Gå til innhold

Prosessorvifte til et gammelt hovedkort?

Windkin

Anbefalte innlegg

Jeg har et hovedkort med chipset av typen via KT333. hovedkortet er et MSI KT3 Ultra2-R (ATA133 RAID). jeg trenger sårt en ny prosessorvifte. Noen som vet om det er mulig å få tak i og evt hvor. Har noen i så fall noen gode forslag til en effektiv vifte og stillegående vifte? er det forresten mulig å kvitte seg med northbridge viften? feks sette på en kjøleribbe.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fremt det er godt plass rundt cpu-sokkelen, og ingen kondensatorer som står i veien, kan jeg anbefale Mist Frostbite fra mikroplex. Bruker denne selv på min aldrende pc (visstnok på et Abit NF-7 hovedkort). Den er stille og bra.

Du kan skifte ut vifta på northbridge med kjøleribbe, men det er en del prakk med det. Du må demontere alt for å komme til baksiden av hovedkortet for å klippe av plastklipsene som fester vifta (de fleste HK fra MSI på den tiden har plastfester). Gjorde det selv på mitt forrige HK (KT4 ultra) og den sluttet å virke etterpå, så jeg var nok litt for hardhendt. Eventuellt, hvis du har en vifte i sidedøra på kabinettet som blåser greit ned mot northbridgen, kan det være nok å koble av ledningene til den vifta på northbridge'n slik at det blir stille, kanskje.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...