Mariela Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har forsøkt å endre min WAN IP-adresse, men får det ikke til. Har startet cmd, skrevet ipconfig/release og ipconfig/renew. Prøvd å slå av modem og router, men fremdeles ingen effekt. Prøvd å sette release DHCP og renew DHCP på routeren, men ingenting skjer. Når jeg skriver ipconfig /all så kommer det opp at jeg har release av IP frem til 26. desember. Betyr det at dersom jeg slår av router/modem den datoen, så får jeg ny IP-adresse? Trenger ny IP-adresse fordi jeg ufortjent har blitt bannet fra et forum. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ipconfig/release og renew har bare innvirkning på LAN'et ditt, ikke WAN'et. Lease-tiden som kommer opp, gjelder også bare for LAN'et. De forskjellige ISP'ene har forskjellige rutiner for utdeling av IP adresser. Hos noen holder det med å slå modemet av/på, men hos andre har du lang leasetid, noe som betyr at modemet må være skrudd av LENGE før du får ny IP. Lenke til kommentar
Mariela Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 OK, jeg har Chello -eller Get som de kaller seg nå da. Har sendt mail og spurt om de kan fornye IP-adresse, men får aldri svar......Noen som tilfeldigvis vet noe om hvordan Get /Chello gjør det? Skal bort i julen, så jeg kommer til å slå av modem og router i noen dager, men spørs om det holder. I det hele tatt syns jeg det er lavmåls at enkelte forum kjører så hardt at de sperrer ute brukere i flere uker -slik jeg opplever nå. Det er jo mange som kan ha tilgang til en PC pr IP-adresse, og i mitt tilfelle har det dreid seg om besøkende og venner som har hat det "gøy". Kjempeartig for den som eier dataen... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Flytter denne til rett forum så kansje du får litt mer hjelp Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hei! Jeg har hatt de samme IPene i mange uker nå med GET, for min del er dette herlig, av forskjellige grunner. Jeg har ikke prøvd å slå av modemet, men det kan godt hende at du skifter IP da. Dette ville jo være den beste løsningen. Det eneste som modemet kan bruke til å identifisere PCene, evt. routeren, som er koblet direkte til det, er MAC-adressene. Mange routere lar deg skifte WAN MAC adresse. Hvis du gjør det (bare velg en tilfeldig), så tror modemet at du har en ny PC. Hvis du har abo. for 1 PC så kommer du ikke på nett. Restart modemet. Hvis du har et "høyere" abonnement så er du på nett med ny IP. Lenke til kommentar
Mariela Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Ingen flere som kan hjelpe? En ting jeg lurer på: Jeg skulle nå for litt siden sende en hilsen i shoutboxen til en niese -og da kom det en IP-adresse opp som var annerledes enn den jeg har hatt. Jeg har forsøkt å restarte router og modem, men den gamle IP-adressen henger ved. Hvorfor kommer det opp en annen IP-adresse på Piczo sidene? Og hvis dette er en ny IP-adresse jeg har fått etter å ha slått av alt utstyr i løpet av julen -hvordan endrer jeg til denne nye adressen på D-Link routeren? Jeg fikk til å endre MAC addressen på WANet -men ingenting skjedde... Hei! Jeg har hatt de samme IPene i mange uker nå med GET, for min del er dette herlig, av forskjellige grunner. Jeg har ikke prøvd å slå av modemet, men det kan godt hende at du skifter IP da. Dette ville jo være den beste løsningen. Det eneste som modemet kan bruke til å identifisere PCene, evt. routeren, som er koblet direkte til det, er MAC-adressene. Mange routere lar deg skifte WAN MAC adresse. Hvis du gjør det (bare velg en tilfeldig), så tror modemet at du har en ny PC. Hvis du har abo. for 1 PC så kommer du ikke på nett. Restart modemet. Hvis du har et "høyere" abonnement så er du på nett med ny IP. 7556880[/snapback] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 virker som at du blander 2 ting her. Bruker du ipconfig opplegget så jobber du kun med din lokale addresse. det er IP-addressen du får frem på http://www.whatismyip.com/ som er din WAN addresse. Lenke til kommentar
Mariela Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Aha....skjønner. Men da har jeg nok et spørsmål. Skal studere data snart, så får vel litt mer peil etter det håper jeg, men satser på at noen gidder forklare meg litt mer akkurat nå :!: Testet ut Wan IP på whatismyip.com. Fikk opp en Ip-adresse som var nesten lik den som jeg hadde før. De to første "seksjonene" (av de fire totalt) var helt lik, mens nr tre var ett tall større, siste seksjon var tallet pluss 250. Hva betyr det? Kommer fremdeles ikke inn på det forumet det er snakk om. Og hva slags IP adresse var det som kom opp på piczo shoutbox? Den var HELT annerledes enn den jeg har på IP WAN oppsettet. På forhånd -Mange takk for fornuftige svar! virker som at du blander 2 ting her. Bruker du ipconfig opplegget så jobber du kun med din lokale addresse. det er IP-addressen du får frem på http://www.whatismyip.com/ som er din WAN addresse. 7589016[/snapback] Lenke til kommentar
Mariela Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Hei igjen! Etter at jeg testet ut siden whatismyip.com, så kom jeg plutselig inn på forumet Skjønner egentlig ikke hva som har skjedd her selv. Jeg var bannet frem til for litt siden, men nå har jeg plutselig fått ny IP-adresse.....Kanskje det var på grunn av at jeg endret MAC WAN adresse? Er veldig nysgjerrig på hva som har skjedd -for jeg vet ærlig talt ikke eksakt hva som gjorde at jeg fikk ny IP. Men nå er jeg iallefall inne, og det er det som er viktigst Aha....skjønner. Men da har jeg nok et spørsmål. Skal studere data snart, så får vel litt mer peil etter det håper jeg, men satser på at noen gidder forklare meg litt mer akkurat nå :!: Testet ut Wan IP på whatismyip.com. Fikk opp en Ip-adresse som var nesten lik den som jeg hadde før. De to første "seksjonene" (av de fire totalt) var helt lik, mens nr tre var ett tall større, siste seksjon var tallet pluss 250. Hva betyr det? Kommer fremdeles ikke inn på det forumet det er snakk om. Og hva slags IP adresse var det som kom opp på piczo shoutbox? Den var HELT annerledes enn den jeg har på IP WAN oppsettet. På forhånd -Mange takk for fornuftige svar! virker som at du blander 2 ting her. Bruker du ipconfig opplegget så jobber du kun med din lokale addresse. det er IP-addressen du får frem på http://www.whatismyip.com/ som er din WAN addresse. 7589016[/snapback] 7589106[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå