og evt hvor. Har noen i så fall noen gode forslag til en effektiv vifte og stillegående vifte? er det forresten mulig å kvitte seg med northbridge viften? feks sette på en kjøleribbe. Endret 19. desember 2006 av Windkin Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det du trenger er en socket A prosessorvifte. Slike vifter kan du feks kjøpe på microplex.no. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Så fremt det er godt plass rundt cpu-sokkelen, og ingen kondensatorer som står i veien, kan jeg anbefale Mist Frostbite fra mikroplex. Bruker denne selv på min aldrende pc (visstnok på et Abit NF-7 hovedkort). Den er stille og bra. Du kan skifte ut vifta på northbridge med kjøleribbe, men det er en del prakk med det. Du må demontere alt for å komme til baksiden av hovedkortet for å klippe av plastklipsene som fester vifta (de fleste HK fra MSI på den tiden har plastfester). Gjorde det selv på mitt forrige HK (KT4 ultra) og den sluttet å virke etterpå, så jeg var nok litt for hardhendt. Eventuellt, hvis du har en vifte i sidedøra på kabinettet som blåser greit ned mot northbridgen, kan det være nok å koble av ledningene til den vifta på northbridge'n slik at det blir stille, kanskje. Endret 22. desember 2006 av VinterUlv Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Takker for svar! tror jeg skal klare å finne ut av ting nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå