Mixy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Poenget er nok ikke den fysiske røde tråden, som finnes i mange bibler... Men man snakker om en "rød tråd" igjennom stiler etc, slik at ting har sammenheng. Hva den er i bibelen veit jeg ikke, har ikke satt meg inn i det temaet Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Matteprøve: "Fins det noen andre ord for gjennomsnitt?" "Ja" Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ikke helt relevant, men: På barneskolen, tror det var sjette klasse, fikk vi utdelt en prøve. Prøvearket så slik ut: "Les ALLE oppgavene før du begynner på oppgave 1". *ca. ti forskjellige oppgaver, som å synge en sang, hoppe opp og ned, turne i taket, etc.* ... Oppgave x: Når du leser dette, skal du IKKE gjøre noen oppgaver. Snu arket og tegn en elefant. Såvidt jeg husker var jeg den eneste i klassen som leste gjennom. 7702704[/snapback] fikk en lignende oppgave en gang jeg og... lo godt når de andre snudde arket og regnet ut 2057*62, mens andre sang bæ bæ lille lam høyt osv. var seriøst den eneste som gjorde det "riktig". Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 pleier og svare X på matteprøver vis jeg ikke finner svaret, er jo ikke feil da Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 7645527[/snapback] AHAHA ja! Holder på med KvanteFysikk @ UiO nå, og jeg kjenner meg nesten igjen.... Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg hadde akkurat en Nam-prøve om Kosthold jeg ikke hadde øvd så alt for godt på. Oppgave 6. "Bruk din kunnskap om emnet til å beskrive disse utsagnene" "Slankekurer fungerer som regel ikke" Svar: "Feite damer forblir feite, så tror ikke det nei." :!: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Ikke helt relevant, men: På barneskolen, tror det var sjette klasse, fikk vi utdelt en prøve. Prøvearket så slik ut: "Les ALLE oppgavene før du begynner på oppgave 1". *ca. ti forskjellige oppgaver, som å synge en sang, hoppe opp og ned, turne i taket, etc.* ... Oppgave x: Når du leser dette, skal du IKKE gjøre noen oppgaver. Snu arket og tegn en elefant. Såvidt jeg husker var jeg den eneste i klassen som leste gjennom. 7702704[/snapback] fikk en lignende oppgave en gang jeg og... lo godt når de andre snudde arket og regnet ut 2057*62, mens andre sang bæ bæ lille lam høyt osv. var seriøst den eneste som gjorde det "riktig". 7798052[/snapback] 2 uker etter at vi skiftet skole til Ungdomsskolen fikk vi en slik prøve. Les alle oppgavene før du starter osv... Der skulle vi rope navna våres høyt og gjøre masse tull, det verste var at vi ikke kjønte at det var kødd.... Så når alle ropte navna sine på oppg. 7 eller noe satt en lærer å noterte de. Så var det selfølgelig noen da, som ikke hadde giddet å gjort "prøven" som fikk ros. For etter at det sto på oppgave 10 at dette bare var kødd skulle de bare sitte helt stille til lærern sa fra. Så de som nå får 6'ere og 5'ere i 10.ende ble da sett på som litt mindre smarte. :!: Edit: Alle som ropte navna sine hadde begynt med oppgaven uten å gjøre oppg. 1: Les hele arket før du begynner. Endret 29. januar 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ikke helt relevant, men: På barneskolen, tror det var sjette klasse, fikk vi utdelt en prøve. Prøvearket så slik ut: "Les ALLE oppgavene før du begynner på oppgave 1". *ca. ti forskjellige oppgaver, som å synge en sang, hoppe opp og ned, turne i taket, etc.* ... Oppgave x: Når du leser dette, skal du IKKE gjøre noen oppgaver. Snu arket og tegn en elefant. Såvidt jeg husker var jeg den eneste i klassen som leste gjennom. 7702704[/snapback] Den oppgaven er stygg. Vi fikk den en gang i løpet av barneskolen, og jeg kan, med litt ydmykelse, si at jeg ikke klarte den. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 En ting jeg husker fra ungdomsskolen var da vi hadde såkalt "respons". Den varte mitt i heldagsene i norsk og engelsk. Vi satt i grupper i ca. 10min å ga respons/råd til hverandre før vi begynte å skrive individuelt. Det som ofte skjedde var at det alltid var 2-3 elever som skrev dritmorsomme tekster om enten noen sære i klassen indirekte eller bare en morsom tekst generelt. Jeg med en del andre skev seriøse tekster og fikk ganske bra karakterer, men det som har kommet opp for meg nå i ettertid at mine og de andres tekster var kjedelige i forhold til de andre. De fikk oftest dårlige karakterer siden de skrev så useriøst. Greier ikke helt skjønne lærerne som evalurer norsk og engelsk stiler, det er jo nesten umulig. I alle fall hvis du bare ser på rettskrivninga (der hadde de tilnærmet lik nada feil). Det jeg vil fram til er at mange av de svarere dere har svart, hørt eller sett er kanskje gode nok? I alle fall hvis du har sans for humor. Det er jo et innteligent svar. Hadde jeg vært lærer hadde jeg belønnet en elev som hadde svart på denne oppgaven: Men så har de kanskje å si om det er fagrelatert eller ikke, men det er jo en uskreven regel, altså ikke et must... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Fant en på en gammel historie prøve idag. Hvordan er grunnloven? Den er bra! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 En ting jeg husker fra ungdomsskolen var da vi hadde såkalt "respons". Den varte mitt i heldagsene i norsk og engelsk. Vi satt i grupper i ca. 10min å ga respons/råd til hverandre før vi begynte å skrive individuelt. Det som ofte skjedde var at det alltid var 2-3 elever som skrev dritmorsomme tekster om enten noen sære i klassen indirekte eller bare en morsom tekst generelt. Jeg med en del andre skev seriøse tekster og fikk ganske bra karakterer, men det som har kommet opp for meg nå i ettertid at mine og de andres tekster var kjedelige i forhold til de andre. De fikk oftest dårlige karakterer siden de skrev så useriøst. Greier ikke helt skjønne lærerne som evalurer norsk og engelsk stiler, det er jo nesten umulig. I alle fall hvis du bare ser på rettskrivninga (der hadde de tilnærmet lik nada feil). Det jeg vil fram til er at mange av de svarere dere har svart, hørt eller sett er kanskje gode nok? I alle fall hvis du har sans for humor. Det er jo et innteligent svar. Hadde jeg vært lærer hadde jeg belønnet en elev som hadde svart på denne oppgaven: Men så har de kanskje å si om det er fagrelatert eller ikke, men det er jo en uskreven regel, altså ikke et must... 7832374[/snapback] Jeg har sittet å tenkt på dette "Finn x" spørsmålet. Dette er et genialt svar syns jeg å skrive "Here it is" men med min lærer tror jeg ikke jeg hadde turt å skrive det. Problemet er også at lærern vår har litt høyere snitt tid på internett enn de fleste lærere så han har fått med seg slike spørsmål/svar og lager aldri spørsmål hvor man kan svare slik og likevell svare "rett". Istede for "Finn x" skriver han; "finn verdien av x" og da kan man ikke spille på humoren. Men om jeg noen gang står fast og ikke klarer å svare skal jeg nok bruke denne. Noen lærere har sans for humor, og noen vil bare gå i Hitler's fotspor. Standar svar på spørsmål i leksa hvor det står etter å ha lest et eventyr; "Kan du noen fler eventyr som har en slik type handling. List dem opp nedenfor." Er jo selfølgelig; "NEI!" Selv om det er; "kan noen fler julesanger enn disse to" ... Svar nei alltid.....sparer masse tid for ting man faktisk ikke får spesielt bruk for! Sikkert noe leifer oppi der, men men... Marius Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Mhm.. Svarte på nyere historie hjemme leksa forleden dag på siste oppgave (som læreren forøvrig skal sjekke). Hva syns du om kilden eller noe i den duren? Mitt svar: "Med mangel for interesse har jeg valgt å ikke svare på oppgaven. Jeg har ingen formening om kilden og vil heller ikke bruke mer tid på denne oppgaven..." Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det var ikke en prøve, men det var en oppgave som var omtrent slik: Skriv et avisinlegg om en familie i brasil. (eller noe i den dur) Jeg skrev omtrent dette: Avisen har gått tom for blekk, og kan dermed ikke trykke mer tekst. Vi beklager. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Hahaha, det er jo bare konge! Fikk seriøst lyst til å svare slik engang, men det er alltid prøver da og jeg kan ikke akuratt risikere å få stryk pga det. Jækla nazi system Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Istede for "Finn x" skriver han; "finn verdien av x" og da kan man ikke spille på humoren. 7833141[/snapback] Jo da. Bare svar sånn: "Fant'n under stolen. Hva skal jeg gjøre med den?" Eller du kan jo si som sant er: "Verdien av x er ukjent." Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Istede for "Finn x" skriver han; "finn verdien av x" og da kan man ikke spille på humoren. 7833141[/snapback] Jo da. Bare svar sånn: "Fant'n under stolen. Hva skal jeg gjøre med den?" Eller du kan jo si som sant er: "Verdien av x er ukjent." 7837017[/snapback] Eller: den har gått å gjemt seg, den er usynlig eller *pang* faen den slapp unna! Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kanskje sagt før, men jeg orker ikke å lese gjennom: Man kan svare "42" på spørsmålet, uansett hva spørsmålet er Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kanskje sagt før, men jeg orker ikke å lese gjennom: Man kan svare "42" på spørsmålet, uansett hva spørsmålet er 7838699[/snapback] Why? Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kanskje sagt før, men jeg orker ikke å lese gjennom: Man kan svare "42" på spørsmålet, uansett hva spørsmålet er 7838699[/snapback] Why? 7840052[/snapback] Antar du ikkje har sett/lest Hitchhiker's Guide to the Galaxy? Her er iallefall ei lenke du kan lese litt om det på. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 ok, er sikkert bare noe internt for de som har sett en film eller noe. Jeg har ikke tid til slikt tull, jeg er en travel person! Noen andre som skal sitte her hele dagen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå