^fmj Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Ordentlige klementiner er veldig godt, men jeg må si at kvaliteten er litt ymse. Det er bare en måte å spise klementiner på og det er båt for båt. ^^ Klementiner er sunt ja, men ikke i uante mengder. Endret 24. desember 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Fikk halvveis rennebæsj på lørdagen, når jeg spiste 8-10 stk av dem på fredagen.. Lenke til kommentar
win32 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 da må det komme av noe annet. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 klementiner er sundt ja! (tror jeg..? ) Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 I følge Wikipedia må en mann\kvinne på 70kg spise 833 gram ren C-vitamin for å ha en 50% sjangse for å dø. Så tror bare du skal spise så mye clementiner du orker Lenke til kommentar
xersess Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 spiser opp til 20-30 stykk om dagen jeg o_0 7545145[/snapback] wow! Lenke til kommentar
MrBirken Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 jaja, du kan jo bli godt på an av å drikke appelsin juice iallefall, men eg veit ikkje med klementin:P:P Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Alt frukt er sunt med måte, noe overforbruk her i Norge er vel heller sjeldent. Men hvis det ikke er økologiske varer så er det best og ligge unna skallet. Særlig i retter der det kreves revet sitrusfruktskall i mengder. Grunnen er at mer eller mindre all slik frukt er sprøytet med post-harvest midler. Det vil si at etter innhøstning blir store stabler med kasser og containere med slik frukt sprøytet med diverse sprøytemidler. Dette for å gi motstandsdyktighet mot insekter, sopp, og aldringsprossesser. Kan forovrig nevnte at en lokal gartner som glemte ett Eple i sin vinterjakke etter at han tok en bit, fant Eplet igjen i jakkelommen 3 Uker etterpå like fint, dette er unormalt og viser at Eplet var kraftig sprøytet. Endret 5. januar 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå