Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var en gang i sjuende klasse ellerno som vi hadde prøve om vann. Jeg skulle leke proff og svarte på det ene spørsmålet at vann kokte ved 99,6'C. På den tida visste jeg ikke at celsius-gradestokken har utgangspunkt i vannets kokepunkt og frysepunkt :wee:

7584651[/snapback]

På toppen av Mount Everest koker vannet ved 68 grader celsius.

Lenke til kommentar
På toppen av Mount Everest koker vannet ved 68 grader celsius.

7676152[/snapback]

 

:dontgetit:

 

hvorfor det??

7676208[/snapback]

Kokepunkt er avhengig av lufttrykk, og på Mount Everest er det lavere lufttrykk, altså lavere kokepunkt! :)

7676253[/snapback]

Det er derfor fyrstikker brenner bra når du holder dem bak rumpa og promper - det har med "lufttrykket" å gjøre.

 

Samme jente fikk spørsmål hva er 2 * 2 * 2 hun svarte.. 3

7645160[/snapback]

Haha, jeg hadde 3 feil på matte-eksamen i tiende. Den ene var 3*3 ... = 6!

Lenke til kommentar

Hadde i forrige uke mattetentamen, og som vanlig var det noen spørsmål jeg ikke hadde sjans til å svare på. Har hatt et øye til denne tråden fra starten av, og har da fått litt inspirasjon som jeg fikk plass til i den nevnte heldagsprøven. Det gikk noe slikt som dette;

 

Oppgaven:

Per og Kari samarbeider på en matteoppgave utdelt av læreren. De skal finne de ukjente lengdene og vinklene i trekanten ABC (Trekanten er illustrert fra før av med noen lengder og gitte vinkler), og dette skal være i samsvar med at trekantens areal er 40 kvadratcentimeter.

 

a) Per er kommet frem til løsningen som du ser på figuren. Kari mener at denne løsningen er gal. Hvordan kan Kari overbevise Per om at han har regnet feil?

b) Finn den rette løsningen til oppgaven.

 

Mitt svar:

 

a) Kari kan overbevise Per ved å spørre læreren. Dessuten er lengden AB lengre enn lengden BC, som står oppført som 1,1 cm lenger enn AB, men tegningen viser ikke samsvar med de gitte lengdene, og svaret viser derfor ingen sammenheng.

Men det letteste ville likevel være å spørre læreren.

 

b) Jeg fant den! Du kan finne den i fasiten tilhørende oppgaven.

 

Hadde som sagt ingen sjans til å regne ut dette på den "riktige" måten, men samtidig mener jeg at spørsmålene er formulert en smule dårlig, og derfor skrev jeg svarene som jeg gjorde. Men jeg kan jo være så heldig og få poeng på de kloke svarene mine :roll:

Lenke til kommentar
Per og Kari-oppgaver kan alltid besvares med at Kari har rett. For det har hun. Alltid. Det samme gjelder gradbøying av verb, det er alltid Kari som er sterkest osv.

7683248[/snapback]

 

Er det kvinnediskriminering om mannen har rett?

Endret av sim
Lenke til kommentar
Kommer ikke på noen annen grunn. Det er jo klart at menn alltid er smartere enn kvinner, men det vil likevel være diskriminerende om mannen hadde rett.

7683771[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt. Mener du dette seriøst? Jeg er gutt og ikke feminist, men det der finnes det lite fakta på ass :p

 

Jenter har høyere snitt enn gutter på skoler (sett overall...(altså mer enn 15 klasser XD))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...