Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.

Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tatt fra Tommy og tigern:

Hansen starter hjemmefra klokken 18:00 og kjører mot jensen i 50 km/t

Jensen starter kl 18:15 og kjører mot hansen i 55 km/t, når møtes de?

Det er da umulig å vite midt i rushtiden!!

Tommy: Jeg klarer alltid disse lurespørsmålene :D

7609982[/snapback]

Men farten er jo bestemt så den ble vel ikke påvirket av andre trafikk.

Lenke til kommentar
Tatt fra Tommy og tigern:

Hansen starter hjemmefra klokken 18:00 og kjører mot jensen i 50 km/t

Jensen starter kl 18:15 og kjører mot hansen i 55 km/t, når møtes de?

Det er da umulig å vite midt i rushtiden!!

Tommy: Jeg klarer alltid disse lurespørsmålene :D

7609982[/snapback]

Men farten er jo bestemt så den ble vel ikke påvirket av andre trafikk.

7610205[/snapback]

Du ødela vitsen :hrm:

Lenke til kommentar

I min mattetid var jeg veldig glad i oppgaver lignende denne:

1. Lag en matteoppgave hvor du bruker minst tre av disse: 45, 14cm, 1/4, 15liter, 3/4

Jens hadde akkurat fylt 45, men han gikk like vel på skolen. han våknet tidlig opp og datt ned dem 14cmene ned fra senga. På vei til skolen gikk han innom butikken og kjøpte 15 liter melk. Da han kom fram fikk han spørsmål om hva 1/4 + 3/4 var. Hva var svaret?

2. Regn ut oppgaven din

1/4+3/4=4/4=1

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
I min mattetid var jeg veldig glad i oppgaver lignende denne:

1. Lag en matteoppgave hvor du bruker minst tre av disse: 45, 14cm, 1/4, 15liter, 3/4

Jens hadde akkurat fylt 45, men han gikk like vel på skolen. han våknet tidlig opp og datt ned dem 14cmene ned fra senga. På vei til skolen gikk han innom butikken og kjøpte 15 liter melk. Da han kom fram fikk han spørsmål om hva 1/4 + 3/4 var. Hva var svaret?

2. Regn ut oppgaven din

1/4+3/4=4/4=1

7611074[/snapback]

Eid, oppgaven din inneholdt bare 2 av de 3 tingene du skulle bruke, men selve historien inneholdt mere da ;)

Lenke til kommentar
Den er jo klassisk:

Navn: Ja

Telefon: Ja

Født: Ja

Sivilstatus: Ja

og så videre...

Jeg hadde en oppgave i elektrotimene der jeg skulle finne ut hva en skikkelig merkelig logisk port het for noe, ved å se på en tegning av den. Siden det verken sto i læreboka, på internett, eller noen av mine klassekamerater visste hva den het, leverte jeg inn besvarelsen: "Siden porten ikke eksisterer, er spørsmålet ulogisk"

Læreren lo sånn passelig når han leste svaret, også i og med at han ikke selv visste hva porten het.

7606015[/snapback]

Du glemmer den viktigste da, hvis skjemaet er på engelsk:

Sex: yes plz

Lenke til kommentar

Rart ingen har skrevet om begge disse enda men men.

Henrik ibsen:

Ibsen fikk eksamensoppgave i og skrive om Bybrannen i trondheim. brannen startet ved at en ku sparket i en gammel lykt (slike gamle med parafin)

besvarelsen til ibsen var:

"kua sprang og byen brann"

han strøyk hvis noen lurte.

Albert Einstein:

Einstein fikk på fysikkeksamen utdelt ett lodd med en snor. Deretter fikk han spørsmålet: "hvordan ville du funnet ut høyden på det skjeve tårnet i pisa".

einstein svarte:

"Ved og spørre vaktmesteren"

Edit: Noen hadde visst nevn ibsen sorry :p

Einstein strøk han og

Utifra dette kan vi si at dersom man vil nå langt innen fysikk eller "forfatterskap?" burde man tyrke til eksamen :thumbup:

Endret av potetgullmannen
Lenke til kommentar

Når jeg gikk i 10'ende så fikk vi en oppgave pr elev altså forskjellig pr elev hvor vi skulle forklare hva de tingene som sto på lappen, en kompis av meg gikk opp til kateteret han sa at han hadde fått oppgave i å forklare hva en boxer shorts var...svaret lød som så (med poetisk stemme) "En tøy susp med lår varmere" læreren kikka rart på han da for å si det sånn ^^

Eller en annen gang når vi skulle fortelle historie hva som hadde skjedd fra 1800 tallet til år 1999, en klasse kamerat tok fram en siiiiinsykt tjuk hau med papir. vi begynte seff å lure på hva f... han drev med...det viste seg at han hadde fått tak i alle fotball kamp resultater fram til 1999, læreren avbrøyt ham etter 10 min hvor han hadde stått å lest opp ant mål og hvilke spillere som hadde scoret....O.o

Lenke til kommentar
Det finnes forøvrig en legende fra Trondheim, nærmere bestemt NTH (nåværende NTNU). Den tar for seg hvorfor det i mange år hang en tegning av en elefant ...

*KUTT*

Har desverre ikke fått verifisert autentisiteten til denne historien, de jeg kjenner på kjemi her oppe har ikke hørt den før.

7592294[/snapback]

Jeg hørte nesten samme historie i fjor høst(05) på Blindern. Men det var noen få forrandringer her. I min historie var det snakk om fysikk på NTH for førsteårs-studenter, og den jeg hørte på var det en som var litt slapp på skolen og ikke gjorde så veldig mye. Men noen forelesninger hadde han vært på, og da hadde det vært om friksjon, og hvordan man feks kunne få bra friksjon ved å snurre et tau et par ganger rundt et tre.

Foreleseren sa da at en vanlig mann kunne holde igjen en hel elefant med denne teknikken, noe som tydligvis falt inn i hodet på studenten. For da eksamen kom, var dette alt han hadde fått med seg, så han tegnet like så godt elefanten og en mann som holdt den fast. Dette var tiden hvor tallkarakterer var det tellende, og 2 var laveste ståkarakter mens 1-1.5 var stryk.

Slutten av historien er vel lik, at foreleser likte tegningen, og ga da den høyeste strykkarakteren 1.5. Men med et så dårlig snitt som det var det året, måtte en stille alle karakterene litt opp, og elefanten ble til en ståkarakter..

Lenke til kommentar

Foreleseren sa da at en vanlig mann kunne holde igjen en hel elefant med denne teknikken, noe som tydligvis falt inn i hodet på studenten. For da eksamen kom, var dette alt han hadde fått med seg, så han tegnet like så godt elefanten og en mann som holdt den fast. Dette var tiden hvor tallkarakterer var det tellende, og 2 var laveste ståkarakter mens 1-1.5 var stryk.

Slutten av historien er vel lik, at foreleser likte tegningen, og ga da den høyeste strykkarakteren 1.5. Men med et så dårlig snitt som det var det året, måtte en stille alle karakterene litt opp, og elefanten ble til en ståkarakter..

7624649[/snapback]

Jeg har hørt den der, ikke det med elefanten men resten bort sett fra at skallaen nok er feil med mindre det er en veldig gammal historie, siden 1,0 var det beste der og 4,0 var stryk og 6,0 var det dårligste ikke det at det hadde noe å si når en hadde 4,0 eller under. Det jeg har hørt er om folk som fikk 4,0 på moro skyld og så er alle karakterer blitt hevet et hakk og de står de som ikke burde stått.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Vi hadde en krl prøve for lenge siden ..

husker den ikke helt men.

spørsmålet var

hvem var mesihas elns..

Jeg hadde ikke lest eller noe sånt.. og jeg driter rett og slett i min krl karakter så jeg svarte

en fucktard liten nisse...

Så da jeg fikk det tilbake Mange ser han som en nissa ja 1/2

fikk 3 på prøven:P

Annen var lærer sier i klassen (går i vgs1)

hva er hovedstaden i usa

En jente svarte Canada

Samme jente fikk spørsmål hva er 2 * 2 * 2 hun svarte.. 3

Lenke til kommentar
Det finnes forøvrig en legende fra Trondheim, nærmere bestemt NTH (nåværende NTNU). Den tar for seg hvorfor det i mange år hang en tegning av en elefant ...

*KUTT*

Har desverre ikke fått verifisert autentisiteten til denne historien, de jeg kjenner på kjemi her oppe har ikke hørt den før.

7592294[/snapback]

*KUTT* Dette var tiden hvor tallkarakterer var det tellende, og 2 var laveste ståkarakter mens 1-1.5 var stryk. *KUTT*

7624649[/snapback]

Hvordan kan dette ha seg? Hvis 1 er stryk karakter og 1,5 er stryk karakter, hva er forskjellen? :!:

Endret av Gaston
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...