Gå til innhold

Sikkerhet på ebay ift kjøp med upålitelig selger?

Anbefalte innlegg

Jeg har vunnet en auksjon på en W850i til den nette sum av 182 $. Selger har kun 50 % i positiv feedback, 1 positiv og 1 negativ.

Jeg er meget usikker på om jeg skal fullføre handelen pga dette. En annen grunn er at vedkommende også kun selger mobil og lader, til tross for at mobilen er helt ny.

Christian86 du som har en del erfaring med dette, hva råder du meg til? Og hvordan ligger det an ift refusjon fra paypal i tilfelle svindel?

Hvis andre kan hjelpe er jeg meget takknemlig for dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vunnet en auksjon på en W850i til den nette sum av 182 $. Selger har kun 50 % i positiv feedback, 1 positiv og 1 negativ.

Jeg er meget usikker på om jeg skal fullføre handelen pga dette. En annen grunn er at vedkommende også kun selger mobil og lader, til tross for at mobilen er helt ny.

Christian86 du som har en del erfaring med dette, hva råder du meg til? Og hvordan ligger det an ift refusjon fra paypal i tilfelle svindel?

Hvis andre kan hjelpe er jeg meget takknemlig for dette!

7538505[/snapback]

jeg har som hovedregel å bare handle med de med en del positiv tilbakemeldinger. 8800 handelen var untaket, men der gikk det bra.

Utgangspunktet er vel at du er dekket for opptil 1200 kroner dersom svindel, men tørr ikke garantere deg noe.

Bruker du kredittkort kan du kanskje bruke chargeback, men så vidt jeg vet er det en del diffuse meninger om ebay - paypal osv.

Nå skal sant sies at selv om han duden med 8800'en hadde lav score, så sendte han i hvert fall pakken og var ærlig om det.

Superselgeren med 15 000 + brukte dobbelt så lang tid, og de sendte refurbished, som påstått ny.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Jeg velger å avstå fra handelen. Det er for mange ugler i mosen til å gå med på en slik handel.

Først ønsket han at jeg skulle betale kontanter og maile det i posten?!

Hvem i all verden ber om noe sånt?

Men takk for gode råd alle sammen. Noen ganger er det veldig fristende å slå til på usannsynlig gode tilbud.

"But there is no such thing as a free luch :whistle: "

Lenke til kommentar
Jeg velger å avstå fra handelen. Det er for mange ugler i mosen til å gå med på en slik handel.

Først ønsket han at jeg skulle betale kontanter og maile det i posten?!

Hvem i all verden ber om noe sånt?

Men takk for gode råd alle sammen. Noen ganger er det veldig fristende å slå til på usannsynlig gode tilbud.

"But there is no such thing as a free luch  :whistle: "

7540384[/snapback]

nja, jeg har funnet feks mpx220 til 1500 hos bruktbørsen hos Idedata, ny pris var 6500 kr og den var ca ny med all emballasje.

Av og til er du heldig, men det er mange vareseltegn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...